Страница 1 от 1

Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 15 Мар 2009 15:34
от merlin
Гледайки Адис Абеба и летището в Гугъл мапс се почудих...
Там пистите са две паралелни на разстояние около 150м дна от друга, точно както в София, но в нашата столица едната я направиха на рульожка. Ясно е, че паралелно кацане не може да се прави, защото са твърде близко.
Та, какви са прадимствата и недостатъците за самото летище от две такива писти, които се използват паралено?
Знаещите и можещите да се изкажат.

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 15 Мар 2009 15:45
от LZ-EZY
Едната за кацане, другата за излитане.
Така е в Ница.
Там обаче разтоянието е 310 метра. Не знам какъв е минимума.

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 15 Мар 2009 19:09
от Делян
паралелни писти има на много места, по-скоро са за кацане почти едновременно...

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 15 Мар 2009 21:44
от BHAir2
Целта е, при успоредни писти който са на по-малко успоредно разстояние от 2,500 фита за паралелни ILS подходи и 4,300 фита за едновременни паралелни ILS подходи (двата самолета могат да са крило с крило на едно ниво), е едната да е ползваш за кацана, а другата да излитане, това ти съкращава времето за излизане на изпълнителен на излитащите самолети и ти за напускане на ПИК от кацащите. За разстояние по-голямо от тези горе (може да не са точните, но това ми се върти в главата сега.... :mrgreen: ) просто се ползват като две отделни ПИК.

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 16 Мар 2009 00:11
от Toni
Две и повече писти са необходими, когато трафикът не може да се поеме от една писта. Целта е повишаване на броя на самолетодвиженията. В случая с паралелни писти на разстояние по малко от 1210м осово, едната се ползва за кацане, а дугата за излитане (в стандартния случай) - пример Берлин Тегел, Москва Шереметиево. Когато отстоянието е повече от 1210м, двете писти са независими една от друга (Мюнхен) - двете пистови системи могат да се разглеждат теоритично като две отделни летища - могат да се извършват успоредни заходи и излитания. Това разбира се, зависи от РВД-то.

Повечето писти, от друга страна означава повече разходи за ILS, други навигационни системи, осветление, повече ръководители на полетите и т.н. Но този по-висок разход се оправдава с увеличения брой на кацащи и излитащи самолети.

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 16 Мар 2009 14:43
от Buch
Веднъж съм пътувал до/от Франкфурт, но ми направи силно впечатление, за какъв трафик става въпрос. На заминаване активни бяха 7R и L и докато на едната един излита, на другата някой каца и после обратно. Горе долу на 1 мин имаше събитие. Въпреки леката мъгла, в далечината се виждаха 2 до 3 светлини на захождащи самолети. Така между няколко кацащи аероплана, нашият потегли по 18. Лудница.

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2009 20:26
от Dreamliner
Buch написа:Веднъж съм пътувал до/от Франкфурт, но ми направи силно впечатление, за какъв трафик става въпрос. На заминаване активни бяха 7R и L и докато на едната един излита, на другата някой каца и после обратно. Горе долу на 1 мин имаше събитие. Въпреки леката мъгла, в далечината се виждаха 2 до 3 светлини на захождащи самолети. Така между няколко кацащи аероплана, нашият потегли по 18. Лудница.


18 ми се струва трудно използваема за кацане, защото има рульожки само някъде по краищата. Много трудно би било да кацне някой самолет и да върви докрай, след което да се върне... Или пък по средата да обърне и да се затръгва наобратно... :roll:

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2009 22:09
от harrier
18 никога не е била предвидена или използвана за кацане, да не говорим, че от север има разни (ако не се лъжа) химически комбинати, които пречат на захода. Също така тази писта има само един номер, в обратната посока не се използва нито за излитане, нито за кацане.

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 19 Мар 2009 00:09
от Dreamliner
harrier написа:18 никога не е била предвидена или използвана за кацане, да не говорим, че от север има разни (ако не се лъжа) химически комбинати, които пречат на захода. Също така тази писта има само един номер, в обратната посока не се използва нито за излитане, нито за кацане.


Това значи ли че последните рульожки са само в случай на aborted take-off? :wink:

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 19 Мар 2009 00:14
от Toni
harrier написа:да не говорим, че от север има разни (ако не се лъжа) химически комбинати, които пречат на захода.


Ticona Werk

Мисля, че проблемът с един от комините на Тикона е решен след дългогодишни спорове защото вече има решение да се строи четвърта писта на северозапад от терминала. Проблемът беше, че въпросният комин "стърчеше" 2 (два) м. в забранената зона на бъдещата писта. От химическото предприятие казваха -"не е наш пробем, че вие сте решили да строите нова писта и се оказва, че нашия комин (който е там от десетилетия) попада във вашата зона с ограничения" :)

RWY 18 наистина никога не е мислена или използвана за кацания. А рульожката в края е необходима, в случай на прекратено излитане.

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 19 Мар 2009 00:19
от Buch
Dreamliner написа:
Buch написа:Веднъж съм пътувал до/от Франкфурт, но ми направи силно впечатление, за какъв трафик става въпрос. На заминаване активни бяха 7R и L и докато на едната един излита, на другата някой каца и после обратно. Горе долу на 1 мин имаше събитие. Въпреки леката мъгла, в далечината се виждаха 2 до 3 светлини на захождащи самолети. Така между няколко кацащи аероплана, нашият потегли по 18. Лудница.


18 ми се струва трудно използваема за кацане, защото има рульожки само някъде по краищата. Много трудно би било да кацне някой самолет и да върви докрай, след което да се върне... Или пък по средата да обърне и да се затръгва наобратно... :roll:


Не знам , как се получи тази полемика, но ако се има предвид моя пост, то трябва да подчертая , че съм ИЗЛЕТЯЛ по 18.....не знам някой да е кацал по нея 8) ! Не виждам , откъде идва обърквацията.
Наздраве!

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 19 Мар 2009 00:40
от Dreamliner
Buch написа:
Dreamliner написа:
Buch написа:Веднъж съм пътувал до/от Франкфурт, но ми направи силно впечатление, за какъв трафик става въпрос. На заминаване активни бяха 7R и L и докато на едната един излита, на другата някой каца и после обратно. Горе долу на 1 мин имаше събитие. Въпреки леката мъгла, в далечината се виждаха 2 до 3 светлини на захождащи самолети. Така между няколко кацащи аероплана, нашият потегли по 18. Лудница.


18 ми се струва трудно използваема за кацане, защото има рульожки само някъде по краищата. Много трудно би било да кацне някой самолет и да върви докрай, след което да се върне... Или пък по средата да обърне и да се затръгва наобратно... :roll:


Не знам , как се получи тази полемика, но ако се има предвид моя пост, то трябва да подчертая , че съм ИЗЛЕТЯЛ по 18.....не знам някой да е кацал по нея 8) ! Не виждам , откъде идва обърквацията.
Наздраве!


Наздраве и на теб. :partyman:
Просто намерих повод да влеза в Google Earth и забелязах това, пък мисля нямаше нужда да отварям нова тема и реших да попитам тук... :roll: . Сори за офтопика... :(

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 19 Мар 2009 01:26
от Buch
Ааа, ясно!
Просто (за мен) беше много ефектно да гледам захождащите самолети (светлините им) и буквално да видя, как се "шмугваме" перпендикулярно между 2 кацащи! Седях на F някое си и най-близкият самолет беше на не повече от 30-40 сек (няма минута) от прага на 7(L-R). Абе как да кажа, рулира 320-ката, завива наляво, изправя пистата и почва разбег, аз гледам някакъв 737 ми свети в очите....

Re: Две паралелни писти?

МнениеПубликувано на: 02 Юни 2012 01:18
от KLM
Делян написа:паралелни писти има на много места, по-скоро са за кацане почти едновременно...

Ако са само 2 паралелни, ПО-СКОРО са, едната за излитане, другата за кацане, задължитело!