ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни подбори

Форум за всички аспекти на обслужването и управление на въздушното движение.

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Samito » 01 Сеп 2016 16:45

Обикновено кога започва обучението?
Samito
спотър
 
Мнения: 65
Регистриран на: 18 Фев 2015 17:16

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 01 Сеп 2016 17:54

Както дойде. Зависи от един куп фактори - колко са кандидатите, колко ще отпаднат на отделните етапи, как се движат другите курсове, административни забавяния, официални празници и т.н.
В конкретния случай предполагам, че курсът ще започне в края на януари или началото на февруари 2017г. Изрично натъртвам, че това са мои сметки и не следва да се приемат като нещо гарантирано.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Daya » 01 Сеп 2016 17:56

Възможно ли е кандидат, минал успешно подбора, да започне обучение със следващата група от следващия подбор?
Или не се правят такива акробатики?
Daya
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 23 Авг 2016 20:51

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 01 Сеп 2016 18:39

Има такива случаи.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Daya » 03 Сеп 2016 17:40

LBLS_APP написа:
koi1234 написа:Явно има други неща който помагат повече от 90% успеваемост на тест...
Да.

Какви неща помагат?
Daya
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 23 Авг 2016 20:51

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 03 Сеп 2016 21:35

Наспиването преди FEAST помага повече от денонощните тренировки и преминаването с 90% резултат на знайни и незнайни "алтернативни" тестове.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Daya » 04 Сеп 2016 12:40

LBLS_APP, благодаря за информацията.
Daya
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 23 Авг 2016 20:51

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот mainata » 08 Сеп 2016 00:14

Здравейте,

Имам няколко въпроса свързани с обявеният подбор на кандидати за "Ръководител полети"

- Обучението на одобрените кандидати изцяло в София ли протича и колко дни в седмицата трябва да присъства въпросният кандидат, ако не е на дни то на какви периоди?
- Какъв е режима на работа, предполагам е различен за "Контрол" , "Подход" и "Кула" , на смени - ако да, колко дни се работи, колко дни се почива и т.н. детайли?
- Какъв е режима на натоварване по време на смяна, това е нещото с което се опитват да ме уплашат че било изключително стресиращо и натоварващо.

Накрая, но не и на последно място като важност, може ли да се даде по-точна представа за заплатите, защото се спекулират доста широки диапазони на цифри и съответно каква е разликата ако си в "Контрол" или в кулата на Горна Оряховица например, може и процентно.

Също така при успешно завършено обучение, как се получава разпределението между свободните позиции в различните градове и съответно Контрол?

Ще съм благодарен ако някой има възможност да отговори.

Поздрави,
Станислав
mainata
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 04 Сеп 2016 10:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Daya » 10 Сеп 2016 18:30

mainata, някой друг ще отговори на въпросите ти, но относно приятелите ти, които твърдят, че е "стресиращо" и "натоварващо" - това е субективно. Хората са много различни и това, което за един е изключително стресиращо, за друг е много лесно. Не се знае ти от кои си, но вероятно си усещаш и имаш представа какво можеш да очакваш от себе си. Аз сега работя нещо, което за определен тип хора е много стресиращо, натоварващо, "невъзможно" дори съм чувала, а на мен ми идва толкова естествено и ми е толкова лесно, че дори един ден не съм се почувствала натоварена или преуморена.

Вероятно FEAST и/или някой друг от етапите в подбора показва ясно дали човек ще приема работата основно като стрес или ще се чувства добре там. Факт е, че има хора, които са РП от десетилетия. Гарантирано не се чувстват много стресирани и претоварени, иначе не биха се задържали там. Има го и моментът, че всяка работа, като я овладееш, става по-автоматична и стресът намалява значително, ако не изчезне напълно.
Daya
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 23 Авг 2016 20:51

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 10 Сеп 2016 20:24

Първо, една уговорка. Навсякъде, където пиша "типично" означава "най-често", т.е. няма вариант, който да се случва по-често от описания. Това обаче по никакъв начин не значи, че на моменти няма големи отклонения от типичния случай.
mainata написа:- Обучението на одобрените кандидати изцяло в София ли протича и колко дни в седмицата трябва да присъства въпросният кандидат, ако не е на дни то на какви периоди?
Първоначалното обучение (basic + rating) е в София. Обучението на работно място е в съответния орган. Преходното и предварителното за контрола е в София (естествено), преходното за кулите извън София не съм сигурен. Може и да е в съответния град. Две седмици е, така че все тая.
По време на основното и преходното обучение трябва да се присъства всеки работен ден от 9 до 5.
По време на обучението за квалификационен клас и на предварителното обучение - според графика на симулатора. Типично е в работните дни от 9 до 5, но може да се направят сутрешна и следобедна смяна, ако се засекат два курса.
По време на обучението на работно място обучаемият се прикрепя към инструктора и работи с неговия график.
Типична продължителност на етапите:
Първоначално - 4 месеца.
За квалификационен клас - 3 месеца.
Преходно - 2 седмици.
Предварително (само за контрола) - 2 месеца.
На работно място - 6 месеца.
mainata написа:- Какъв е режима на работа, предполагам е различен за "Контрол" , "Подход" и "Кула" , на смени - ако да, колко дни се работи, колко дни се почива и т.н. детайли?
Работи се на дежурства. Какви точно - зависи от много фактори. Ситуацията се променя често. Какви ще са дежурствата, когато кандидатстващите за настоящия подбор стигнат до самостоятелна работа след две години никой не може да каже със сигурност.
Типичната продължителност на едно дежурство е между 8 и 10 часа, нощните са малко по-дълги.
Организацията на дежурствата също търпи промени. Може да се направят фиксирани графици (дадена последователност от дежурства се повтаря за дълъг период от време, например години), а може и да са "плаващи", т.е. месец за месец без твърда последователност на дежурствата (в резултат по Коледа разбираш дали на 1.1 си на работа рано сутрин).
Типичната почивка след нощно смяна е 48 часа, като в типичния случай започва след края на нощна смяна и приключва с началото на сутрешна смяна. Почивките между дневните смени са типично между 12 и 16 часа.
Като цяло стремежът е броят работни часове да е равен на броя работни дни в месеца, умножен по 8 (в диапазона 160-180 присъствени часа).
mainata написа:- Какъв е режима на натоварване по време на смяна, това е нещото с което се опитват да ме уплашат че било изключително стресиращо и натоварващо.
Типичното за контрола е два часа работа (един час радарен, един час планиращ) след което един час почивка.
Колкото до стреса и натоварването - и двете ги има, но не са непрекъснати. Каквото ти се падне - такова работиш. На контрола например може при 20 ВС на връзка да ти кажат "Radio check", а може и 5 самолета да ти сглобят "интересна" ситуация.
Като цяло, ако се справяш добре, стресът и натоварването са поносими.
mainata написа:Накрая, но не и на последно място като важност, може ли да се даде по-точна представа за заплатите, защото се спекулират доста широки диапазони на цифри и съответно каква е разликата ако си в "Контрол" или в кулата на Горна Оряховица например, може и процентно.
Предоставянето на такава информация е нарушение на подписани от мен документи, поради което ще се въздържа от конкретен отговор.
В типичния случай по-високото натоварване води до по-високо възнаграждение, поради което заплатите на контрола са по-високи от тези на кулата в Горна Оряховица. Естествено, разликата не е пропорционална на обслужения трафик.
mainata написа:Също така при успешно завършено обучение, как се получава разпределението между свободните позиции в различните градове и съответно Контрол?
Разпределението между кула и контрол се прави при подбора, а не при успешно завършване на обучението. Дали и колко хора да се учат на кула се решава в зависимост от нуждата от кадри в конкретния момент, но засега приоритет е закърпването на контрола. Как се решава кой от одобрените къде да отиде - идея си нямам.

Оставам на разположение за допълнителни въпроси.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Samito » 10 Сеп 2016 22:09

Вярно ли е, че ако не си достатъчно добър на контрола, но имаш качества (вече си започнал обучение на контрол), то може да ти предложат да продължиш на кула?
Samito
спотър
 
Мнения: 65
Регистриран на: 18 Фев 2015 17:16

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 10 Сеп 2016 23:36

Съществува като възможност и се е случвало. Не е задължително кулата да е в София обаче. То и оферта не е задължително да има.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Samito » 21 Сеп 2016 19:50

колко човека от тези 14 минали FEAST 2 започнаха подготовка?
Samito
спотър
 
Мнения: 65
Регистриран на: 18 Фев 2015 17:16

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 21 Сеп 2016 22:06

7
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Daya » 22 Сеп 2016 09:14

LBLS_APP написа:7

Какво не са минали другите 7, медицинското и интервюто, или ще се обучават с друга група?
Daya
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 23 Авг 2016 20:51

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта