Ниско/ Високо въздушно пространство (Lower/ Upper Airspace)

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Ниско/ Високо въздушно пространство (Lower/ Upper Airspace)

Мнениеот BOOMER » 07 Мар 2010 14:58

Имам два въпроса, касаещи ниско и високо въздушно пространство.

1) Ако летим по, например, трасе UL203 на ПН 350, но трябва да започнем снижение до например ПН 150, което вече се намира в ниското въздушно пространство, трябва ли да се отбележи в полетния план, че след определена точка, самолетът ще лети по L203, което е същата магистрала, но в ниското пространство, или просто при снижение не вземаме това в предвид (понеже пък и картите се наричат enroute charts)?

2) Ако при изкачване се движим по определена магистрала в ниското въздушно пространство, която обаче няма еквивалентна магистрала във високото, трябва ли да спрем изкачването до границата между ниско и високо пространство и да продължим чак след като минем на път, който съществува във високото?
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Re: Ниско/ Високо въздушно пространство (Lower/ Upper Airspace)

Мнениеот Stoyan » 07 Мар 2010 15:11

1) Да, отбелязва се.

2) Зависи от случая. В България например има такива трасета, които нямат еквивалент във високото и физически е невързможно да продължиш. Пример за това са трасетата, минаващи през точките LETNI и VELBA. Ако искаш да влезеш/излезеш от тях трябва да летиш в ДВП, освен ако не е координирано друго с РП.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Ниско/ Високо въздушно пространство (Lower/ Upper Airspace)

Мнениеот Big G » 07 Мар 2010 16:05

Stoyаn > Отличен (6) :wink:
BOOMER > прието е да се казва трасе, а не магистрала
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1362
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Ниско/ Високо въздушно пространство (Lower/ Upper Airspace)

Мнениеот Stoyan » 07 Мар 2010 16:10

Big G написа:Stoyаn > Отличен (6) :wink:


:prayer:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Ниско/ Високо въздушно пространство (Lower/ Upper Airspace)

Мнениеот BOOMER » 07 Мар 2010 21:07

Ок. Имаме следния случай: излитаме от София по Годек 4 А/Е/U. При достигане на точка Годек, има едно единствено трасе в Сърбия, по което може да се лети, а именно N188.

Н188 води до точка НЕПОС, с прелитане на точка ОБЛАК.

Границата между ниско и високо пространство в Сърбия е ПН285.

Това значи ли, че до достигането на точка ОБЛАК, трябва да се лети под/до ПН280, а чак след като се прелети над нея, може да се продължи изкачването по трасе УН188- или LBSF SID GODEK N188 OBLAK UN188 NEPOS?

Eто карта за онагледяване. Начертал съм 2 възможни варианта за долитане до БЕО

Изображение
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Re: Ниско/ Високо въздушно пространство (Lower/ Upper Airspace)

Мнениеот Stoyan » 07 Мар 2010 22:34

Принципно трябва да смениш от ДВП в ГВП над контролна точка, но практиката е такава, че никой няма да те държи на 280 докато стигнеш OBLAK.

В случая примера е правилен LBSF SID GODEK N188 OBLAK UN188 NEPOS....
Практиката обаче показва, че трафика обикновено напуска България на ешалони близки до 240, което значи че на OBLAK ще са близко до заветната граница от 285.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Ниско/ Високо въздушно пространство (Lower/ Upper Airspace)

Мнениеот BOOMER » 07 Мар 2010 22:49

Stoyan написа:Принципно трябва да смениш от ДВП в ГВП над контролна точка, но практиката е такава, че никой няма да те държи на 280 докато стигнеш OBLAK.

В случая примера е правилен LBSF SID GODEK N188 OBLAK UN188 NEPOS....
Практиката обаче показва, че трафика обикновено напуска България на ешалони близки до 240, което значи че на OBLAK ще са близко до заветната граница от 285.


ОК, благодаря много за отговорите.
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15


Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта