Аматьорите - питат!...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 17 Сеп 2010 17:02

това е...
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот takeoff » 17 Сеп 2010 20:36

Прелитат ли самолети над северния и южния полюс :)))) ?
Изображение
Аватар
takeoff
най-спотър
 
Мнения: 299
Регистриран на: 02 Юни 2009 21:20
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Stoyan » 17 Сеп 2010 22:28

Прелитат.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот SVG » 24 Ное 2010 16:24

Някой да знае защо Frontier изваждат самолети А318 ?
Два от тях отиват директно за скрап (3038 и 3092). Имат проблем с конструкцията ли?
SVG
по-спотър
 
Мнения: 184
Регистриран на: 27 Юли 2007 11:03
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот randi » 24 Ное 2010 17:07

Нямат проблеми , просто са скъпи за опериране и трудно ще се намерят купувачи.Също така и LAN Airlines ще извади А318 от употреба.
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот SVG » 25 Ное 2010 11:39

Скъпи, скъпи колко да са скъпи? :roll: . Малко чудно ми се вижда да скрапнеш 60 милн. за три години. Със сигурност са били за C-check. Още повече че GECAS ги беш е изкупил и складирал и изведнъж спряха да ги предлагат.После прочетох в airliners, че ще ги скрапват. Както и да е...
SVG
по-спотър
 
Мнения: 184
Регистриран на: 27 Юли 2007 11:03
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот KRAKOMOBILA » 25 Ное 2010 12:07

Ами ако са сметнали в дългосрочен план, че е по-евтино да скрапнат тези да купят А319 и да си избият парите - защото примерно А319 се обслужва по-лесно (не знам дали найстина е така - просто давам пример) е по-добре сега да идат за скрап - от колкото да носят само загуби за дадена компания. :)
The Fulcrum Occupation!
Граждани! Летете със самолетите на Аерофлот! Побързайте - останаха съвсем малко!
Аватар
KRAKOMOBILA
супер спотър
 
Мнения: 654
Регистриран на: 25 Май 2006 14:12

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот merlin » 25 Ное 2010 14:49

От горното трябва ли да разбирам, че оперирането с тези самолети си е набутвация? Сещам се за ТАРОМ, които не са от богатите авиокомпании, но имат мисля 4 машини...
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Toni » 25 Ное 2010 16:21

merlin написа:От горното трябва ли да разбирам, че оперирането с тези самолети си е набутвация? Сещам се за ТАРОМ, които не са от богатите авиокомпании, но имат мисля 4 машини...


Не може да се даде категоричен отговор на тъпроса дали А318 е набутвация. Факторите са прекалено много и сметката при всеки оператор е различна. LAN може да се отказват от тях, но Air France явно имат друго виждане. Основният проблем е, че 318 е скопен 319, а разликата в пътническия капацитет не е толкова голямя. 318 е доста тежък за класа си, пък предлага доста по-голям комфорт. В същото време има доста по-малки багажници, което е проблем за превозвачите, който возят и карго. Бих казал, че 318 е за малка и много специфична ниша...един вид бутиков самолет.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Toni » 25 Ное 2010 16:24

Toni написа:
merlin написа:От горното трябва ли да разбирам, че оперирането с тези самолети си е набутвация? Сещам се за ТАРОМ, които не са от богатите авиокомпании, но имат мисля 4 машини...


Не може да се даде категоричен отговор на тъпроса дали А318 е набутвация. Факторите са прекалено много и сметката при всеки оператор е различна. LAN може да се отказват от тях, но Air France явно имат друго виждане. Основният проблем е, че 318 е скопен 319, а разликата в пътническия капацитет не е толкова голямя. 318 е доста тежък за класа си, но предлага доста по-голям комфорт в сравнение с 717, ERJ, Avro RJ, SSJ100, MRJ, Aн-158 и всички останали 100 местни RJ,. В същото време има доста по-малки багажници, което е проблем за превозвачите, който возят и карго. Бих казал, че 318 е за малка и много специфична ниша...един вид бутиков самолет.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот RGG » 25 Ное 2010 21:01

Toni написа:
merlin написа:От горното трябва ли да разбирам, че оперирането с тези самолети си е набутвация? Сещам се за ТАРОМ, които не са от богатите авиокомпании, но имат мисля 4 машини...


Не може да се даде категоричен отговор на тъпроса дали А318 е набутвация. Факторите са прекалено много и сметката при всеки оператор е различна. LAN може да се отказват от тях, но Air France явно имат друго виждане. Основният проблем е, че 318 е скопен 319, а разликата в пътническия капацитет не е толкова голямa. 318 е доста тежък за класа си, но предлага доста по-голям комфорт в сравнение с 717, ERJ, Avro RJ, SSJ100, MRJ, Aн-158 и всички останали 100 местни RJ,. В същото време има доста по-малки багажници, което е проблем за превозвачите, който возят и карго. Бих казал, че 318 е за малка и много специфична ниша...един вид бутиков самолет.


В допълнение към казаното, ако изхождаме само от консумацията на гориво - то А318 харчи при 2:30ч полет около 2250кг/час, докато ERJ-195 би се задоволил с 1700-1800кг/ч.
Поддръжката на 318 също е по-скъпа, покупната му цена, всичко..... дори и летателните характеристики на Ембраера са по-добри като се сравнят числата...
Бутиков или не А318 има средна седалка - ERJ няма...
merlin, защо според теб компания като ТАРОМ, която си има приличен брой (за региона) Боинги от новата генерация трябва да се "вкара в джаза" с А318? Като жокер можеш да ползваш едно синичко флагче, със звездички, подредени в кръгче ;-)
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот harrier » 26 Ное 2010 01:06

RGG написа:
Toni написа:
merlin написа:От горното трябва ли да разбирам, че оперирането с тези самолети си е набутвация? Сещам се за ТАРОМ, които не са от богатите авиокомпании, но имат мисля 4 машини...


Не може да се даде категоричен отговор на тъпроса дали А318 е набутвация. Факторите са прекалено много и сметката при всеки оператор е различна. LAN може да се отказват от тях, но Air France явно имат друго виждане. Основният проблем е, че 318 е скопен 319, а разликата в пътническия капацитет не е толкова голямa. 318 е доста тежък за класа си, но предлага доста по-голям комфорт в сравнение с 717, ERJ, Avro RJ, SSJ100, MRJ, Aн-158 и всички останали 100 местни RJ,. В същото време има доста по-малки багажници, което е проблем за превозвачите, който возят и карго. Бих казал, че 318 е за малка и много специфична ниша...един вид бутиков самолет.


В допълнение към казаното, ако изхождаме само от консумацията на гориво - то А318 харчи при 2:30ч полет около 2250кг/час, докато ERJ-195 би се задоволил с 1700-1800кг/ч.
Поддръжката на 318 също е по-скъпа, покупната му цена, всичко..... дори и летателните характеристики на Ембраера са по-добри като се сравнят числата...
Бутиков или не А318 има средна седалка - ERJ няма...
merlin, защо според теб компания като ТАРОМ, която си има приличен брой (за региона) Боинги от новата генерация трябва да се "вкара в джаза" с А318? Като жокер можеш да ползваш едно синичко флагче, със звездички, подредени в кръгче ;-)

На твое място не бих бил толкова убеден, че някой е оказал натиск. Говорим за едва четири тяснофюзелажни самолета, които освен това бяха продадени на цени, доста по-ниски от каталожните. Не отричам, че може да е било чиновническо решение ("Да се подмажем на западняците"), но се съмнявам, че някой е лобирал толкова силно за сделка, сравнима с такава за един А330-200.

По-хитовото е, че Tarom първо купуват 737-700, след това А318, а накрая и 737-800 (предполагам обръщайки опции в твърди поръчки). Паралелно с това и до ден днешен летят и със 737 classic. Така, че според мен историята с Tarom и А318 много напомня тази на Балкан и А320.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот SVG » 26 Ное 2010 01:37

С Таром хода е ясен имат 14 места в бизнес класата и 99 в икономи. ERJ не можеш да го конфигурираш така. По това време не им достигаха самолети, а тези бяха налични. Питането ми беше да ли скрапването не се дължи на технически проблем и да ли някой не знае нещо по въпроса.
SVG
по-спотър
 
Мнения: 184
Регистриран на: 27 Юли 2007 11:03
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот RGG » 26 Ное 2010 02:18

SVG написа:С Таром хода е ясен имат 14 места в бизнес класата и 99 в икономи. ERJ не можеш да го конфигурираш така. По това време не им достигаха самолети, а тези бяха налични. Питането ми беше да ли скрапването не се дължи на технически проблем и да ли някой не знае нещо по въпроса.


Експлоатацията, поддръжката и надеждността при 318 е същата като при другите модели от семейството, с техниката проблеми няма.... и 106 места в ERJ (в две класи), срещу 113 в А318 при такава разлика в цените по всички параграфи -> смяташ, че на Таром са им трябвали тези 7 седалки на всяка цена? :?
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот merlin » 26 Ное 2010 02:39

Честно казано, аз също съм чувал за "френската връзка" при купуването на тези самолети. Там интересното е, че сега са в алианс с французите и тнт. Има ли някой преки наблюдения върху ТАРОМ и може ли да направи сравнение с България Еър, ясно е че пазарите са различни, но като обслужване, мениджмънт и тнт? Тук според играе и ролята на държавата в подкрепата на компанията, не че в България това го няма.

А кой би бил идеалния масов самолет за България Еър? А319? Или един ERJ?
Как според вас може да се направи една оптимизация на тази зле ръководена до момента компания? Кои дестинации? Кои типове/брой самолети?
Тук във форума има и хора, които са в бранша, както туроператорския, така и авиационния и ми е интересно тяхното мнение, все пак аз съм лаик и само любител.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта