Полет до Делхи ?

Как да летя от А до Я, с какъв самолет, с коя авиокомпания и на каква цена

Полет до Делхи ?

Мнениеот stenk » 16 Юни 2011 19:39

Преглеждам полетите и виждам , че най-изгодно е с Аерофлот от Истанбул
Цената за двупосочен билет е 155 евро +277 евро такси = 432 евро всичко
Цената за еднопосочен е 186 евро +141 евро такси =327 евро всичко

Как така двупосочния е по-евтин ???
Единствената логика която виждам е , че част от тези такси всъщност са си жива печалба за авиокомпаниите.

А защо не предлагат полет София-Делхи директно на сайта си ?

Просто проверявам иначе и турските имат полети до Делхи :-D
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот harrier » 16 Юни 2011 20:20

При повечето legacy carriers е такова ценообразуването - двупосочно е по-изгодно от еднопосочно. Причината тази pricing-стратегия да се поразчупи през последните години, бяха преди всичко нискотарифните компании. :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот stenk » 16 Юни 2011 21:59

Да де , но как точно им излиза сметката :D
Еднопосочния е 186 евро , а двупосочния е 155 евро за една и съща дата...
Останалото са разни такси от които "уж" авиокомпанията не прибира нищо :lol:
Последна промяна stenk на 16 Юни 2011 22:01, променена общо 1 път
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот harrier » 16 Юни 2011 22:01

Излиза, излиза :) Така почти принуждаваш клиента да лети с твоята а/к и в двете посоки. Сега времената се менят и се намират всякакви концепции, но преди това си беше масова политика на авиокомпаниите. И въпреки това на някои превозвачи много добре им излиза сметката, все още прилагайки тази концепция :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот stenk » 16 Юни 2011 22:07

Значи все пак нещо от тия такси остава за авиокомпанията и известен процент от тях са само прах в очите на клиентите с цел увеличаване на приходите.

Нормално е в двете посоки да има някаква отстъпка , както е и досега при влаковете или автобусите например.
В случая обаче без таксите цената за двупосочен е по-ниска от тази за еднопосочен.
Сметката им излиза само ако добавим нещо отгоре , а то може да дойде само от допълнителните такси дето са уж само за гориво , летище и прочие..

В още по-интересен случай цената на еднопосочен е 155 евро , а на двупосочен също е точно 155 евро (без таксите).
Така излиза , че все едно полета на връщане ти е подарък от авиокомпанията :D
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот Jair » 17 Юни 2011 02:00

YQ или fuel surcharge си е такса, която директно отива в авиокомпаниите, няма 6-5. От там идва и основната разлика в случая, защото дори без да гледам конкретната тарифа ми е ясно че 300 евро "такси" не са летищни и държавни със сигурност :)

От там нататък за base fares или основните тарифи как си ги зареждат компаниите е много сложна история и често и самите компании се пообъркват и стават жертва на хиени, които дебнат точно такива грешки :)

Общо взето логиката е че логика няма!
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот stenk » 17 Юни 2011 07:59

Cтоимость авиаперевозки включает в себя тариф и дополнительные сборы и таксы
Сборы и таксы не являются постоянной величиной и могут меняться в зависимости от маршрута авиаперевозки. Сборы и таксы могут складываться из:

такс авиакомпании;
сбора за топливную надбавку;
аэропортовых такс и сборов за обслуживание пассажиров;
федеральных, иммиграционных такс и сборов за безопасность, в зависимости от маршрута поездки и страны вылета или прилёта.
Сервисные сборы и таксы

Бронирование (за сегмент) 3,30 EUR
Оформление и переоформление билета в офисе Международный 800 RUB*/ 25 EUR**
По РФ 350 RUB*/ 25 EUR**
Возврат билета Международный 25 EUR* / 25 EUR**
По РФ 900 RUB*/ 25 EUR**
Конвертация электронного билета в бумажный 10 EUR

*Величина сбора на территории РФ.
**Величина сбора за рубежом.

Сбор за бронирование сегментов подлежит возврату в случае отказа пассажира от перевозки и возврата билета. Сервисные сборы, взимаемые в офисах собственных продаж,являются невозвратными, за исключением случаев вынужденного возврата полностью неиспользованных авиабилетов.При перебронировании, обмене билетов, выписке дубликатов и добровольном отказе от перевозки могут взиматься дополнительные сборы за данные услуги.

Топливные сборы

МАРШРУТ Величина топливного сбора за каждый полетный сегмент*
между Москвой и пунктами Америки/Азии 70 EUR (для перевозок с 15.03.11)
между Москвой и пунктами Европы/СНГ 35 EUR (для продажи с 15.03.11)
Исключения:
между Москвой и Ташкентом/Бишкеком 20 EUR
между Москвой и Киевом/Симферополем/Баку/Ереваном (Минском/Бишкекшм/Донецком) Не взимается (для перевозок с 27.03.11)
между пунктами Российской Федерации 1100 RUB
Исключения:
между Москвой и Хабаровском/Петропавловск-Камчатским/Владивостоком/Южно-Сахалинском 1500 RUB
между Москвой и Санкт-Петербургом Не взимается

*Величина топливного сбора за полетный сегмент в обратную сторону соответствует величине топливного сбора за полетный сегмент от Москвы.

Указанные в евро топливные сборы оплачиваются в рублях по действующему на день оплаты курсу.

Топливные сборы подлежат возврату в случае отказа пассажира от перевозки и возврата билета.

Уведомление о правительственных налогах,сборах и пошлинах.

В стоимость билета могут включаться налоги,сборы и пошлины, установленные правительственными инстанциями тех или иных стран при выполнении авиаперевозки.

Сбор за доставку.

В зависимости от Вашего выбора в момент оплаты могут применяться следующие сборы за доставку:

Опция пункта(ов) получения билета

Any Aeroflot ticketing office RUB 0

Более подробная информация размещена на сайте, в разделе Информация и услуги - Важная информация - Дополнительные сборы.
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот harrier » 17 Юни 2011 10:27

Jair написа:YQ или fuel surcharge си е такса, която директно отива в авиокомпаниите, няма 6-5. От там идва и основната разлика в случая, защото дори без да гледам конкретната тарифа ми е ясно че 300 евро "такси" не са летищни и държавни със сигурност :)

От там нататък за base fares или основните тарифи как си ги зареждат компаниите е много сложна история и често и самите компании се пообъркват и стават жертва на хиени, които дебнат точно такива грешки :)

Общо взето логиката е че логика няма!

YQ-то почти винаги се показва към базовата тарифа, а не към летищните такси :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот West Germany » 17 Юни 2011 13:19

harrier написа:Излиза, излиза :) Така почти принуждаваш клиента да лети с твоята а/к и в двете посоки. Сега времената се менят и се намират всякакви концепции, но преди това си беше масова политика на авиокомпаниите. И въпреки това на някои превозвачи много добре им излиза сметката, все още прилагайки тази концепция :)


Вярно ли е, че когато купуваш двупосочен билет (за да излезе по евтино), а използваш билета само за отиване, то някои авиакомпании глобяват такива пътници и даже могат да те съдят ако се отказваш да платиш глобата?
В една агенция веднъж ми казаха че LUFTHANSA ще ви търси и може даже да подаде иск срещу вас, ако не ползвате билета и за връщане също.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот Jair » 17 Юни 2011 23:55

harrier написа:
Jair написа:YQ или fuel surcharge си е такса, която директно отива в авиокомпаниите, няма 6-5. От там идва и основната разлика в случая, защото дори без да гледам конкретната тарифа ми е ясно че 300 евро "такси" не са летищни и държавни със сигурност :)

От там нататък за base fares или основните тарифи как си ги зареждат компаниите е много сложна история и често и самите компании се пообъркват и стават жертва на хиени, които дебнат точно такива грешки :)

Общо взето логиката е че логика няма!

YQ-то почти винаги се показва към базовата тарифа, а не към летищните такси :)


малко противоречие има тук, не мислиш ли? :) Ако YQ-то е интегрирано в базовата няма как да се види. Ако е отделно се вижда като такса. Вярно, че не е летищна такса, но си се води такса...stenk питаше за такси, които отиват директно в авиокомпанията и тая е точно такава :)

westgernany написа:
harrier написа:Излиза, излиза :) Така почти принуждаваш клиента да лети с твоята а/к и в двете посоки. Сега времената се менят и се намират всякакви концепции, но преди това си беше масова политика на авиокомпаниите. И въпреки това на някои превозвачи много добре им излиза сметката, все още прилагайки тази концепция :)


Вярно ли е, че когато купуваш двупосочен билет (за да излезе по евтино), а използваш билета само за отиване, то някои авиакомпании глобяват такива пътници и даже могат да те съдят ако се отказваш да платиш глобата?
В една агенция веднъж ми казаха че LUFTHANSA ще ви търси и може даже да подаде иск срещу вас, ако не ползвате билета и за връщане също.


На теория уж. Ако те хванат да злоупотребяваш много с подобни трикове хипотетично може и да те съдят, на практика не съм чувал за такъв случай. Може би най-лошото което може да ти се случи е да те blacklist-нат. Но мисля, че би станало само ако системно го ползваш тоя номер. Част от причината да им излиза сметката на авиокомпаниите с по-евтините двупосочни полети, е че те очакват известен процент no show и за това овърбукват полетите си.

Иначе могат да правят проблем не само за пропускане на полета на обратно, а и за всякакви подобни трикове:
-hidden city ticketing: откриваш, че билет софия-виена-амстердам е по-евтин от софия-виена със същия полет...летиш само до виена и там не се качваш за връзката до амстердам
-back to back ticketing: принципно бизнес билетите са по-скъпи от туристическите. Бизнес билет се различава по това, че отиване и връщане са в една седмица в работни дни. Туристически е поне с оставане събота вечер на крайната дестинация. Хипотетичен пример: Бизнесмен си, който лети отсечката София-Виена всеки вторник сутрин със връщане вечер. Ако си вземеш нормален такъв билет директно те разпознават като бизнес пътник и ти режат главата. Може обаче да направиш билет София-Виена-София с тръгване този вторник сутрин и връщане следващия вторник вечер. И такъв Виена-София-Виена с тръгване този вторник вечер и връщане другия вторник сутрин. Така имаш 2 "туристически" билета, вместо два бизнес.

Но и за тия неща при различните компании е различно и трябва да се чете ситния шрифт в най-дълбоките дебри на условията за ползване, но чак до съд не вярвам да се стигне. :)
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот Topfly » 21 Юни 2011 10:37

Ако търсиш билети от Истанбул погледни и http://www.airarabia.com Виждал съм при тях цени до Делхи и Катманду от порядъка на 300-400 евро в две посоки.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот stenk » 21 Юни 2011 12:49

Благодаря !
Аз досега гледах само през skyscanner , колкото да се ориентирам.
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот stenk » 23 Юни 2011 14:47

A някой летял ли е с Flydubai http://flydubai.com/english.aspx ?
Имат потресаващо добри цени до Индия и Шри Ланка от Истанбул през Дубай.
Последна промяна stenk на 23 Юни 2011 18:11, променена общо 1 път
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот atzah » 23 Юни 2011 15:24

Ами на мен след като избера Истанбул не ми дава да избера Коломбо, а от индийските само Хидерабад е наличен.
Цените са ОК, една идея по-ниски от Air Arabia, но много лоши връзки, поне за Октомври, Ноември
142/143/319/320/321/332/333/343/380/733/734/735/736/73G/738/739/744/762/763/772/773/AN4/CR9/DH4/ERJ/E75/E90/E95/F70/100/M81/M82/M83/M87/T20/TU3/TU5
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Re: Полет до Делхи ?

Мнениеот stenk » 23 Юни 2011 18:10

atzah написа:Ами на мен след като избера Истанбул не ми дава да избера Коломбо, а от индийските само Хидерабад е наличен.
Цените са ОК, една идея по-ниски от Air Arabia, но много лоши връзки, поне за Октомври, Ноември



Вярно , че има само опцията Коломбо-Истанбул-Коломбо , но не и Истанбул-Коломбо-Истанбул ???
Това е доста странно :D
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Следваща

Назад към Полети, билети, тарифи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта