Обледеняване?

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Обледеняване?

Мнениеот Vladimorka » 19 Апр 2010 14:29

Днес A321 на Аерофлот малко преди кацането имаше много странни светли петна по крилата, това лед ли е?
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 710
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Обледеняване?

Мнениеот randi » 20 Апр 2010 01:18

Според мен не е лед , защото такова бях забелязал на една снимка на A330 - 300 пак на Aeroflot при излитане.

http://pic.bgspotters.net/?id=21662
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Обледеняване?

Мнениеот Stoyan » 20 Апр 2010 12:05

По-скоро конденз...
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Обледеняване?

Мнениеот tkostov » 24 Апр 2010 11:41

Ако става дума за белите петна по долните повърхности на крилото - това наистина е лед. Когато обшивката на крилото, преохладена от намиращото се в резервоарите гориво, влезе в съприкосновение със сравнително по-топъл и влажен въздух по време на снижение, атмосферната влага кондезира и замръзва под формата на аморфен, прозрачен скреж. Горивото, с което се зарежда самолета на земята има същата температура както и околния въздух. През зимата, особено в Русия, тя обикновено е под -10 градуса С (често достига и доста под -30С). По време на полета температурата на горивото постепенно се изравнява с тази на обшивката на крилото - около 20-30 градуса по-висока от тази на околния въздух заради загряването от триене (в зависимост от скоростта на полета). През зимата тя не трябва да слиза под -37С - или 3 градуса над точката на замръзване на горивото от тип JET-A. При охлаждане на горивото под -40С в него започват да се образуват парафинени кристали способни да запушат елементи от горивната система (тръбопроводи, филтри, клапани и др.), затова пилотите се стремят да не допускат това чрез подбиране на височината и скоростта на полета. Има специални горива които издържат до -60С, но те се използват рядко и предимно за полярни полети и такива в районите на Сибир и пустинята Гоби в Монголия и Китай. По време на снижението температурата на околния въздух се покачва и загрява обшивката на самолета, но за краткото време (около 30 минути) до кацането не успява да затопли горивото, поради което се образуват тези видими заскрежени участъци. По тях може да се познае в кои резервоари все още има гориво. Дебелината на този скреж е много малка (около 1мм) и тъй като не нарушава обтичането на крилото наличието му е допусстимо, още повече че няма как да бъде предотвратено. Скрежът се стопява на земята чак когато самолетът се зареди с топло гориво.
Аватар
tkostov
член на екипажа
 
Мнения: 24
Регистриран на: 24 Ное 2006 20:29
Местоположение: Сеул

Re: Обледеняване?

Мнениеот Делян » 24 Апр 2010 14:49

да, нека пилота да си каже, и аз това си мислех, самолета само преди 20-30 минути е бил на 11 км височина и дори при смяната на температурата ледът си остава, а предполагам, че трябва да има повече влага което си е типично за сезона сега. :idea:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4301
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA


Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта