Аматьорите - питат!...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Аматьорите - питат!...

Мнениеот givic72 » 13 Мар 2010 11:08

ЗДРАВЕЙТЕ!!! Мисля,че точно в този форум има специалисти които ще отговорят на моя въпрос! Убеден съм,че за Вас като професионалисти отговора е елементарен,но
ще Ви помоля,за по-подробно обяснение. Не съм пилот,но имам голяма страст към Авиацията и летенето! Винаги ми е било интересно и учудващо как пилотите се ориентират
в небето,особено при намалена видимост! Надявам се някой от Вас да има търпението да ми обясни как се изпълнява приближаване със системата VOR! Моля дайте примери! Как да настроя OBS? Kak например да вляза в радиал 270 на дадена VOR станция! Как да се ръководя от "иглата" на VOR инструмента на самолета?
Извинявам се ако не използвам правилната терминология!
БЛАГОДАРЯ предварително!!!
givic72
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 11 Мар 2010 12:34

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Stoyan » 13 Мар 2010 18:48

Привет и добре дошъл!

Tук можеш да намериш cтатия за изпълнение на прецизен заход, а за ВОР навигацията, информация има тук.

Прегледай материалите на тази страница.

Поздрав и меко кацане! :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот givic72 » 13 Мар 2010 19:51

Много БЛАГОДАРЯ!!! Надявам се не Ви досаждам с въпросите си! Информацията е супер! Мисля,че започвам да разбирам!!!
givic72
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 11 Мар 2010 12:34

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Stoyan » 13 Мар 2010 20:08

givic72 написа:Много БЛАГОДАРЯ!!! Надявам се не Ви досаждам с въпросите си! Информацията е супер! Мисля,че започвам да разбирам!!!


Няма проблеми! Питай ако ти е неясно.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Пароль » 05 Апр 2010 21:36

В статията за прецизен заход (http://avsim-bg.org/readarticle.php?article_id=1) има няколко неточности. Най-фрапиращата е объркването на маркерите с приводните (Съответно на български имената са близка и далечна приводна). Обикновенно двете различни устройства, маркери и приводни, са разположени в една точка (без inner marker).
В статията за ВОР навигацията, в израза "Честотата на DME-то и VOR-a е една и съща", явно се разбира, че превключвайки VOR-a, автоматично се превключва и DME-то. В действителност DME-то работи на честота около 1 GHz, а VOR-a - от 108 до 115 MHz.
Последна промяна Пароль на 13 Авг 2010 21:08, променена общо 1 път
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1328
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Shilo » 18 Апр 2010 15:07

Работната честота на VOR е от 108MHz до 117.95MHz.
Shilo
кандидат спотър
 
Мнения: 8
Регистриран на: 02 Яну 2004 04:33

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Пароль » 18 Апр 2010 22:24

Извинявам се! Моя грешка!
И за потвърждение-част от Наредба 10:
Чл. 39. Всенасоченият VHF радиофар (VOR) работи в честотна лента от 111,975 до 117,975 MHz, с изключение на случая, когато се допуска използване на честоти в лентата от 108 до 111,975 MHz.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1328
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот DinoZavrov » 12 Авг 2010 22:27

Хайде и аз да се възползвам от правото си на аматььор и да попитам:

На какво се дължи тази разлика! Чуството ми за симетрия подсказва, че не е случайна, но нямам идея какъв е смисълът й. (освен, че този двигател пуши най-много :lol: )

Изображение
Аватар
DinoZavrov
супер спотър
 
Мнения: 875
Регистриран на: 29 Ное 2008 17:42
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Vladimorka » 12 Авг 2010 23:55

Еее, Дино, баш за динозавърски самолет да питаш :-)
(Аз не съм никф специалист, ама понеже го пише в уикипедията, и звучи логично, си позволявам да го копирам тука)
Накратко - само този двигател няма турбокомпресор за въздух с високо налягане за херметизация и климатизация на кабината. Три двигателя предоставят достатъчно количество и достатъчно надежност, така че да не е необходимо да се слага компресор и на четвъртия двигател.
http://en.wikipedia.org/wiki/B707#Engines
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 706
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот DinoZavrov » 13 Авг 2010 20:28

Vladimorka написа:http://en.wikipedia.org/wiki/B707#Engines


Прав си!
Този сайт съм го чел по "диагонал" и не съм резбрал техническите подробности.
Все пак продължавам да твърдя, че това е в колизия с вроденото ми чуство за симетрия.

Нейсе... Забрави.
Аватар
DinoZavrov
супер спотър
 
Мнения: 875
Регистриран на: 29 Ное 2008 17:42
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот fly away » 28 Авг 2010 17:50

Здравейте,
Искам да Ви попитам по Нешънал Джеографик даваха разследване на самолетни катастрофи и нали помните преди 5 години се разби един АТR от бари до джерба.Искам да попитам казаха че проблема бил сменен индикатор за гориво на атр-40-500 сложили индикатор за -70-500 и това придизвикало катастрофа как е станало така че да са го сложили????
Нали единия модел е с различна апаратура и искам ако може малко да разясните?
Изображение
Аватар
fly away
по-спотър
 
Мнения: 136
Регистриран на: 21 Юни 2009 19:50

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот BHAir2 » 28 Авг 2010 18:37

Всеки авиационен елемент си има така наречения "Part Number". Горивния индикатор за двата модела на външен вид са съвсем еднакви (това е много често нещо в авиацията) - големина, дисплеи, конектори. Разликата е само в "Part Number"-а за двата модела. Те просто не са сравнили този номер с документацията за модела, а са го сложили на око. Причината е същата какво при инцидента с BAC One-Eleven на Бритиш през 1990.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот RGG » 29 Авг 2010 00:04

BHAir2 написа:Всеки авиационен елемент си има така наречения "Part Number". Горивния индикатор за двата модела на външен вид са съвсем еднакви (това е много често нещо в авиацията) - големина, дисплеи, конектори. Разликата е само в "Part Number"-а за двата модела. Те просто не са сравнили този номер с документацията за модела, а са го сложили на око. Причината е същата какво при инцидента с BAC One-Eleven на Бритиш през 1990.


Windscreen-а ли беше тогава? ..... сам си отговорих:
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Ai ... light_5390
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Vladimorka » 17 Сеп 2010 12:36

Стоейки на шахтата в началото на R27, от време на време се чуват разни видове пиукания, те от ILS-а ли идват? И ако да - що се чуват и когато няма кацащ самолет, а да кажем когато има някой прелитащ горе на ешелон (поне така ми направи впечатление, може да е съвпадение)?
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 706
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот BHAir2 » 17 Сеп 2010 14:25

Променя ли се тона и честотата? Най-вероятно си чул звуковата система против птици.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Следваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта