Страница 1 от 1

За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2009 20:34
от milend
Здравейте!
Скоро пътувах с А320 на Wizz Air и успях да седна на едно от местата до аварийните изходи при крилата. Както знаете там е по-широчко и удобно. Естествено бях попитан говоря ли английски и бих ли съдействал при нужда от бързо напускане на самолета. Както и да е...разбрахме се за 30 секунди с момичето от екипажа.
После обаче се замислих колко лесно би било психопат или терорист самоубиец да дръпне ръчката и да предивзика декомпресия, а от там и други неприятности.
Въпроса ми е:
Каква е защитата при този тип самолети срещу своеволно отваряне на врата. Как сработва системата, когато се налага евакуация?

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2009 13:31
от slice
на практика, за да се отвори коя да е врата в съвременните самолети първо е необходимо тя да се изтегли навътре (по някакъв начин). В полет това е невъзможно поради голямата разлика между налягането вътре и вън... Освен ако не си Супермен, който спира влак с рамо!

Изображение

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2009 14:24
от airwave
Бях гледал някакво предаване (не си спомням кое беше, не MythBusters :wink: ), в което разбулваха разни самолетни митове, насадени предимно от киното. Та там правиха един опит - повишиха налягането в един самолет, който беше на земята естетвено, с компресор и помолиха няколко човека да се опитат да отворят кой да е от изходите. Никакъв шанс.
Между другото, друг мит беше, че разликата в налягането, причинена от счупен прозорец или нещо такова, може да откъсне части от самолета и разни седалки с пътниците в тях. Вдигнаха се с един малък и пригоден за опита самолет на достатъчно височина за да има съществена разлика в налягането и отвориха (с механизъм и на релси :wink: ) една врата, като бяха сложили чаша с доматен сок на масичката близо до вратата. Нищо не стана, освен че доматения сок замръзна за около 2-3 секунди :D , но дори и чашата не изхвърча навън. Проблемът е само липсата на кислород, но затова са маските.

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 10 Мар 2009 08:46
от milend

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 10 Мар 2009 12:03
от Емо

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 10 Мар 2009 13:41
от LZ-EZY

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 10 Мар 2009 15:25
от milend

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 14 Мар 2009 12:20
от BHAir2

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 14 Мар 2009 14:24
от Емо

Re: За аварийните изходи на А320

МнениеПубликувано на: 14 Мар 2009 14:41
от BHAir2
Е вече ми е ясно, и на мен ми беше малко странно да е така...но на NG не съм работил и не знаех как е точно. А иначе схемата е подобна и на AirBus.