ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни подбори

Форум за всички аспекти на обслужването и управление на въздушното движение.

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот mainata » 22 Дек 2016 12:31

LBLS_APP написа:Първо, една уговорка. Навсякъде, където пиша "типично" означава "най-често", т.е. няма вариант, който да се случва по-често от описания. Това обаче по никакъв начин не значи, че на моменти няма големи отклонения от типичния случай.
mainata написа:- Обучението на одобрените кандидати изцяло в София ли протича и колко дни в седмицата трябва да присъства въпросният кандидат, ако не е на дни то на какви периоди?
Първоначалното обучение (basic + rating) е в София. Обучението на работно място е в съответния орган. Преходното и предварителното за контрола е в София (естествено), преходното за кулите извън София не съм сигурен. Може и да е в съответния град. Две седмици е, така че все тая.
По време на основното и преходното обучение трябва да се присъства всеки работен ден от 9 до 5.
По време на обучението за квалификационен клас и на предварителното обучение - според графика на симулатора. Типично е в работните дни от 9 до 5, но може да се направят сутрешна и следобедна смяна, ако се засекат два курса.
По време на обучението на работно място обучаемият се прикрепя към инструктора и работи с неговия график.
Типична продължителност на етапите:
Първоначално - 4 месеца.
За квалификационен клас - 3 месеца.
Преходно - 2 седмици.
Предварително (само за контрола) - 2 месеца.
На работно място - 6 месеца.
mainata написа:- Какъв е режима на работа, предполагам е различен за "Контрол" , "Подход" и "Кула" , на смени - ако да, колко дни се работи, колко дни се почива и т.н. детайли?
Работи се на дежурства. Какви точно - зависи от много фактори. Ситуацията се променя често. Какви ще са дежурствата, когато кандидатстващите за настоящия подбор стигнат до самостоятелна работа след две години никой не може да каже със сигурност.
Типичната продължителност на едно дежурство е между 8 и 10 часа, нощните са малко по-дълги.
Организацията на дежурствата също търпи промени. Може да се направят фиксирани графици (дадена последователност от дежурства се повтаря за дълъг период от време, например години), а може и да са "плаващи", т.е. месец за месец без твърда последователност на дежурствата (в резултат по Коледа разбираш дали на 1.1 си на работа рано сутрин).
Типичната почивка след нощно смяна е 48 часа, като в типичния случай започва след края на нощна смяна и приключва с началото на сутрешна смяна. Почивките между дневните смени са типично между 12 и 16 часа.
Като цяло стремежът е броят работни часове да е равен на броя работни дни в месеца, умножен по 8 (в диапазона 160-180 присъствени часа).
mainata написа:- Какъв е режима на натоварване по време на смяна, това е нещото с което се опитват да ме уплашат че било изключително стресиращо и натоварващо.
Типичното за контрола е два часа работа (един час радарен, един час планиращ) след което един час почивка.
Колкото до стреса и натоварването - и двете ги има, но не са непрекъснати. Каквото ти се падне - такова работиш. На контрола например може при 20 ВС на връзка да ти кажат "Radio check", а може и 5 самолета да ти сглобят "интересна" ситуация.
Като цяло, ако се справяш добре, стресът и натоварването са поносими.
mainata написа:Накрая, но не и на последно място като важност, може ли да се даде по-точна представа за заплатите, защото се спекулират доста широки диапазони на цифри и съответно каква е разликата ако си в "Контрол" или в кулата на Горна Оряховица например, може и процентно.
Предоставянето на такава информация е нарушение на подписани от мен документи, поради което ще се въздържа от конкретен отговор.
В типичния случай по-високото натоварване води до по-високо възнаграждение, поради което заплатите на контрола са по-високи от тези на кулата в Горна Оряховица. Естествено, разликата не е пропорционална на обслужения трафик.
mainata написа:Също така при успешно завършено обучение, как се получава разпределението между свободните позиции в различните градове и съответно Контрол?
Разпределението между кула и контрол се прави при подбора, а не при успешно завършване на обучението. Дали и колко хора да се учат на кула се решава в зависимост от нуждата от кадри в конкретния момент, но засега приоритет е закърпването на контрола. Как се решава кой от одобрените къде да отиде - идея си нямам.

Оставам на разположение за допълнителни въпроси.

Благодаря за изчерпателният отговор, и се извинявам за късното включване, цялата нужда информация си я набавих и нямам намерение да се опитвам да ставам ръководител полети.

@Daya - благодаря и за твоето включване.
mainata
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 04 Сеп 2016 10:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Vania » 27 Дек 2016 13:37

Честита Коледа на всички съфорумници!
Vania
спотър
 
Мнения: 35
Регистриран на: 09 Ное 2015 16:26

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Vania » 04 Яну 2017 12:26

LBLS_APP, дали приключи подборът? Ще ти бъдем благодарни, ако ни информираш колко човека са приети за обучение.
Vania
спотър
 
Мнения: 35
Регистриран на: 09 Ное 2015 16:26

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 04 Яну 2017 15:55

Доколкото разбрах, 14 души почват първоначално обучение през февруари.
[joke]
Ако изразяването в първо лице множествено число означава, че вече си кралска особа, честито :D
[/joke]
LBLS_APP
спотър
 
Мнения: 98
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Vania » 04 Яну 2017 16:53

LBLS_APP, много благодаря за отговора!
Имаше и други запитвания по въпроса, затова си позволих. Кралска особа - ха,ха, може би царска?
Vania
спотър
 
Мнения: 35
Регистриран на: 09 Ное 2015 16:26

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 05 Яну 2017 13:29

И царска става :)
А иначе шегата беше малко горчива предвид факта, че в темата (пък и в раздела) май останахме само двамата...
LBLS_APP
спотър
 
Мнения: 98
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Vania » 06 Яну 2017 12:50

Постоянството е сила! А и все някой трябва да поддържа огъня. :wink:
Vania
спотър
 
Мнения: 35
Регистриран на: 09 Ное 2015 16:26

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Hustl » 08 Яну 2017 13:47

Честита Нова година на всички!

LBLS_APP, има ли информация дали ще има пролетен подбор ? Ще ти бъдем благодарни с Vania, ако ни просветлиш :)
Hustl
кандидат спотър
 
Мнения: 9
Регистриран на: 11 Окт 2010 20:40

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 08 Яну 2017 17:03

Засега няма нищо конкретно. Като цяло идеята е обучителната машина да работи на пълни обороти, но конкретни дати все още не са обявени. Впрочем нищо чудно вие да разберете преди мен.
LBLS_APP
спотър
 
Мнения: 98
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Hustl » 09 Яну 2017 16:12

LBLS_APP написа:Засега ....


Благодаря!
Hustl
кандидат спотър
 
Мнения: 9
Регистриран на: 11 Окт 2010 20:40

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Samito » 10 Яну 2017 01:14

LBLS ти как разбираш бана от две години?
Писах на госпожицата която отговаря за отпадналите, но май изобщо не ме разбра какво я питам и реших да не и досаждам.
2016 съм бил на есенен подбор, какво означава бан от 2 години?
1. Мога да се явя на есенен подбор през 2018?
2. Мога да се явя на пролетен подбор 2019?
(ако хипотетично изобщо има такива)
Samito
спотър
 
Мнения: 62
Регистриран на: 18 Фев 2015 17:16

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 10 Яну 2017 20:59

Аз го разбирам така:
Явяваш се на FEAST (примерно) а 17.11.2016 г. Късат те. Следващата ти възможност е 17.11.2018 г. Доколкото знам (може и да бъркам обаче), преди тази дата самият тест няма да те пусне да се явиш.

Тук естествено възниква казуса какво правим, ако има подбор, който започва (примерно) на 10.11.2018 г. Вариантите, за които се сещам, са няколко:
1. Благоприятен - допускат те до подбора и ти насрочват подходяща дата (17.11.2018 или по-късна).
2. Неблагоприятен - в обявата пише, че не отговаряш на условията, ако си отпадал на FEAST в последните две години, броено от датата на обявяване на подбора (или от датата на подаване на документите или от първата дата на FEAST за този подбор).
3. Мъгляв - в обявата пише, не отговаряш на условията, ако си отпаднал на FEAST в последните две години, без да се уточнява от коя дата се броят. По принцип не би трябвало да се случва, ама знае ли човек...

Естествено, ако подборът в описания хипотетичен случай започва на 01.10.2018, нямаш шанс и ще трябва да чакаш до пролетта.
LBLS_APP
спотър
 
Мнения: 98
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Daya » 10 Яну 2017 22:07

Не, че знам, просто наблюдавах и предполагам... но при целия подбор нещата не бяха чак стриктни. Очаквах, като всеки друг, всичко да е като по швейцарски часовник и във военен строй, а всъщност е по-човешки направено - местиш си датите за разни неща според възможността си, а сроковете за повторно явяване са според това кого попиташ, и всичко, в което е включен човек (т.е. всичко без резултатите от FEAST) е гъвкаво.
Според мен човек, отпаднал на есенен подбор през дадена година може да се яви на есенния след две години. Двете години са изискване на РВД, не са с цел да ти е гадно до конкретна дата, а да си развил определените качества... евентуално... и дали ще те пробват есента на 2030-та или пролетта на 2031, е някак... все едно. А самият FEAST ти казва изобщо да не се пробваш отново, ако някога си отпадал. По тази причина би било безсмислено да отчита дати.
Daya
спотър
 
Мнения: 19
Регистриран на: 23 Авг 2016 20:51

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 10 Яну 2017 23:47

От сайта на Евроконтрол (https://www.eurocontrol.int/faq/air-tra ... oller-jobs):
Код: Избери целия код
I applied before but failed the tests. Can I apply again?
You may apply once more but only after two years have lapsed. Retesting is only done once.


Също и от Wikipedia (не се счита за особено достоверен източник, но все пак...):
https://en.wikipedia.org/wiki/FEAST_test
Код: Избери целия код
Each company has a different opinion of whether an applicant is allowed to try the test again or not. According to the rules of Eurocontrol, unsuccessful applicants must wait 2 years before a second attempt.
LBLS_APP
спотър
 
Мнения: 98
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Samito » 11 Яну 2017 12:58

Явно си е до фирмата. Дая е права. Преди да почне теста подписахме лист на който пишеше, че не е хубаво да се явяваме повторно, а в emaila дето ми пратиха ми казаха буквално- не се отчайвай, надяваме се пак да кандидатстваш :rock:
Samito
спотър
 
Мнения: 62
Регистриран на: 18 Фев 2015 17:16

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта