Страница 1 от 2

Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 02 Юни 2009 23:23
от LZ1VLA
Летял съм 2 пъти през океана с тази машина, но компания е Air Europa, съответно Madrid -Santo Domingo...
Перфектна машина...е монитора пред мен не работеше, но това е друга тема...
Ето снимка на изчезналата машина с регистрация F-GZCP....

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 04 Юни 2009 23:10
от LZ1VLA
Първите отломки от мястото на катастрофата на Airbus-а на Air France са намерени и прибрани преди няколко часа, съобщи РИА 'Новости'. Хеликоптер Linx, базиран на фрегата 'Конституция' от състава на Военно-морските сили на Бразилия е прибрал детайл с размер 2.5 кв.м от товарния отсек на авиолайнера, както и два 'буя'.
Air France съобщават за множество откази на системи на борда, като две от тях вероятно са фатални - системите Adiru (Air Data Inertial Reference Unit) и Isis (Integrated Standby Instruments System), както и последваща разхемертизация.

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 05 Юни 2009 07:09
от an24
Ако ги е ударила светкавица се питам дали не е засегнала ЕДСУ-то, за да се стигне до такава голяма авария. Бях в полет на Върджин когато по време на набора ни тресна светкавица при преминаване през облаците, обаче последствия нямаше, както и в болшинството такива случаи. Не мога да си представя каква е тая светкавица дето засяга всички системи на борда от раз, освен ако не е било ЕДСУ-то, което е електрическо. От друга страна, такива fly-by-wire системи се резервират три-четирикратно, ако не и дори повече пъти, така че най-добре да си каже някой специалист дали това е възможно.

Възможно е обаче и друго - по неизяснени причини самолетът да се е разпаднал във въздуха, а автоматичните съобщения за срив във системите просто да са отразили това. Дано се разбере какво точно е станало, както и дано никога повече не се случват такива трагедии!

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 05 Юни 2009 10:05
от slice
Дори и да угасне напълно, в ербъсите има въжета за хоризонталното кормило и тримера на стабилизатора, с чиято помощ да се управлява. Знам, че звучи чудато, но аз лично съм пробвал да управлявам малък самолет само с педали и тример и е не по-трудно от нормалното. При голям предполагам, че нещата са сходни

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 06 Юни 2009 10:40
от ilian
Тъй като сега се лансира нова версия - обледяване на машината, поради навлизане с много ниска или много висока скорост в бурята и падането и като огоромна буца лед в океана, моля някой специалист да обясни защо е необходимо да се влиза в буря с определена скорост и как така при влизането в буря се обледява машината. Съответно как се продолява обледяването на самолета по време на полет?
Благодаря.

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 06 Юни 2009 14:47
от slice
не става въпрос за това. Версията е, че се е натрупал лед по приемниците на въздушното налягане, чрез които самолета "си определя" скоростта. Това води до грешни стойности на въздушната скорост, които пък автопилота (който поддържа тази скорост) интерпретира по начин, който води или до увеличаване на скоростта на самолета над допустимата, или намаляване под допустимата.
В първия случай това може и води до конструктивни нарушения на самолета (но ми се струва по-малко вероятно), а в другия до срив, от който обаче всеки би трябвало да може да излезе, дори и с А330. Малко странна ми се струва и тази теория, но....


допълнително:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pitot_tube

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009 11:08
от asd
Теоретично възможно ли е на FL 350 самолетът да достигне толкова висока скорост, че да се разпадне?

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009 17:54
от tsonpen

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009 20:54
от Jair

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009 21:57
от Stoyan

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009 22:24
от BHAir2
А кое ви кара да смятате, че самолет се разрошва в полет само от свръх звукова скорост? Всеки самолет е проектиран за определени натоварвания. А и самолета може да се разруши и при неправилно обтичане.

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009 23:24
от slice

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009 23:48
от Stoyan

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2009 00:26
от tsonpen
Като казвам "граница" нямам предвид звукова бариера.

Re: Инцидента с Air France Airbus A330-200

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2009 06:34
от an24
Версията за обледеняване тръбата на Пито и последващо изпадане в свредел не е чак толкова невероятна. Проблема при повечето граждански самолети в такава ситуация НЕ е, че "не могат да спрат да се въртят" като влязат в свредел, а че след като прекратят витките и влязат в управляемо пикиране, претоварването необходимо за извеждане от такова пике е по-голямо от разрушаващото. Макар че за машина от типа на А330 с много и разхвърляни по цялото тяло тежести (двигатели, резервоари, тежки метални елементи) още при въртенето е вероятно да се създадат много големи инерционни моменти, които да сторят беля.

Остава въпросът как програмата, заложена в ЕДСУ-то реагира на срив и дали такава реакция е правилна, ако скоростта се отчита невярно. Което ме навежда на мисълта, че все пак хидравличното управление където можеш да "игнорираш" компютъра може би е за предпочитане. Не случайно Боинг не се отказаха от него на новия 777.