Аналогично 50 човека може да чакат някой, който си рови по джобовете и си търси хартиената бордна карта и/или паспорта - въпрос на елементарна съобразителност е отстъпването от опашката. Още повече, че агентите на гейта ще издадат нова бордна карта, ако старата не е налична по някаква причина - особено в случаите на традиционна а/к, каквато е AF.
Въпрос на личен избор е - убиване на клон на дърво за парче хартия, което в общия случай се ползва за няколко секунди + увеличеното замърсяване от двигателите за превозването на допълнителното тегло на всички бордни или замърсяването за производството на електроенергията, нужна на телефона за изтегляне на изображенията и "прожектирането" му. За електроенергията има шанс да е от ВЕИ или от свободно от въглеродни емисии производство.
Хартията може да е рециклирана, но този процес отново изисква енергия.
Най-хубавото е, че авиокомпаниите създават възможности и всеки индивидуално определя коя е най-подходяща за него.
Скромните ми наблюдения, които съвсем не е задължително да са меродавни, показват, че над 50% от пътуващите използват електронни бордни карти, когато те са опция.