За аварийните изходи на А320

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

За аварийните изходи на А320

Мнениеот milend » 08 Мар 2009 20:34

Здравейте!
Скоро пътувах с А320 на Wizz Air и успях да седна на едно от местата до аварийните изходи при крилата. Както знаете там е по-широчко и удобно. Естествено бях попитан говоря ли английски и бих ли съдействал при нужда от бързо напускане на самолета. Както и да е...разбрахме се за 30 секунди с момичето от екипажа.
После обаче се замислих колко лесно би било психопат или терорист самоубиец да дръпне ръчката и да предивзика декомпресия, а от там и други неприятности.
Въпроса ми е:
Каква е защитата при този тип самолети срещу своеволно отваряне на врата. Как сработва системата, когато се налага евакуация?
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот slice » 09 Мар 2009 13:31

на практика, за да се отвори коя да е врата в съвременните самолети първо е необходимо тя да се изтегли навътре (по някакъв начин). В полет това е невъзможно поради голямата разлика между налягането вътре и вън... Освен ако не си Супермен, който спира влак с рамо!

Изображение
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот airwave » 09 Мар 2009 14:24

Бях гледал някакво предаване (не си спомням кое беше, не MythBusters :wink: ), в което разбулваха разни самолетни митове, насадени предимно от киното. Та там правиха един опит - повишиха налягането в един самолет, който беше на земята естетвено, с компресор и помолиха няколко човека да се опитат да отворят кой да е от изходите. Никакъв шанс.
Между другото, друг мит беше, че разликата в налягането, причинена от счупен прозорец или нещо такова, може да откъсне части от самолета и разни седалки с пътниците в тях. Вдигнаха се с един малък и пригоден за опита самолет на достатъчно височина за да има съществена разлика в налягането и отвориха (с механизъм и на релси :wink: ) една врата, като бяха сложили чаша с доматен сок на масичката близо до вратата. Нищо не стана, освен че доматения сок замръзна за около 2-3 секунди :D , но дори и чашата не изхвърча навън. Проблемът е само липсата на кислород, но затова са маските.
airwave
спотър
 
Мнения: 36
Регистриран на: 16 Юли 2008 18:21

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот milend » 10 Мар 2009 08:46

slice написа:В полет това е невъзможно поради голямата разлика между налягането вътре и вън... Освен ако не си Супермен, който спира влак с рамо!



Но ако някой пробва да отвори врата при по-ниска височина, когато разликата не е толкова голяма или когато са изравнени стойностите?
Логичното според мен е да има механизим, които се задейства от екипажа, след което става възможно отварянето на изходите.
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот Емо » 10 Мар 2009 12:03

milend написа:Но ако някой пробва да отвори врата при по-ниска височина, когато разликата не е толкова голяма или когато са изравнени стойностите?
Логичното според мен е да има механизим, които се задейства от екипажа, след което става възможно отварянето на изходите.


Ами както ти писах на ЛС, на ниска височина (заход) и/или на земята няма да има разхерметизиране както на 12 км височина, а просто доста "течение" в кабината, което обаче не би трябвало да е проблем при кацането. Можеш да си представиш, че щом самолетът кацне, кой ще го чака на края на пистата... :smt021 :smt066 Освен това налягането в кабината е мааалко по-високо от това на летището-дестинация. На вратите на А320 има два светещи индикатора, намират се на мини-илюминаторите. Единият е за armed slide, другия е... cabin pressure. Вратата трябва само тогава да се отваря, когато и двата индикатора са off.

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот LZ-EZY » 10 Мар 2009 13:41

milend написа:
slice написа:В полет това е невъзможно поради голямата разлика между налягането вътре и вън... Освен ако не си Супермен, който спира влак с рамо!



Но ако някой пробва да отвори врата при по-ниска височина, когато разликата не е толкова голяма или когато са изравнени стойностите?
Логичното според мен е да има механизим, които се задейства от екипажа, след което става възможно отварянето на изходите.


Колеги моля ви се не гледайте американски филми за самолети...
Любимата ми сцена. Боuнг лети над Щатите, информират ги че има бомба на борда, в багажа на един от пътниците. Разбира се на борда е половината ФБР тръгнало на ваканция някъде :goodman: . И най-добрия им agent, слиза по стълбите от кабината в багажното (асансьора е повреден :mrgreen: ), разхожда се между контейнерите (то е широчко... 8) ), от земята му диктуват по телефона ( в американските филми на агентите на ФБР е позволено :wink: ) в кой контейнер е куфара, той отваря контейнера :shock: , изважда куфара, отваря отвътре вратата на багажното :drinkers: и го изхвърля навън, като преди това се уточнява с пилота че отдолу няма населено място... И бомбата гръмва във въздуха... :lol:
Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот milend » 10 Мар 2009 15:25


Колеги моля ви се не гледайте американски филми за самолети...
Любимата ми сцена. Боuнг лети над Щатите, информират ги че има бомба на борда, в багажа на един от пътниците. Разбира се на борда е половината ФБР тръгнало на ваканция някъде :goodman: . И най-добрия им agent, слиза по стълбите от кабината в багажното (асансьора е повреден :mrgreen: ), разхожда се между контейнерите (то е широчко... 8) ), от земята му диктуват по телефона ( в американските филми на агентите на ФБР е позволено :wink: ) в кой контейнер е куфара, той отваря контейнера :shock: , изважда куфара, отваря отвътре вратата на багажното :drinkers: и го изхвърля навън, като преди това се уточнява с пилота че отдолу няма населено място... И бомбата гръмва във въздуха... :lol:


Американските филми определено не са критерий за достоверност.
Тук става въпрос за на пръв поглед елементарна ситуация, в която някой :drinkers: иска да се разхлади. Ясно е, че на 10 000 метра няма как да отвори, но при малка височина и на земята номера може да се получи /ако все пак вратата се отваря свободно/
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот BHAir2 » 14 Мар 2009 12:20

slice написа:на практика, за да се отвори коя да е врата в съвременните самолети първо е необходимо тя да се изтегли навътре (по някакъв начин). В полет това е невъзможно поради голямата разлика между налягането вътре и вън... Освен ако не си Супермен, който спира влак с рамо!

Изображение


Не точно ;-) Изображение
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот Емо » 14 Мар 2009 14:24

BHAir2 написа:Не точно ;-) Изображение


Напротив. Това са вратите на 737 NG. И те работят като старите, само дето се приплъзгват леко надолу (за да се "отключат" от задържащия ел. механизъм, който се вижда на картинката много добре) и после навън. Идеята да се отварят така, е, при авария някой да не ги захвърли в цялата си паника вътре в кабината и да не възпрепятства евакуацията. Тези изходи и много трудно се прибират навътре (камо ли да се затворят).

Ето и графика, която намерих:

Изображение

И още инфо от еърлайнерс:

the flight lock will automatically lock during take off, in-flight, landing, and unlock on the ground to allow for opening of the exit in emergency situations. The commands for the flight lock are dependant upon engine speed thrust level position, etc.
(...)
The flight lock is held in the locked position by a 28V solenoid that is energized in the locked position. When the solenoid is de-energized the lock returns to the unlocked position with the aide of a tension spring.
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: За аварийните изходи на А320

Мнениеот BHAir2 » 14 Мар 2009 14:41

Е вече ми е ясно, и на мен ми беше малко странно да е така...но на NG не съм работил и не знаех как е точно. А иначе схемата е подобна и на AirBus.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София


Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron