Страница 9 от 9

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 00:12
от concorde
А аз да попитам защо на самолетите от САЩ и Канада на крилата от долната страна не се изписват регистрациите на самолета ?

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 08:41
от LBLS_APP
concorde написа:А аз да попитам защо на самолетите от САЩ и Канада на крилата от долната страна не се изписват регистрациите на самолета ?

За САЩ (предполагам и за Канада е така, но не ми се рови) причината е, че не е задължително.

Следва да се отбележи, че в Анекс 7 на ИКАО има изискване за изписване на регистрацията от долната страна на крилото.
ICAO написа:4.3.1 Wings. On heavier-than-air aircraft, the marks shall appear once on the lower surface of the wing structure. They shall be located on the left half of the lower surface of the wing structure unless they extend across the whole of the lower surface of the wing structure. So far as is possible, the marks shall be located equidistant from the leading and trailing edges of the wings. The tops of the letters and numbers shall be toward the leading edge of the wing.

Документите на ИКАО обаче не са закон, и отделните държави имат право да се отклонят от тях (и да публикуват отклоненията). Такъв е например случая със СЪЩ и изписването на регистрационния номер.
FAA написа:The operator of a fixed-wing aircraft must display the required marks on either the vertical tail surfaces or the sides of the fuselage
Източник:
https://www.ecfr.gov/cgi-bin/text-idx?S ... p14.1.45.c

Впрочем навремето е имало изискване да се изписва и на крилото, но е отпаднало през 1960 г.
Източник:
https://www.faa.gov/licenses_certificat ... r_history/

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 12:47
от concorde
Аз все още си мисля , че е задължително изписването на регистрацията на крилото .

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 12:55
от nadya
LBLS_APP написа:
nadya написа:Да, извинявам се, беше на 10.04. Всичко това при визуален подход за кацане ли може да се случи или И при кацане с ILS. Аз си живея с мисълта, че като се каца със системата няма как да има отклонения. А отстрани видимо изглеждаше обичайно кацане, с нормална, поне за мен, траектория). Днес късния следобед един самолет кацна доста по-късно на 27, но не запомних полета от къде е.

Нестабилизиран подход може да се получи винаги - и при ILS, и при VOR, и при NDB, и при визуален, и при всякакви други. Траекторията е само част от изискванията. Трудно е от FR24 да прецениш дали примерно скоростта или височината са подходящи, а дали екипажът си е прочел чеклистовете и дали ВС е бил в конфигурация за кацане няма как да разберем.
ILS се захваща в сравнително късен момент от подхода, и ако самолетът дойде например твърде високо, или е твърде бърз, или пък завоят за излизане на правата (base turn) води до твърде късо разстояние от прага на ПИК, или..., е възможно да не се изпълнят всички условия.


Благодаря за отговорите и за допълнителната информация. Само да уточня, че ги гледам и на FR24 и на живо отдалече :-)

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 13:01
от nadya
Rosen85 написа:
nadya написа:...Днес късния следобед един самолет кацна доста по-късно на 27, но не запомних полета от къде е.

Ако кажеш ориентировъчен час, може да го издиря кой е.
Естествено, ако ти е интересно де.


Разбира се, че ми е интересно, ако има как по цял ден това ще правя :D
Беше около 16-17ч. Дано не греша. Благодаря и за записа. От скоро слушам и още ми е трудно да разбирам всичко.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 16:01
от LBLS_APP
concorde написа:Аз все още си мисля , че е задължително изписването на регистрацията на крилото .

Не навсякъде. Зависи от законодателството на страната, в която ВС е регистрирано. Според това на САЩ не е задължително (видно от линка в предния ми пост).

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 13:54
от nadya
Каква може да е причината пилота на току що излетял самолет да прибере по-късно колесника? Наскоро наблюдавах самолет на България Ер летя около минута, а може и повече, с неприбран колесник?

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 20:52
от Toni
nadya написа:Каква може да е причината пилота на току що излетял самолет да прибере по-късно колесника? Наскоро наблюдавах самолет на България Ер летя около минута, а може и повече, с неприбран колесник?


Охлаждане на спирачките.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 09 Май 2017 20:33
от nadya
А какво би могло да доведе до загряване на спирачките при излитане? Какво е различното от обичайното при тези случаи (Нали се загряват при кацане..или много скоро е кацнал :roll: ) И спуснатият колесник налаги ли някакви ограничения - примерно височина, скорост, маневри..?

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 12 Май 2017 09:47
от kazata
По време на излитане спирачките не се загряват. Загряват се при рулиране, докато се стигне от стоянката до пистата. При някои самолети спирачките се загряват доста бързо при употребата им, дори и на ниски скорости. И да - има ограничения при спуснат колесник - и по височина и по скорост, а на някои самолети сигурно и по маневри (претоварване).