stenk написа:Утре ще им пратя мейл и ще чакам отговор.
Мисля обаче да звънна и до офиса на Qatar , защото явно Orbitz само ме уведомяват за промяна която е направена от авиокомпанията.
Най-добре първо се обади на орбитз да ги питаш за причината, поради която са променили часовете. Ако не дадат смислена причина, а ти кажат че Qatar само са ги уведомили, чак тогава звъни на а/к вече като си готов с доводите срещу конкретната причина.
Стандарта при резервиране през букинг агент, е той да се явява "първа инстанция" - през него да минаваш при възникване на проблеми. Както отбеляза и Jair, от Qatar ще те насочат да се оправяш с orbitz.
stenk написа: нито мога да ги заплашвам с австралийското законодателство.
лошото е, че май в този случай не можеш да ги заплашиш и с правото на ЕС - полета не е на европейска а/к, и нито началната, нито крайната точка е в страна от ЕС (говорим са сегмента Доха - Банкок). А и в случая с твоята позната, доколкото става ясно, вече е била там, когато е възникнала ситуацията, т.е. нямало е уведомяване два месеца предварително.