Страница 1 от 10

Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 11:08
от givic72
ЗДРАВЕЙТЕ!!! Мисля,че точно в този форум има специалисти които ще отговорят на моя въпрос! Убеден съм,че за Вас като професионалисти отговора е елементарен,но
ще Ви помоля,за по-подробно обяснение. Не съм пилот,но имам голяма страст към Авиацията и летенето! Винаги ми е било интересно и учудващо как пилотите се ориентират
в небето,особено при намалена видимост! Надявам се някой от Вас да има търпението да ми обясни как се изпълнява приближаване със системата VOR! Моля дайте примери! Как да настроя OBS? Kak например да вляза в радиал 270 на дадена VOR станция! Как да се ръководя от "иглата" на VOR инструмента на самолета?
Извинявам се ако не използвам правилната терминология!
БЛАГОДАРЯ предварително!!!

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 18:48
от Stoyan
Привет и добре дошъл!

Tук можеш да намериш cтатия за изпълнение на прецизен заход, а за ВОР навигацията, информация има тук.

Прегледай материалите на тази страница.

Поздрав и меко кацане! :wink:

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 19:51
от givic72
Много БЛАГОДАРЯ!!! Надявам се не Ви досаждам с въпросите си! Информацията е супер! Мисля,че започвам да разбирам!!!

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 20:08
от Stoyan
givic72 написа:Много БЛАГОДАРЯ!!! Надявам се не Ви досаждам с въпросите си! Информацията е супер! Мисля,че започвам да разбирам!!!


Няма проблеми! Питай ако ти е неясно.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 05 Апр 2010 21:36
от Пароль
В статията за прецизен заход (http://avsim-bg.org/readarticle.php?article_id=1) има няколко неточности. Най-фрапиращата е объркването на маркерите с приводните (Съответно на български имената са близка и далечна приводна). Обикновенно двете различни устройства, маркери и приводни, са разположени в една точка (без inner marker).
В статията за ВОР навигацията, в израза "Честотата на DME-то и VOR-a е една и съща", явно се разбира, че превключвайки VOR-a, автоматично се превключва и DME-то. В действителност DME-то работи на честота около 1 GHz, а VOR-a - от 108 до 115 MHz.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 18 Апр 2010 15:07
от Shilo
Работната честота на VOR е от 108MHz до 117.95MHz.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 18 Апр 2010 22:24
от Пароль
Извинявам се! Моя грешка!
И за потвърждение-част от Наредба 10:
Чл. 39. Всенасоченият VHF радиофар (VOR) работи в честотна лента от 111,975 до 117,975 MHz, с изключение на случая, когато се допуска използване на честоти в лентата от 108 до 111,975 MHz.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 12 Авг 2010 22:27
от DinoZavrov
Хайде и аз да се възползвам от правото си на аматььор и да попитам:

На какво се дължи тази разлика! Чуството ми за симетрия подсказва, че не е случайна, но нямам идея какъв е смисълът й. (освен, че този двигател пуши най-много :lol: )

Изображение

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 12 Авг 2010 23:55
от Vladimorka
Еее, Дино, баш за динозавърски самолет да питаш :-)
(Аз не съм никф специалист, ама понеже го пише в уикипедията, и звучи логично, си позволявам да го копирам тука)
Накратко - само този двигател няма турбокомпресор за въздух с високо налягане за херметизация и климатизация на кабината. Три двигателя предоставят достатъчно количество и достатъчно надежност, така че да не е необходимо да се слага компресор и на четвъртия двигател.
http://en.wikipedia.org/wiki/B707#Engines

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 13 Авг 2010 20:28
от DinoZavrov
Vladimorka написа:http://en.wikipedia.org/wiki/B707#Engines


Прав си!
Този сайт съм го чел по "диагонал" и не съм резбрал техническите подробности.
Все пак продължавам да твърдя, че това е в колизия с вроденото ми чуство за симетрия.

Нейсе... Забрави.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 28 Авг 2010 17:50
от fly away
Здравейте,
Искам да Ви попитам по Нешънал Джеографик даваха разследване на самолетни катастрофи и нали помните преди 5 години се разби един АТR от бари до джерба.Искам да попитам казаха че проблема бил сменен индикатор за гориво на атр-40-500 сложили индикатор за -70-500 и това придизвикало катастрофа как е станало така че да са го сложили????
Нали единия модел е с различна апаратура и искам ако може малко да разясните?

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 28 Авг 2010 18:37
от BHAir2
Всеки авиационен елемент си има така наречения "Part Number". Горивния индикатор за двата модела на външен вид са съвсем еднакви (това е много често нещо в авиацията) - големина, дисплеи, конектори. Разликата е само в "Part Number"-а за двата модела. Те просто не са сравнили този номер с документацията за модела, а са го сложили на око. Причината е същата какво при инцидента с BAC One-Eleven на Бритиш през 1990.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 29 Авг 2010 00:04
от RGG
BHAir2 написа:Всеки авиационен елемент си има така наречения "Part Number". Горивния индикатор за двата модела на външен вид са съвсем еднакви (това е много често нещо в авиацията) - големина, дисплеи, конектори. Разликата е само в "Part Number"-а за двата модела. Те просто не са сравнили този номер с документацията за модела, а са го сложили на око. Причината е същата какво при инцидента с BAC One-Eleven на Бритиш през 1990.


Windscreen-а ли беше тогава? ..... сам си отговорих:
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Ai ... light_5390

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2010 12:36
от Vladimorka
Стоейки на шахтата в началото на R27, от време на време се чуват разни видове пиукания, те от ILS-а ли идват? И ако да - що се чуват и когато няма кацащ самолет, а да кажем когато има някой прелитащ горе на ешелон (поне така ми направи впечатление, може да е съвпадение)?

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2010 14:25
от BHAir2
Променя ли се тона и честотата? Най-вероятно си чул звуковата система против птици.