Първо ми трвърдиш, че няма как да го обясня, после ме овикваш, че се правя на интересен, понеже не обяснявам....както и да е.
Я да видим какво е казал 007:
James Bond написа:ITA са само търсачка, те казват - има такова решение, 'би трябвало' да може да се купи. Купуването обаче се извършва през някой GDS или директно от Авиокомпанията. Те, разбира се, използват различни софтуери/търсачки , които по една или друга причина (може да са хиляди, буквално ), не валидират конкретното решение. И ето ти разминавка.
Опитал съм се буквално с два реда да ви насоча мисленето в някаква (според мен) правилна посока, защото без да разбираш в подробности системата , можеш да си направиш верен извод.
Първо, това е софтуер - може да има бъг в ITA, може да има такъв при QATAR. А ако те са интегрирани към към някой GDS, както например е Bulgaria Air, ето ти трети заподозрян (най-вероятно не са, но говоря по принцип). Тва са тразлични софтуери, измислени и написани от различни хора. И принципът на работа е различен и имплементираните бъгове са различни. Това от една страна.
Сега от друга. Ако приемем, че нямат бъгове и си работят идеално, остава да помислим, откъде идват данните, върху които търсачките работят. На Qatar тарифите най-вероятно са измислени от Qatar и по някакъв начин се дистрибутират до останалите играчи - както отбеляза vla_don, публикуват се в ATPCO и/или SITA, откъдето, който има пари си ги купува - колкото повече пари, толкова по начесто. Технически е почти незъзможно да е 100% real time. Затова и е възможно, да има известно несъответствие в намираните решения, в интервал от време между публикуването от Авиокомпанията до ъпдейта и в базата на търсачката, да кажем 1 час..или 30 мин. Няма значение, това е малкият проблем. По-големият е, че ,каквото и да си публикуват, те винаги могат да си ъпдейтнат базата си при тях, както си сметнат за добре. И го правят, постоянно. И не само при тях , ами си пушват тези ъпдейти към GDS-ите real time.
Това е втори вариант за разлика.
Трето. Има нещо наречено seat availability. То също се определя от авиокомпанията и е супер динамично, буквално на секунда. Т.е. ITA са изкарали решение спрямо едно SA, а Qatar - спрямо друго, но в тях е ножът. Или в GDS-а. За това 007 каза:
'би трябвало' да може да се купи, ама понякога не се купува.
Тва са основни причини, погледното от високо, но мисля достатъчно, за да стане ясно човек да не се чуди на такива разминавания. Сега, от тук мога да почна да навлизам в подробности, обаче както написах - първо е много писане, и по-важното - може да ме бият през пръстите, а шамари не ми се ядат. На теб може да ти се струва "надутото и самохвално", но мисля, аз по-добре мога да преценя за себе си. А ако все още мислиш, че постовете ми са такива - ще ти се извиня дълбоко , ще ги изтрия, за да не те изкарвам извън нерви, и всичко ще е ток. Нямаш грижи. Това го казвам сериозно.
Jair написа:В случая нищо не пречи да обясниш с две думи на stenk, къде е конкретният проблем с неговата тарифа, кои правила в условията на тарифата най-вероятно блокират излизането и в букинг сайтовете, какво се е променило за да се появи тарифата изведнъж в сайта на Катар. Вместо това имаме James Bond държане тип "ако ти кажа ще трябва да те убия"
Благодаря за доверието, но Bond Amighty няма достъп до базите нито на ITA, нито на Qatar, за да може да отговори на тези въпроси!
Jair написа: vla_don пусна линкове към уикипедия, да го направиш ти е забранено от работодателя ли?
Знаеш ли колко много неща не са ми забранени от работодателя? Всичките ли трябва да ги правя ?
Поздрави,
Дам
Ван Дам
Клод Ван Дам
Жан Клод Ван Дам