Страница 1 от 1

Грещен gps?

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2011 00:09
от IvanFL
Това е от седалката на един 757 на Делта, летящ от Атланта за Маями. Забележете попътния вятър! Счупен gps ли е?

Изображение

Re: Грещен gps?

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2011 00:23
от Stoyan
Принципно не е крайно невъзможно, но в никакъв случай и на тази височина!

Ако е на висок ешалон и в струйно течение бива, но долу не е нормално.

Re: Грешен gps?

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2011 06:42
от ivaio
12000 фута , TAS около 120kts , при това малко ниско да е в jetstream, както отбеляза колегата.
Доста интересно..

Re: Грещен gps?

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2011 11:37
от Дедо
Предполагам е някаква грешка все пак. По принцип въобще такава скорост на вятъра , по скоро го дават като циклон, торнадо и т.н.(имам предвид до тези височини). Та лично за мен нещо не е така , но както се спомена няма невъзможни неща, Маями си е тропическа зона.

Re: Грещен gps?

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2011 19:43
от IvanFL
Някаква грешка на gps-a беше. или по скоро на системата която чете данни от gpc и ги предава към седалките. през целия полет си показваше нормално към края на полета започна да показва силния попътен вятър. навън времето си беше тихо. а и това което gps-a предава за ентертейнмънт системата е различно от това което гледат пилотите.

Re: Грещен gps?

МнениеПубликувано на: 06 Фев 2011 19:55
от asd
Дали има връзка фактът, че в САЩ не са големи фенове на метричната система? Предполагам нещо при конвертирането от възли в километри се е бъгнало. Иначе нормален реактивен пътнически самолет не лети с 220 км/ч, освен може би непосредствено преди кацане.
А за да покажеш скорост на вятъра ти трябват скоростта на самолета спрямо земята (от ГПС) и скоростта на самолета спрямо въздуха от т. нар. тръба на Пито или приемник на налягане. Такива устройства по самолета има повече от едно и при евентуален отказ (запушване) на някое от тях, естествено от пилотите се използват останалите. Не знам как стои въпросът с информацията към пътниците, която е някаква екстра и не е от особена важност - би следвало при превключване на резервен приемник за налягане да се подава новата и актуална информация, но зависи при 757 как е реализирано технически всичко това.