Информация за Evrocontrol/Maastricht

Форум за всички аспекти на обслужването и управление на въздушното движение.

Мнениеот harrier » 06 Юни 2008 10:50

Нищо не е нужно да превеждаш, изпращай всичко просто като копие. Ако толкова ги интересува дали дипломата ти е истинска и какво пише в нея - в Евроконтрол има бая българи, така че има кой да помогне :) А освен това, оценките ти нямат никакво значение, така че дипломата е просто за да удостовери, че си завършил средно образование.

Съветвам те да пратиш и сертификатите си по езиците, които знаеш.

FEAST-а е тест, целящ не да отдели най-добрите кадри, а да провери дали кандидатът е годен за тази работа. Кандидатите там не са конкуренти, минават тези, които постигнат поне 50% на Phase 1 на FEAST.

За теста няма специална подготовка - хората съветват човек да се наспи добре предишната нощ. Важно е да си крайно концентриран и да слушаш/четеш внимателно инструкциите (тестът е компютърен). Тестват се ориентация (координатна схема с точки и да се намери най-краткия път между две от тях), английски (слушаш текстове и ти задават въпроси след това, според мен това е и най-лесната част), тестове за бързи реакции, асоциативно мислене и тн.

Ако минеш всичко това, следобяд идва по-интересната част. Всичко зпочва с инструкции от час и половина и упражнение от 45 минути след това. Целта е да нареждаш стрип-маркове, да променяш данните в тях според това, което чуваш в слушалките, да маркираш конфликтите - ситуации при които се очаква две машини да се засекат в дадена точка по едно и също време. По време на това упражнение мониторът ти е разграфен като таблица за всяка попътна точка (за по-лесно използват имена на летища). От време на време ти се появяват нови маркове, а тези, на вече прелетялите самолети трябва да ги изтриваш. Реално в това упражнение се иска да следиш за 5-6 неща едновременно, точно както ще е и в оперативни условия.

Желая ти успех и като минеш се обади да ти разкажа и за Phase 2 :wink:
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5248
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Georgy » 06 Юни 2008 12:25

Blagodarq ti za podnesenata informaciq.
Georgy
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 05 Юни 2008 23:57

Мнениеот 12345 » 26 Яну 2009 00:08

тестове за бързи реакции, асоциативно мислене и тн.


Какво по -точно,дай примери ако можеш и си спомняш.
12345
спотър
 
Мнения: 67
Регистриран на: 18 Дек 2005 07:51

Re:

Мнениеот nov » 13 Фев 2009 23:37

harrier написа:.............
Ако минеш всичко това, следобяд идва по-интересната част. Всичко зпочва с инструкции от час и половина и упражнение от 45 минути след това. Целта е да нареждаш стрип-маркове, да променяш данните в тях според това, което чуваш в слушалките, да маркираш конфликтите - ситуации при които се очаква две машини да се засекат в дадена точка по едно и също време. По време на това упражнение мониторът ти е разграфен като таблица за всяка попътна точка (за по-лесно използват имена на летища). От време на време ти се появяват нови маркове, а тези, на вече прелетялите самолети трябва да ги изтриваш. Реално в това упражнение се иска да следиш за 5-6 неща едновременно, точно както ще е и в оперативни условия.

Желая ти успех и като минеш се обади да ти разкажа и за Phase 2 :wink:


Harrier, виждам, че предложението да обясниш за етап 2 на FEAST теста е от преди доста време... Възможно ли е да дадеш малко повече информация сега? За което, знаеш, съм предварително благодарен!
nov
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 06 Яну 2009 15:02

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот harrier » 14 Фев 2009 00:27

Здравей.

Част две на FEAST се отнася основно до уменето да се работи в екип, да се обсъждат проблеми и възможности за тяхното решаване и тн. Ето по-подробно:

Групата е от пет души, като за нея се грижат трима от HR (при нас бяха г-жа Первю, която вероятно вече познаваш), както и една белгийка и французин от централата в Брюксел, който водеше интервюто на следващия ден. Събирате се сутринта в една зала точно зад рецепцията на хотела и се представяте един на друг с две думи. След това ви представят първата задача - имате 4 самолета в сектора, кой трябва да получи приоритетно кацане (единият е правителствен, един карго, един с отказал двигател и тн)? Всеки си представя варианта и обсъждате помежду си без онези да се намесват - тяхната работа е да си водят записки как се справяте с анализирането на проблемни ситуации. Верен отговор няма - всичко е до това как ще се аргументираш.

Втората задача е по-индивидуална - имате инструкции и всеки съставя сам флайт план между две точки в координатна система (ако не се лъжа имате половин час) - необходимо е да се спазват ограничения - на места има бурии, на други места има органичения в полетните нива и тн. Търси се оптимален маршрут, но пак казвам - верен отговор няма. През десет минути ви носят допълнителни забележки - т.е. ако си започнал да правиш плана да видят как ще се справиш за малкото време, което имаш да го модифицираш. След като всеки изготви своя план ви извикват един по един да го представите пред комисията - задават въпроси от типа - защо си решил да увеличиш маршрута през еди-коя-си-точка, аз бях базирал моя вариант на принцпа, че безопасността е на първо място, след това икономичността. Не очаквай сложни въпроси - моделът е адски прост, аз лично си го бях доусложнил няколко пъти и хората казваха да го сведа до минималните изисквания, тъй като е адаптиран за хора без aviation background. След като всеки си представи варианта се събирате пак в група и обсъждате кой е най-оптимален. Пак ви слушат внимателно и записват усилено :)

Това сутрешната част. Сложното (поне за мен) дойде следобяд. В групи по двама сядате с гръб един към друг. Първо единият получава технически чертеж със зъбни колела, свързани помежду си по различни начини. Необходимо е да обясни на другия какво вижда, а вторият трябва да го начертае/нарисува. Не се иска супер-голяма прецизност, само запомни, че зъбно колело на английски е gear wheel :) След това се сменяте и вторият обяснява на първия подобен чертеж. Яко е ако се паднеш пети (накрая) от максимум пет човека - при нас извикаха Сара от HR, която ако си бил на първата част вече познаваш - тя си е англичанка и си знае терминологията, предполагам добре обяснява :)

Последната част "от програмата" ви за деня е да идете до Маастрихт и да посетите някой cofee shop :) Седейки там или в някоя бирария ще ви звъннат един по един да ви кажат дали минавате на интервюто. При нас случаят бе - аз, двама немци, испанец и шотландец. Последнят безспорно говори английски по-добре от нас, но с неразбираем акцент - а в комисията няма нито един native speaker, та може затова да не го допуснаха до интервюто само него от цялата група :) Интервюто е на следващия ден и е спроед това кога си си взел билет за връщане. Аз имах билет чак за другиден, затова ме сложиха следобяд към 16 и бях последен за деня. Интервюто интересува ли те, да ти разкажа повече? Нещо организационно по пътуването също мога да ти обясня ако трябва.

Надявам се да съм бил полезен ;) Теб извикаха ли те на втората част вече?
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5248
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот Stoyan » 14 Фев 2009 01:19

Хани Превоо я шашнах с умението си да пиша с пръст по бюрото.... :-D
А тя тъкмо си мислеше жената, че ще гепи някой преписвач. :D

Емо, освен молбата да предадеш много поздрави на г-жа (дааа има пръстен...) Сара Уилинскрофт бих те помолил и да разкажеш за интервюто.

Maastricht, we are changing not to Approach... :drinkers:
Последна промяна Stoyan на 14 Фев 2009 12:58, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот harrier » 14 Фев 2009 03:31

Не беше Уинин, а е Уилинскрофт, а това лято си смени фамилията :)

Утре сутринта ще опиша подробно интервюто, че сега ми се спи вече :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5248
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот Stoyan » 14 Фев 2009 12:59

harrier написа:Не беше Уинин, а е Уилинскрофт, а това лято си смени фамилията :)

Утре сутринта ще опиша подробно интервюто, че сега ми се спи вече :)


Правописен лапсус.

Ще чакаме с нетърпение за разказа.

А на всички Честит ви Трифон Зарезан! :drinkers:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот HRISTO_ATT » 16 Фев 2009 20:21

Harrier,само не разбрах взет ли си на работа като РП :D !!!Гледах профила ти и наи-вероятно отговора е да :rolleyes: !!!Ако е така само не разбрах за интервюто след теста,малко подробностти биха ми били интерсни и полезни!!! :roll: :P
Мерси предварително!!! :P
HRISTO_ATT
кандидат спотър
 
Мнения: 5
Регистриран на: 21 Яну 2009 19:50

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот harrier » 16 Фев 2009 22:13

Сори, пак забравих, че бях обещал :)

Взех двата теста, минах и интервюто, но едва ли ще започна там, тъй като имам по-различни амбиции. Идеята ми беше просто да се пробвам и да го имам като опция това да стана РП.

Интервюто обикновено продължава час-час и половина, но ако ги убедиш по-бързо, че си подходящ може и да е по-кратко. При мен продължи около 50 минути, незнам дали защото ги убедих или защото бях последен за деня и вече членовете на комисията бяха изморени. Най-общо казано се тества мотивацията ти да започнеш обучение за РП. Самото интервю е в сградата на MUACC в една малка семинарна зала.

Интервюто е разделено на няколко части - в началото хората се представят - един от HR, двама инструктури (единият май е преподавател в IANS Luxembourg, където протича първата девет-месечна теоритична фаза, а вторият в Maastricht-UACC, където протича pre- и on-the-job-training) и един щатен психолог на Евроконтрол. Първите въпроси са доста логични - Защо избра да кандидатстваш за обучение като ATCO, защо в Евроконтрол, как разбра за тази възможност (верен отговор: търсих в интернет, защото се интересувах) и тн. Комисията внимателно следи отговорите ти и си води записки - това не бива да те шашка, те все пак не могат да запомнят всичко, което си им казал, а решението дали минаваш се взима след това.

Следват въпроси, свързани с личния ти profile (автобиографията ти буквало е пред тях и те карат точка по точка) - при мен ги насочиха към това че следвам извън България, питаха ме как се справям, защо следвам бизнес администрация при положение, че това е далеч от авиацията, с какво се занимават родителите ми и сестра ми, как изобщо се запалих по авиацията и тн. Ако си работил нещо, свързано по някакъв начин с авиацията, очаквай да те разпитат подробно и за него - мен ме питаха за конкретни списания, в които съм публикувал материали и дали са имали нещо общо с РВД, дали са ми отказвали публикуване и тн. Следваха въпроси за хобтата и интересите ми, като винаги ги поставяха по такъв начин, че да се опитат да разберат не толкова от какво се интересувам, а как се занимавам с интересите си - дали търся improvement в снимките си. Тук имаше и друг важен елемент - въпросът на един от инструктурите започна с това, че в живота всеки понякога се дъни, че това е нормално и тн, след което попита аз дали съм имал издънки. Друг тънък момент - въпросът дали си перфекционист, на който аз непоколебимо отговорих НЕ :) Мотивите затова са си мои - нещата не могат да са перфектни, а при тази професия се изисква голяма гъвкавост.

Ако не се лъжа тук идваше ред на серия въпроси, свързани с това дали разбираш как работи Евроконтрол, дали знаеш нещо за историята и струкутрата им (не че е нужно да знаеш много, аз се бях подготвил, но ме спряха на второто изречение, защото видяха че имам представа), какво представлява работата на един ръководител полети (multi-tasking, stress, responsibility, etc). След това те питат според теб защо ти си годен за тази работа - защо смяташ, че умееш да се справяш с високи нива на стреса и това да следиш за много неща едновременно. Всичко това се обсъджда доста подробно, разбира се.

Следващата част се състои от две упражнения. Имаш четири самолета, движещи се с различна скорост и намиращи се на различно разстояние от някакво летище (или навигационна точка). Въпросът е кой ще стигне първи. Имаш дъска, маркер, аз лично го описах подробно с формули, въпреки че в началото започнах да търся под вола теле и да разсъждавам колко време би им отнело снижаването и захода. Това не е необходимо - единственото условие е да прелетят точката => смяташ по формулата S=V.t за всеки самолет и намираш едно и също време.

Втората задача - питат те за някакъв авиационен термин и съответно как би го обяснил. На мен ми се падна "радар", което не бих казал е много трудно. След като го обясних ми зададоха допълнителен въпрос, който не помня какъв бе, но се сещам, че казаха, че е извън задачата и че обяснението ми е било повече от достатъчно.

Накрая имаш възможност ти да зададеш въпроси на комисията. Това е елемент от почти всяко интервю за работа, макар че много хора го пренебрегват - аз исках да обсъдя с тях защо толкова много хора отпадат от различните етапи на обучението (отговор, който получих), както и дали бих могъл да получа feedback за цялостното си представяне, тъй като по време на тестовете такъв не се получава, така е замислено просто. Feedback-ът ми бе обещан да го получа по мейл след като излязат резултатите и въпреки, че не го получих, мисля, че ако ги бях попитал пак щеше да стане.

Моят съвет е - казвай нещата такива каквито са, помисли върху тези въпроси предварително, не изхождай от това, че търсят някакви свръх-хора, постарай се да се аргументираш добре - това е най-важното. Не се опитвай да се представиш за такъв, какъвто не си, защото тези са професионалисти и би им направил по-силно впечатление ако имаш реална представа за възможностите си. Аз си позволих да пускам и лафове на три-четири пъти, което явно им допадна и което не съм си мислил, че ще направя по време на интервю за работа - просто хората бяха такива, които си дават сметка за това каква е целта на това интервю - да се провери дали имаш качествата да вършиш тази работа, а не дали си супер-мен :) Нямаше излишна надменност, прекалена официалност и високопарни изрази.

Сега, не си спомням дали имаше въпрос за това как оценяваш силните и слабите си страни, но не е зле да го преговориш и това, тъй като по интервюта за работа често го задават, колкото и абсурден да ми се струва.

И най-хубавото - преди интервюто те вкарват в залата, от където се ръководят полетите - незабравимо! :)

Това е май, дано не съм изпуснал нещо! Ако съм - питай, ще гледам да отговоря бързо :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5248
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот Nikolay » 06 Май 2009 20:23

И аз реших да се пробвам в Евроконтрол. Изпита ми е на 27-ми Май :)
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 504
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот Stoyan » 06 Май 2009 21:08

Nikolay написа:И аз реших да се пробвам в Евроконтрол. Изпита ми е на 27-ми Май :)


Късмет!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот Nikolay » 10 Май 2009 12:00

Мерси, ще ми е нужен :) А Стояне то ходи ли- до къде достигна?
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 504
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот Stoyan » 10 Май 2009 12:55

Nikolay написа:Мерси, ще ми е нужен :) А Стояне то ходи ли- до къде достигна?

Ходих. На първата част ме скъсаха.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Информация за Evrocontrol/Maastricht

Мнениеот Nikolay » 10 Май 2009 22:31

Stoyan написа:
Nikolay написа:Мерси, ще ми е нужен :) А Стояне то ходи ли- до къде достигна?

Ходих. На първата част ме скъсаха.


И аз четох по форумите че първата част била най-трудна...
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 504
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта