Страница 1 от 1

Sharklets or winglets-каква е разликата?

МнениеПубликувано на: 20 Дек 2015 23:35
от spartan
Здравейте,
прочетох някои неща по темата, но ми е много интересно мнението на специалистите.

Благодаря предварително.

Re: Sharklets or winglets-каква е разликата?

МнениеПубликувано на: 21 Дек 2015 23:13
от Rosen85
Това успях да намеря и преведа.
Winglets са малки аеродинамични повърхности, закрепени почти вертикално към краищата на крилата.

Sharklets са измислени от Airbus winglets (нещо като тяхна си разработка на тема winglet) със следните цели:
1. Преодоляване на проблемите с теглото на Winglets.
2. Намаляване на разхода на гориво с до 4%, като се намалява аеродинамичното съпротивление.
Това се постига чрез буквално разцепване (порене) на въздуха.
3. Осигурява движение с крайцерска скорост за по-дълъг период от време.

Тук също има много писано, но е на английски ;)

Re: Sharklets or winglets-каква е разликата?

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2016 23:57
от Toni
Шарклет е търговско наименование и запазена марка на Еърбъс. Те са абсолютно същото приспособление като уйнглетите на 737NG. Принципът им на работа и ефвктът от тях са еднакви (3-5% икономия).
Всяка конкретна разработка се различава в известна степен по форма, но резултатите са горе долу еднакви. Ако се разровите, ще намерите информация за повечето разновидности. Аз бих ги разделил на:
1. Класическа форма (B744, A330/340, IL96, B727RE),
2. Извити назад (B777-200LR/300ER, B748, B787)
3. Извити нагорв (A320, B737NG, E-jet)
4. Skimmitar (737Max, MD11)
5. А'ла Ту-154М и др.