"Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот ReLooP » 08 Ное 2017 21:52

Здравейте, малко да възобновя темата. Имам и аз мераци да започвам обучение за пилот (АТПЛ). През изминалите дни изчетох доста теми както от този форум така и от airgroup2000. Направиха ми впечатление няколко човека (Stoyan, Nikolay, dobr0mir, slice, airtop) които по-често коментираха и са споменали за желанието си да работят като пилоти. Интересно ми е да споделите ако желаете, дали след тези 2-3 години успяхте да започнете работа като пилоти и ако да, как ви се струва професията- оправдаха ли се очакванията Ви и т.н.
ReLooP
кандидат спотър
 
Мнения: 8
Регистриран на: 01 Апр 2016 16:45

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот slice » 09 Ное 2017 19:30

Хаха... Добър върпос.

След близо десет години учене и търсене на работа успях да "стана пилот", което в случая означаваше да започна да летя на 737 в в една родна компания. Две години след това (и след няколко стотин часа нощни полети) стигнах до просто заключение: професията е сведена да абсолютния минимум на човешкото достойнство. Отношението към пилотите на много места по света и в много авиакомпании е по-лошо отколкото към общи работници на строеж. Комплексирани лидери, които нямат хал хабер от това как се работи с хора са способни да унищожат и последното достойнство у своите подчинени, като таки ги правят неспособни за адекватна реализация извън професията и следователно зависими. Видях как на възрастни мъже се налага да спят свити на кълбо по летищата, за да могат да получат няколко минути допълнителен сън. Видях тотално падение до невъзможност за задоволяване на елементарни човешки нужди. Видях падение на хора до толкова ниско ниво, че думата интелект някак губи смисъл. И видях една безкрайна простотия и простащина. И омраза... завист... похот... егоизъм... лицемерие...

И не говоря само в близкото ми обкръжение - говоря за индустрията като цяло. Днес много се радвам на пилотите на Раян, които се "вдигнаха на бунт". И ги питам - а защо сега? Защо търпите през последните 10 години, условията на труд да стават все по-лоши и по-лоши? Защо сега казахте на света? И защо колегите ви в Wizz и другите дупки мълчат? Питам и вас, колеги от България Ер, BHAir, CargoAir, Електра, ЕрЛюбо, БАК, БулшитЕр - вие защо мълчите?

И така... след две години си събрах парцалките и теглих една майна на всички. Сега работя друго и получавам уважение. И летя за кеф... Когато имам време...

Обичах работата, но намразих професията. Липсва ми, но знам каква е цената, а тя е висока....

Предстоят силни времена за професията. Условията ще се подобрят поради липса на достатъчно кадри. Но до кога? Преди да инвестира живота си в това, всеки млад човек трябва да помисли дали след 30-40 години стаж няма да е в същата тази недостойна ситуация - сам, без семейство, с два байпаса, на ръба на оцеляването свит на някое летищно диванче или в евтин хотел. Аз имам други планове.

Готов съм да водя спор със всеки, който не мисли като мен :) И не лети за Луфтханза или друга компания със силен съюз :)

Поздрави,
Илия
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот ReLooP » 11 Ное 2017 00:03

Здравей Илия,

Доста смело от твоя страна да загърбиш професията на която както виждам си отделил толкова много време, а и немалко средства. В същото време е и много жалко, че една мечта е разбита на пух и прах поради независещи от теб причини. Нямам никакво намерение да споря с теб или да те критикувам, нито пък оставам изумен от написаното. Работя като стюард от няколко години и съм лееко в час с нещата. Все пак всички делим едни и същи седалки в самолета когато имаме "удоволствието" да "поспим" на поредното летище хаха...
Истината е, че голяма част от това което си написал съм го чувал и от твои колеги, но докато не му се даде гласност явно няма да се промени. Лошото е, (може и за добро да е) че това което чувам и виждам леко започва да ми разклаща ентусиазма за професия- пилот. Както и да е, решил съм да мина медицина, а от там нататък до пролетта има време да помисля :))

Благодаря за отговора ! Бъди жив и здрав и успех в новото начинание ! :)
ReLooP
кандидат спотър
 
Мнения: 8
Регистриран на: 01 Апр 2016 16:45

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот Nikolay » 14 Ное 2017 17:40

Здравей,
Не мисля да споря с Илия, защото е безпредметно :D А сега сериозно- само виж в момента какво става в джобс.бг, всички търсят, а и предлагат доста повече отпреди. Ще дам пример с авиокомпания, която плаща тип на А320 на хора без опит, което до преди години беше невъзможно. За вторите пилоти с маалко повечко опит, има реален шанс да получат ъпгрейд за лява седалка. Изобщо нещата са добри в сегашния момент, но никой не знае до кога ще продължи този момент. Факт е че ако не работиш в България Ер или Уизз, най-вероятно ще трябва да се простиш с родината за дълги периоди от време, и като мен да обикаляш по пакистан индия и саудитска арабия. Професията дава, и взима много. Аз лично съм доволен от кариернотот ми развитие до момента и съм щастлив в компанията в която работя.
Поздрави,
Ники.
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Предишна

Назад към Пилоти и екипажи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта