Инцидента с Air France Airbus A330-200

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот LZ1VLA » 02 Юни 2009 23:23

Летял съм 2 пъти през океана с тази машина, но компания е Air Europa, съответно Madrid -Santo Domingo...
Перфектна машина...е монитора пред мен не работеше, но това е друга тема...
Ето снимка на изчезналата машина с регистрация F-GZCP....
Последна промяна LZ1VLA на 09 Юни 2009 19:02, променена общо 1 път
Аватар
LZ1VLA
спотър
 
Мнения: 36
Регистриран на: 02 Юли 2008 10:37
Местоположение: KBL,Afghanistan

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот LZ1VLA » 04 Юни 2009 23:10

Първите отломки от мястото на катастрофата на Airbus-а на Air France са намерени и прибрани преди няколко часа, съобщи РИА 'Новости'. Хеликоптер Linx, базиран на фрегата 'Конституция' от състава на Военно-морските сили на Бразилия е прибрал детайл с размер 2.5 кв.м от товарния отсек на авиолайнера, както и два 'буя'.
Air France съобщават за множество откази на системи на борда, като две от тях вероятно са фатални - системите Adiru (Air Data Inertial Reference Unit) и Isis (Integrated Standby Instruments System), както и последваща разхемертизация.
Аватар
LZ1VLA
спотър
 
Мнения: 36
Регистриран на: 02 Юли 2008 10:37
Местоположение: KBL,Afghanistan

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот an24 » 05 Юни 2009 07:09

Ако ги е ударила светкавица се питам дали не е засегнала ЕДСУ-то, за да се стигне до такава голяма авария. Бях в полет на Върджин когато по време на набора ни тресна светкавица при преминаване през облаците, обаче последствия нямаше, както и в болшинството такива случаи. Не мога да си представя каква е тая светкавица дето засяга всички системи на борда от раз, освен ако не е било ЕДСУ-то, което е електрическо. От друга страна, такива fly-by-wire системи се резервират три-четирикратно, ако не и дори повече пъти, така че най-добре да си каже някой специалист дали това е възможно.

Възможно е обаче и друго - по неизяснени причини самолетът да се е разпаднал във въздуха, а автоматичните съобщения за срив във системите просто да са отразили това. Дано се разбере какво точно е станало, както и дано никога повече не се случват такива трагедии!
an24
спотър
 
Мнения: 46
Регистриран на: 31 Май 2008 00:57

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот slice » 05 Юни 2009 10:05

Дори и да угасне напълно, в ербъсите има въжета за хоризонталното кормило и тримера на стабилизатора, с чиято помощ да се управлява. Знам, че звучи чудато, но аз лично съм пробвал да управлявам малък самолет само с педали и тример и е не по-трудно от нормалното. При голям предполагам, че нещата са сходни
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот ilian » 06 Юни 2009 10:40

Тъй като сега се лансира нова версия - обледяване на машината, поради навлизане с много ниска или много висока скорост в бурята и падането и като огоромна буца лед в океана, моля някой специалист да обясни защо е необходимо да се влиза в буря с определена скорост и как така при влизането в буря се обледява машината. Съответно как се продолява обледяването на самолета по време на полет?
Благодаря.
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот slice » 06 Юни 2009 14:47

не става въпрос за това. Версията е, че се е натрупал лед по приемниците на въздушното налягане, чрез които самолета "си определя" скоростта. Това води до грешни стойности на въздушната скорост, които пък автопилота (който поддържа тази скорост) интерпретира по начин, който води или до увеличаване на скоростта на самолета над допустимата, или намаляване под допустимата.
В първия случай това може и води до конструктивни нарушения на самолета (но ми се струва по-малко вероятно), а в другия до срив, от който обаче всеки би трябвало да може да излезе, дори и с А330. Малко странна ми се струва и тази теория, но....


допълнително:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pitot_tube
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот asd » 09 Юни 2009 11:08

Теоретично възможно ли е на FL 350 самолетът да достигне толкова висока скорост, че да се разпадне?
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот tsonpen » 09 Юни 2009 17:54

asd написа:Теоретично възможно ли е на FL 350 самолетът да достигне толкова висока скорост, че да се разпадне?

Като едното нищо! Все пак на това полетно ниво се реализира икономичен полет с малка тяга на двигателите. Т.е. - има запас от тяга с който да се премине границата.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот Jair » 09 Юни 2009 20:54

tsonpen написа:
asd написа:Теоретично възможно ли е на FL 350 самолетът да достигне толкова висока скорост, че да се разпадне?

Като едното нищо! Все пак на това полетно ниво се реализира икономичен полет с малка тяга на двигателите. Т.е. - има запас от тяга с който да се премине границата.


Не е възможно, съпротивлението расте като квадратна функция на скоростта..т.е. увеличаване на скоростта два пъти увеличава съпротивлението 4 пъти(доста грубо и относително казано). В допълнение при увеличаване на скоростта по-близо до тая на звука ще се появат shockwaves(какъв е терминат на български?) по крилата, които пък още повече увеличават въздушното съпротивление.

Не случайно се казва звукова "бариера".

Би могло да стане, но на ниво по-високо от FL350, когато температурата и скоростта на звука пада.
Ето малко инфо: http://en.wikipedia.org/wiki/Coffin_corner_(aviation)
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот Stoyan » 09 Юни 2009 21:57

Jair написа: shockwaves(какъв е терминат на български?)

Вълнов кризис. :roll:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот BHAir2 » 09 Юни 2009 22:24

А кое ви кара да смятате, че самолет се разрошва в полет само от свръх звукова скорост? Всеки самолет е проектиран за определени натоварвания. А и самолета може да се разруши и при неправилно обтичане.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот slice » 09 Юни 2009 23:24

Stoyan написа:
Jair написа: shockwaves(какъв е терминат на български?)

Вълнов кризис. :roll:


Скок на уплътнение!
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот Stoyan » 09 Юни 2009 23:48

slice написа:
Stoyan написа:
Jair написа: shockwaves(какъв е терминат на български?)

Вълнов кризис. :roll:


Скок на уплътнение!

Ахъ. :oops:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот tsonpen » 10 Юни 2009 00:26

Като казвам "граница" нямам предвид звукова бариера.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

Мнениеот an24 » 10 Юни 2009 06:34

Версията за обледеняване тръбата на Пито и последващо изпадане в свредел не е чак толкова невероятна. Проблема при повечето граждански самолети в такава ситуация НЕ е, че "не могат да спрат да се въртят" като влязат в свредел, а че след като прекратят витките и влязат в управляемо пикиране, претоварването необходимо за извеждане от такова пике е по-голямо от разрушаващото. Макар че за машина от типа на А330 с много и разхвърляни по цялото тяло тежести (двигатели, резервоари, тежки метални елементи) още при въртенето е вероятно да се създадат много големи инерционни моменти, които да сторят беля.

Остава въпросът как програмата, заложена в ЕДСУ-то реагира на срив и дали такава реакция е правилна, ако скоростта се отчита невярно. Което ме навежда на мисълта, че все пак хидравличното управление където можеш да "игнорираш" компютъра може би е за предпочитане. Не случайно Боинг не се отказаха от него на новия 777.
an24
спотър
 
Мнения: 46
Регистриран на: 31 Май 2008 00:57

Следваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта