Страница 1 от 1

Грешка при резервацията - имам ли право на money back?

МнениеПубликувано на: 08 Май 2014 20:24
от driveangry
Здравейте,

един въпрос към по-опитните и запознати с процедурите - ето случая:

Приятелката ми днес си е купувала билет София-Бургас. Както обикновено намира полета през Skyscanner - спестява се такса от няколко лв. от сайта на BGair. И така - купила е билета през сайта http://www.gotogate.co.uk Имало е отметка за защита срещу отмяна на полета, която тя е махнала, но при преминаване към чекаут отново я пита дали все пак не иска тази защита (стойност 26 евро) и един голям зелен бутон - да искам я, който тя в бързината без да чете е избрала. След това явно не е погледнала и крайната сума и така е платила 60 евро общо... Веднага писахме на сайта, но съпорта им работи само от 10 до 13ч. В условията на сайта пише, че няма начин да се възстанови вече заплатена сума.

Питането ми е: има ли тя някакво законно право, евнтуално с помощта на други институции да иска възстановяване на сумата за тази допълнителна и нежелана услуга.

Re: Грешка при резервацията - имам ли право на money back?

МнениеПубликувано на: 08 Май 2014 22:59
от Topfly
driveangry написа:Здравейте,

един въпрос към по-опитните и запознати с процедурите - ето случая:

Приятелката ми днес си е купувала билет София-Бургас. Както обикновено намира полета през Skyscanner - спестява се такса от няколко лв. от сайта на BGair. И така - купила е билета през сайта http://www.gotogate.co.uk Имало е отметка за защита срещу отмяна на полета, която тя е махнала, но при преминаване към чекаут отново я пита дали все пак не иска тази защита (стойност 26 евро) и един голям зелен бутон - да искам я, който тя в бързината без да чете е избрала. След това явно не е погледнала и крайната сума и така е платила 60 евро общо... Веднага писахме на сайта, но съпорта им работи само от 10 до 13ч. В условията на сайта пише, че няма начин да се възстанови вече заплатена сума.

Питането ми е: има ли тя някакво законно право, евнтуално с помощта на други институции да иска възстановяване на сумата за тази допълнителна и нежелана услуга.


В такива случаи има 5 варианта:

1. Пишеш на сайта оплакване, че станала грешка и си искаш обратно парите. Лошото в случая, че това е един вид затраховка, която почва да се ползва от момента на плащането. Малко прилича на това да поръчаш грешно ядене, да почнеш да го ядеш и след това да рекламираш, че си искаш обратно парите, поради грешна поръчка :)

2. Може да се оплачеш на Комисията за защита на потребителите във Великобритания, че сайта е направен подвеждащо и са ти нарушили правата.

3. Може да ги съдиш дистанционно през съда за кокошкарски дела на Великобритания https://www.gov.uk/make-court-claim-for-money/overview и ако загубиш ще платиш 25 лири.

4. Може да ги съдиш дистанционно и през европейският съд за кокошкарски дела http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 028_en.htm

5. Може да искаш изплащане от фонда “Глупак съм“ и да си свиркаш :D Когато пътувам аз винаги имам един фонд “Глупав турист“, който го захранван с 50 евро. Ако ме прецакат по време на цялото пътуване със суми общо по малки от 50 евро не се ядосвам изобщо, защото фонда плаща :-D

Re: Грешка при резервацията - имам ли право на money back?

МнениеПубликувано на: 09 Май 2014 14:23
от driveangry
Благодаря за изчерпателния отговор! В крайна сметка днес при чат с поддръжката са и казали, че ще и върнат сумата за тази таксичка без излишни разправии :)