harrier написа:Jair написа:YQ или fuel surcharge си е такса, която директно отива в авиокомпаниите, няма 6-5. От там идва и основната разлика в случая, защото дори без да гледам конкретната тарифа ми е ясно че 300 евро "такси" не са летищни и държавни със сигурност
От там нататък за base fares или основните тарифи как си ги зареждат компаниите е много сложна история и често и самите компании се пообъркват и стават жертва на хиени, които дебнат точно такива грешки
Общо взето логиката е че логика няма!
YQ-то почти винаги се показва към базовата тарифа, а не към летищните такси
малко противоречие има тук, не мислиш ли?
Ако YQ-то е интегрирано в базовата няма как да се види. Ако е отделно се вижда като такса. Вярно, че не е летищна такса, но си се води такса...stenk питаше за такси, които отиват директно в авиокомпанията и тая е точно такава
westgernany написа:harrier написа:Излиза, излиза
Така почти принуждаваш клиента да лети с твоята а/к и в двете посоки. Сега времената се менят и се намират всякакви концепции, но преди това си беше масова политика на авиокомпаниите. И въпреки това на някои превозвачи много добре им излиза сметката, все още прилагайки тази концепция
Вярно ли е, че когато купуваш двупосочен билет (за да излезе по евтино), а използваш билета само за отиване, то някои авиакомпании глобяват такива пътници и даже могат да те съдят ако се отказваш да платиш глобата?
В една агенция веднъж ми казаха че LUFTHANSA ще ви търси и може даже да подаде иск срещу вас, ако не ползвате билета и за връщане също.
На теория уж. Ако те хванат да злоупотребяваш много с подобни трикове хипотетично може и да те съдят, на практика не съм чувал за такъв случай. Може би най-лошото което може да ти се случи е да те blacklist-нат. Но мисля, че би станало само ако системно го ползваш тоя номер. Част от причината да им излиза сметката на авиокомпаниите с по-евтините двупосочни полети, е че те очакват известен процент no show и за това овърбукват полетите си.
Иначе могат да правят проблем не само за пропускане на полета на обратно, а и за всякакви подобни трикове:
-hidden city ticketing: откриваш, че билет софия-виена-амстердам е по-евтин от софия-виена със същия полет...летиш само до виена и там не се качваш за връзката до амстердам
-back to back ticketing: принципно бизнес билетите са по-скъпи от туристическите. Бизнес билет се различава по това, че отиване и връщане са в една седмица в работни дни. Туристически е поне с оставане събота вечер на крайната дестинация. Хипотетичен пример: Бизнесмен си, който лети отсечката София-Виена всеки вторник сутрин със връщане вечер. Ако си вземеш нормален такъв билет директно те разпознават като бизнес пътник и ти режат главата. Може обаче да направиш билет София-Виена-София с тръгване този вторник сутрин и връщане следващия вторник вечер. И такъв Виена-София-Виена с тръгване този вторник вечер и връщане другия вторник сутрин. Така имаш 2 "туристически" билета, вместо два бизнес.
Но и за тия неща при различните компании е различно и трябва да се чете ситния шрифт в най-дълбоките дебри на условията за ползване, но чак до съд не вярвам да се стигне.