Появиха се информации (по БиБиСи) според които висотомера (алтиметъра) на авариралия Боинг е бил повреден и е отчел нулева височина когато самолетът в действителност е бил на около 300 м от земята. Пак според това събщение, при (неправилното) отчитане на нулева височина, електрониката на самолета погрешно е отчела тъчдаун (опиране) и намалила двигателите на земен малък газ, от което машината е загубила скорост и стигнала до срив на потока. От това излиза обаче и че пилотите са оставили самолета да прави автоматичен заход до много късно място на глисадата.
Понеже не съм авиатор, имам молба към някой запознат с процедурите за кацане да каже не е ли по-нормално екипажа да пилотира самото кацане (изключвам случаите на лоша видимост когато се следва ИЛС в автоматичен или директорен режим). Присъствал съм в кабината при кацане на А330 вечер и ясно се виждаше как от около 1000 м височина командирът пое управлението и води самолета "за ръчичка" до самото опиране. Затова се питам, какво може да е накарало екипажа на Търкиш да прави автоматичен заход при добра видимост денем, когато може да се пилотира визуално? Предварително мерси на всички които се включат с мнения!