Две паралелни писти?

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Две паралелни писти?

Мнениеот merlin » 15 Мар 2009 15:34

Гледайки Адис Абеба и летището в Гугъл мапс се почудих...
Там пистите са две паралелни на разстояние около 150м дна от друга, точно както в София, но в нашата столица едната я направиха на рульожка. Ясно е, че паралелно кацане не може да се прави, защото са твърде близко.
Та, какви са прадимствата и недостатъците за самото летище от две такива писти, които се използват паралено?
Знаещите и можещите да се изкажат.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1307
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот LZ-EZY » 15 Мар 2009 15:45

Едната за кацане, другата за излитане.
Така е в Ница.
Там обаче разтоянието е 310 метра. Не знам какъв е минимума.
Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Делян » 15 Мар 2009 19:09

паралелни писти има на много места, по-скоро са за кацане почти едновременно...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4276
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот BHAir2 » 15 Мар 2009 21:44

Целта е, при успоредни писти който са на по-малко успоредно разстояние от 2,500 фита за паралелни ILS подходи и 4,300 фита за едновременни паралелни ILS подходи (двата самолета могат да са крило с крило на едно ниво), е едната да е ползваш за кацана, а другата да излитане, това ти съкращава времето за излизане на изпълнителен на излитащите самолети и ти за напускане на ПИК от кацащите. За разстояние по-голямо от тези горе (може да не са точните, но това ми се върти в главата сега.... :mrgreen: ) просто се ползват като две отделни ПИК.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Toni » 16 Мар 2009 00:11

Две и повече писти са необходими, когато трафикът не може да се поеме от една писта. Целта е повишаване на броя на самолетодвиженията. В случая с паралелни писти на разстояние по малко от 1210м осово, едната се ползва за кацане, а дугата за излитане (в стандартния случай) - пример Берлин Тегел, Москва Шереметиево. Когато отстоянието е повече от 1210м, двете писти са независими една от друга (Мюнхен) - двете пистови системи могат да се разглеждат теоритично като две отделни летища - могат да се извършват успоредни заходи и излитания. Това разбира се, зависи от РВД-то.

Повечето писти, от друга страна означава повече разходи за ILS, други навигационни системи, осветление, повече ръководители на полетите и т.н. Но този по-висок разход се оправдава с увеличения брой на кацащи и излитащи самолети.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6332
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Buch » 16 Мар 2009 14:43

Веднъж съм пътувал до/от Франкфурт, но ми направи силно впечатление, за какъв трафик става въпрос. На заминаване активни бяха 7R и L и докато на едната един излита, на другата някой каца и после обратно. Горе долу на 1 мин имаше събитие. Въпреки леката мъгла, в далечината се виждаха 2 до 3 светлини на захождащи самолети. Така между няколко кацащи аероплана, нашият потегли по 18. Лудница.
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Dreamliner » 18 Мар 2009 20:26

Buch написа:Веднъж съм пътувал до/от Франкфурт, но ми направи силно впечатление, за какъв трафик става въпрос. На заминаване активни бяха 7R и L и докато на едната един излита, на другата някой каца и после обратно. Горе долу на 1 мин имаше събитие. Въпреки леката мъгла, в далечината се виждаха 2 до 3 светлини на захождащи самолети. Така между няколко кацащи аероплана, нашият потегли по 18. Лудница.


18 ми се струва трудно използваема за кацане, защото има рульожки само някъде по краищата. Много трудно би било да кацне някой самолет и да върви докрай, след което да се върне... Или пък по средата да обърне и да се затръгва наобратно... :roll:
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот harrier » 18 Мар 2009 22:09

18 никога не е била предвидена или използвана за кацане, да не говорим, че от север има разни (ако не се лъжа) химически комбинати, които пречат на захода. Също така тази писта има само един номер, в обратната посока не се използва нито за излитане, нито за кацане.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5243
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Dreamliner » 19 Мар 2009 00:09

harrier написа:18 никога не е била предвидена или използвана за кацане, да не говорим, че от север има разни (ако не се лъжа) химически комбинати, които пречат на захода. Също така тази писта има само един номер, в обратната посока не се използва нито за излитане, нито за кацане.


Това значи ли че последните рульожки са само в случай на aborted take-off? :wink:
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Toni » 19 Мар 2009 00:14

harrier написа:да не говорим, че от север има разни (ако не се лъжа) химически комбинати, които пречат на захода.


Ticona Werk

Мисля, че проблемът с един от комините на Тикона е решен след дългогодишни спорове защото вече има решение да се строи четвърта писта на северозапад от терминала. Проблемът беше, че въпросният комин "стърчеше" 2 (два) м. в забранената зона на бъдещата писта. От химическото предприятие казваха -"не е наш пробем, че вие сте решили да строите нова писта и се оказва, че нашия комин (който е там от десетилетия) попада във вашата зона с ограничения" :)

RWY 18 наистина никога не е мислена или използвана за кацания. А рульожката в края е необходима, в случай на прекратено излитане.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6332
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Buch » 19 Мар 2009 00:19

Dreamliner написа:
Buch написа:Веднъж съм пътувал до/от Франкфурт, но ми направи силно впечатление, за какъв трафик става въпрос. На заминаване активни бяха 7R и L и докато на едната един излита, на другата някой каца и после обратно. Горе долу на 1 мин имаше събитие. Въпреки леката мъгла, в далечината се виждаха 2 до 3 светлини на захождащи самолети. Така между няколко кацащи аероплана, нашият потегли по 18. Лудница.


18 ми се струва трудно използваема за кацане, защото има рульожки само някъде по краищата. Много трудно би било да кацне някой самолет и да върви докрай, след което да се върне... Или пък по средата да обърне и да се затръгва наобратно... :roll:


Не знам , как се получи тази полемика, но ако се има предвид моя пост, то трябва да подчертая , че съм ИЗЛЕТЯЛ по 18.....не знам някой да е кацал по нея 8) ! Не виждам , откъде идва обърквацията.
Наздраве!
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Dreamliner » 19 Мар 2009 00:40

Buch написа:
Dreamliner написа:
Buch написа:Веднъж съм пътувал до/от Франкфурт, но ми направи силно впечатление, за какъв трафик става въпрос. На заминаване активни бяха 7R и L и докато на едната един излита, на другата някой каца и после обратно. Горе долу на 1 мин имаше събитие. Въпреки леката мъгла, в далечината се виждаха 2 до 3 светлини на захождащи самолети. Така между няколко кацащи аероплана, нашият потегли по 18. Лудница.


18 ми се струва трудно използваема за кацане, защото има рульожки само някъде по краищата. Много трудно би било да кацне някой самолет и да върви докрай, след което да се върне... Или пък по средата да обърне и да се затръгва наобратно... :roll:


Не знам , как се получи тази полемика, но ако се има предвид моя пост, то трябва да подчертая , че съм ИЗЛЕТЯЛ по 18.....не знам някой да е кацал по нея 8) ! Не виждам , откъде идва обърквацията.
Наздраве!


Наздраве и на теб. :partyman:
Просто намерих повод да влеза в Google Earth и забелязах това, пък мисля нямаше нужда да отварям нова тема и реших да попитам тук... :roll: . Сори за офтопика... :(
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот Buch » 19 Мар 2009 01:26

Ааа, ясно!
Просто (за мен) беше много ефектно да гледам захождащите самолети (светлините им) и буквално да видя, как се "шмугваме" перпендикулярно между 2 кацащи! Седях на F някое си и най-близкият самолет беше на не повече от 30-40 сек (няма минута) от прага на 7(L-R). Абе как да кажа, рулира 320-ката, завива наляво, изправя пистата и почва разбег, аз гледам някакъв 737 ми свети в очите....
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Две паралелни писти?

Мнениеот KLM » 02 Юни 2012 01:18

Делян написа:паралелни писти има на много места, по-скоро са за кацане почти едновременно...

Ако са само 2 паралелни, ПО-СКОРО са, едната за излитане, другата за кацане, задължитело!
KLM
кандидат спотър
 
Мнения: 8
Регистриран на: 18 Май 2012 14:23
Местоположение: София


Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron