Страница 7 от 10

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 19 Апр 2013 10:32
от slice
Само малка корекция на горния пост - гориво до по-далечното алтернативно летище и 30 минути холдинг на 1500 FT. И това е ако е JET. Ако е е prop е 45 минути.

Това е най-често използваната политика, но има и алтернативни варианти, ако някое от тези не може да бъде изпълнено.

Имайте предвид, че тези 30/45 минути гориво за холдинг, всъщност е по-правилно да се наричат минимален резерв. Наличието им не продолага, че имаме гориво за холдинг. Остане ли ни само това гориво е необходимо да се обяви mayday (между другото е редно да се обяви още като разберем, че ще паднем под това). Просто дефиницията за минимален резерв е горивото необходимо за 30/45 минути холдинг на 1500 ft. Отделно ако имаме нужда от гориво за холдинг (очакваме такъв) го добавяме като extra fuel.

Иначе колко екстра можем да вземем основно зависи от това колко още маса можем да носим без да превишим максималното излетно тегло (което може да е определено от гледна точка структурно ограничение, performance ограничение или колко ние дълга полосата на излитане и също така може да е ограничено по максимална маса за кацане).

Надявам се, че не е било много объркано!

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 19 Апр 2013 11:34
от Val4aka
Мисля че разбрах повечето неща, но това значи ли че за полета от София до Варна, самолетът се пълни с максималния капацитет гориво, при положение че ще му е нужно доста по-малко?

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 19 Апр 2013 15:33
от slice
Не. Зависи каква е политиката на фирмата. Може да искат да не зареждат във Варна и тогава се взима и за обратния сектор ако може....

Винаги е хубаво да се има предвид, че екстра горивото увеличава разхода....

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 19 Апр 2013 20:01
от apostol
Само малка корекция на горния пост - гориво до по-далечното алтернативно летище и 30 минути холдинг на 1500 FT. И това е ако е JET. Ако е е prop е 45 минути.

Благодар слайс, мързеше ме да ровя и да го проверявам

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 30 Май 2013 20:36
от Freak
Нужда от помощ за превод - има ли термин, с който се нарича престоят на самолет по време на обработката за следващ полет, т.е. времето от кацането до излизането?

Благодаря предварително.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 30 Май 2013 22:02
от Stoyan
Freak написа:Нужда от помощ за превод - има ли термин, с който се нарича престоят на самолет по време на обработката за следващ полет, т.е. времето от кацането до излизането?

Благодаря предварително.


Има и се казва turnaround.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 04 Юни 2013 14:52
от skyviewer
Aircraft ground handling
In aviation, aircraft ground handling defines the servicing of an aircraft while it is on the ground and (usually) parked at a terminal gate of an airport.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_ground_handling

или turnaround
•the process of or time taken for unloading and reloading a ship, aircraft, or vehicle:
short hops with quick turnarounds and limited in-flight service
North American a space for vehicles to turn round in, especially one at the end of a driveway.

http://oxforddictionaries.com/definitio ... turnaround

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 04 Юни 2013 19:18
от Stoyan
skyviewer написа:Aircraft ground handling
In aviation, aircraft ground handling defines the servicing of an aircraft while it is on the ground and (usually) parked at a terminal gate of an airport.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_ground_handling

или turnaround
•the process of or time taken for unloading and reloading a ship, aircraft, or vehicle:
short hops with quick turnarounds and limited in-flight service
North American a space for vehicles to turn round in, especially one at the end of a driveway.

http://oxforddictionaries.com/definitio ... turnaround


Ground handling не е едно и също с turnaround.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 04 Юни 2013 19:26
от europeandj
А какво точно се има предвид с
Layover time,
аз си мислех, че именно това означава престоя на самолета от единия до другия полет

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 04 Юни 2013 19:35
от Stoyan
europeandj написа:А какво точно се има предвид с
Layover time,
аз си мислех, че именно това означава престоя на самолета от единия до другия полет


Lаyover е термин, обозначаващ спането на екипажа в дадената станция до следващия полет. Примерно, Катарците, пристигащи в понеделник имат 1 ден лейоувър и летят в сряда обратно.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 05 Юни 2013 04:46
от slice
да продължа мисълта на Стоян:

... и от там разговорно се използва и за цялата работа (самолет-екипаж), ако остават някъде. Тоест можеш да го видиш и в контекст, в който екипажът не е споменат.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 05 Юни 2013 05:29
от Делян
За обикновеният пасажер Layover също означава времето което има на летището за прекачване.

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 05 Юни 2013 07:17
от skyviewer
Ами,задавайте правилно въпроси,за да се конкретизира и отговора,защото то стана ,като с ...таковата :D ...

....и защото, по времето на престоя на самолета ,се случват много работи :smt002

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 05 Юни 2013 19:04
от Stoyan
skyviewer написа:Ами,задавайте правилно въпроси,за да се конкретизира и отговора,защото то стана ,като с ...таковата :D ...

....и защото, по времето на престоя на самолета ,се случват много работи :smt002


Ами той добре си попита!
Freak написа:Нужда от помощ за превод - има ли термин, с който се нарича престоят на самолет по време на обработката за следващ полет, т.е. времето от кацането до излизането?

Благодаря предварително.


Или ти визираш layover-a?

Re: Аматьорите - питат!...

МнениеПубликувано на: 27 Фев 2014 14:16
от Topfly
Някой професионалист може ли да ми обясни как големите самолетите кацат точно по средата на пистата при положение, че носът им е вдигнат и визуално трудно се вижда пистата? До сега не съм виждал инцидент при който пилот да кацне до пистата, което ме навежда на мисълта, че има някакъв уред който помага.

Управлявал съм цесна и съм бил до пилота при кацане, но там визуално всичко се виждаше много добре.