Аматьорите - питат!...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 22 Фев 2012 11:14

Струва ти се. Получава се заради комбинацията от обороти на винта и честотата, с която снима камерата. Иначе по време за засилването, където имаме постоянно увеличаване на скоростта имаме и постоянно изменение на стъпката, което може да бъде забелязано на това клипче заради съвпадението на честотите.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Nine » 22 Фев 2012 13:07

Мерси!
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Freak » 02 Мар 2012 11:57

Здравейте,

Може ли някой да ми помогне как се казват в процедурния език в авиацията "цел" и отметка" на английски език?

Благодаря предварително!
Freak
най-спотър
 
Мнения: 265
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Stoyan » 02 Мар 2012 15:31

Target.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Trastichko » 05 Мар 2012 20:05

Изображение

мене така ли ми изглежда или FBF има тиксо на носа ? Като Еркюл от Пиф :) Тиксо ли е това или някъква специална лепенка ?
Аватар
Trastichko
супер спотър
 
Мнения: 561
Регистриран на: 07 Фев 2011 16:29

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Jair » 06 Мар 2012 01:22

Предполагам, че е това: http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_tape

Имаше жълти вестникарски истории как самолетите на раянеър били лепени с тиксо, подобна история :))
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Toni » 06 Мар 2012 11:04

И аз бях много изненадан, като видях за пръв път "залепен" самолет : http://pic.bgspotters.net/?id=304
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6409
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 06 Мар 2012 11:16

И в двата случая е лепена т.нар. auxillary structure, която няма якостен характер, а само аеродинамичен. В по-скорошния случай това е т.нар. radome, а в по-стария лепенката върви по контура на т.нар. belly fairing. И двете са леки композитни детайли. Натоварена обшивка не се лепи с "тиксо", а се прави кръпка при това по спецификация на производителя.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот conecto » 26 Мар 2012 02:11

Имам следния въпрос - къде са разположени в София маркерите за ILS за заход към полоса 09?
Аватар
conecto
спотър
 
Мнения: 50
Регистриран на: 03 Фев 2011 02:06

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 26 Мар 2012 11:56

Няма маркери
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот skyviewer » 26 Мар 2012 16:50

ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАДИОНАВИГАЦИОННИТЕ СРЕДСТВА

Раздел I.
Изисквания към курсо-глисадната система за точен подход за кацане


Чл. 22. (1) Курсо-глисадната система за точен подход за кацане (ILS) се състои от:

1. курсов VHF предавател;

2. глисаден UHF предавател;

3. маркерни VHF радиофарове;

4. устройства за дистанционно управление и контрол на техническите параметри на компонентите на система ILS.

(2) Използването на съоръжение DME съвместно със системите ILS е възможно вместо използването на всички маркерни VHF радиофарове или на част от тях.

http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135541421 :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 967
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 26 Мар 2012 19:00

Точно така, заходите са ILS/DME
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот conecto » 26 Мар 2012 21:03

Благодаря за разяснението :-)
Аватар
conecto
спотър
 
Мнения: 50
Регистриран на: 03 Фев 2011 02:06

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот europeandj » 18 Окт 2012 22:46

Бих искал да попитам някой дали има представа защо качването на пътниците в самолетите винаги става от левите врати?

Забелязал съм, че навсякъде по летищата ръкавите са направени така, че да се използват за лявата врата на самолета. Когато не е на ръкав, колкото и пъти да съм летял винаги ми е правило впечатление, че се качваме от ляво.

Благодаря!
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 635
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот autom8 » 18 Окт 2012 23:16

europeandj написа:Бих искал да попитам някой дали има представа защо качването на пътниците в самолетите винаги става от левите врати?

Забелязал съм, че навсякъде по летищата ръкавите са направени така, че да се използват за лявата врата на самолета. Когато не е на ръкав, колкото и пъти да съм летял винаги ми е правило впечатление, че се качваме от ляво.

Благодаря!

E това си е въпрос направо за минимум 20 000 (по аналогия от едно ТВ шоу), ако не и повече :)
Освен, че зареждането с гориво и "багажното" са от дясно, и няма как и пасажерите да се качват от същата страна, има ли друга причина? И защо е разпределено точно така, а не обратното - качването да е от дясно, останалите процедури да се извършват от лявата страна?
Почти винаги си го задавам и аз когато се качвам на борда на самолет.

И аз благодаря както за въпроса, така и предварително за отговора!

П.П. Бих допълнил въпроса - съществуват ли някъде "обратни" пътнически самолети?
autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта