"Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот slice » 24 Апр 2014 15:25

Нека кажем, че сред нас пилотите има частичен консенсус, тъй като по принципните въпроси ни се разминават мненията :)

Относно конкретното предложение за възстановяване на финансирането. Очеизвадно е, че това са поредните напъни на Станулов да се добере до тези пари. Това сега е възможно след като по-силната до сега позиция на Запрянов я няма вече. Доста е неморално да завърта въпроса през асоциацията на българските авиокомпании.... Асоциация, в която членуват авиокомпании, които перманентно понижават условията на труд на пилотите и извиват ръцете им по всички оси. За съжаление това е нашата действителност.
Airtop, искрено ти пожелавам да не си намериш работа в родината, не и ако нещата в сектора не се подобрят. Имай предвид, че в този форум едва ли има друг, който да ти мисли доброто повече от мен с това си изказване.

Относно аргумента за възстановяването на държавното финансиране - чисто статистически сметките им са верни. Предстои пенсионирането на много кадри. Ако обаче авиацията ни продължи да се свива със същите темпове, нужда от замяната на тези хора няма да има.

Поздрави.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 24 Апр 2014 17:07

Еееее, най-накрая и с теб да се разберем! А относно статистиката - нима съществуващият запас от вече готови кадри няма да е достатъчен да запълни дупките от пенсионирани или отпаднали по медицински причини? Да не забравяме и военните пилоти, които с много по-малко средства могат да се бреветират след напускане на армията.

За мен единствения вариант да възникне глад за пилоти в Бг е МАСОВО преселение на опитни пилоти в Близкия и Далечен изток (вкл. Русия, която вече отвори пазара си, но само за командири). Не е невъзможно, но е по-скоро надежда отколкото прогноза. Ако подобно движение няма, няма и да има глад за пилоти, колкото и да се пенсионират.

А какво стана с неофициалното преброяване на "зайците"? Не ми се вярва да сме само двама в този форум.
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот ADS-B » 09 Фев 2015 19:01

Само за информация, в момента BAC взимат 9 човека от 30+ които са били подали CV при тях. Така, че има някакво раздвижване на пазара.
ADS-B
най-спотър
 
Мнения: 473
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 10 Фев 2015 08:58

Всъщност взетите са шестима (уж всички с опит...), но и това е по-добре от нищо. Наистина има някакво раздвижване, хора започнаха и в други авиокомпании, но като цяло безработните пилоти са много. Хубавото е, че приказките за възобновяване на държавната поръчка си останаха само такива. В това държавно безпаричие би било престъпно да се харчат обществени средства за увеличаване на бройката на пилотите без работа, което пък би направило авиокомпаниие още по-нагли и безкомпромисни. Та има светлина в тунела, но още не сме излезли.
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот ADS-B » 10 Фев 2015 11:36

Тези 6-ма имат нянакъв опит над 200-те часа, но не много и не на jet-ове и не всички :-D . И да не забравяме, плащането на type rating което го връщат в рамките на 3 години.
ADS-B
най-спотър
 
Мнения: 473
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот b73999 » 21 Мар 2015 21:57

Здравейте и от мен, първи пост, гледах темата и не успях да се сдържа. Дали трябват или не трябват финансирани от държавата пилоти е труден въпрос, би трябвало от следващата година да минават 65 години доста от пилотите от големите курсове на Долна Митрополия, което вероятно ще засили нуждата от пилоти, но дали има нужда от държавна поръчка не мога да преценя. Първо да кажа на колегите, които дълго търсят работа да не се предават, ще стане скоро, сигурен съм и само не се предавайте, защото наистина е прекрасна професия. Да се представя, аз съм Васил и съм пилот в австрийската авиокомпания на Ер Берлин - Ники, на 21 години съм и летя професионално от малко по-малко от две години, а непрофесионално от 5-6 г. Българската авиация е много малка и няма потребност от много пилоти, защото реално не се разраства. Някои пилоти отиват в чужди компании за по-добри условия и повече пари, но това са единици. Проблемът е обаче, че като с всяко друго нещо у нас и за авиацията трябват яки връзки. Малко преувеличавам, но сицилианската мафия е като детската градина сравнено с наща авиация и това е може би най-лошото. Един познат наскоро беше ходил на интервю в една българска компания с едни MD80ки и един мустакат началник, който при интервюто си извадил тефтер с името му (тире) името на един шеф на едно училище в Долна Баня. Армейците също са без коментар, макар и най-сносната компания в България, а дори наскоро обявените места за 737 на страницата им са малко само за пред хората (от прилично достоверен източник), а варненската компания е най-голямата трагедия, там е смесица от хора с връзки и отскоро чуждестранни пилоти, които си плащат за да летят 3 месеца чартър. (Отново прилично достоверен източник).Компанията се ръководи от белгиец, който има мислене, плашещо наподобяващо на милиционер от зрелия социализъм. Каргото също само с препоръки (aka Връзки), господата с А330 - без информация, само предположение, че е подобно положението. Сега да не излезе, че имам нещо лично против тях, никога аз лично не съм си имал вземане-даване с тях и слава богу (нямах и шанс, нямам никакви връзки в родната авиация), но много приятели и познати страдат от тая ситуация и това може би е най-лошото от цялата история, а иначе авиациата е странно нещо, познавам доста хора не само в България, вероятно по-добри от мен без работа и това си е до голяма степен чист късмет. И понеже стана доста дълго да завърша с това, че и по мои наблюдения е на унизително ниво сегашната подготовка и ще дам един пример за колегите, веднъж един така да се каже приятел(CPL/IR/MEP/ATPL теория) и без НИТО ЕДИН реален IFR час спореше с мен, че не можело да се лети по приботи (IFR) без трак индикатор :roll: , надписват се часове, понякога цели по-малки рейтинги не се летят, а просто се вписват, много компании фалшифицират сесии и чекове на симулатор, в ГВА работят доста хора, които идея си нямат от авиация, дори имаше статия за самия началник и приключенията му в една унгарска компания. Ако си спомняте случаят във Варна, командирът сега и той е там и изобщо на всички, всички нива родната авиация е сбъркана като тото фиш. :) А аз не искам да е така, защото аз съм българин и искам Бъгария да е добре и да живея и работя там, а такива неправди са много нагли. Още един път момчета, не се предавайте, ще стане и като стане се опитайте да променяте статуквото, но след като сте във този форум предполагам няма нужда да ви го казвам.

Поздрави и успех!
Срещнали се на полянка, прабългарин и славянка.
Цуни-гуни, вади-тури, народили чукундури.
Хем ебливи, хем крадливи, но най-вече завистливи.

- Радой Ралин
b73999
по-спотър
 
Мнения: 124
Регистриран на: 11 Дек 2014 16:59
Местоположение: LBSF

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот Nikolay » 24 Мар 2015 05:13

Колега,
доста непрофесонално си се изказал, не знам за ники ли летиш за ейр берлин ли летиш, но изказвания от тип какво си чул от достоверен източник звучат несериозно.Точно компанията, която според теб е "най-трагична" дава и продължава да дава шанс на момчета без абсолютно никакви връзки да започнат на голям и модерен самолет. Каргото е дори още по-показателен пример за това как в нашата "мизерна и изпълнена с роднински връзки" авиация, все пак и други ги огрява. Като цяло изказването ти ми звучи малко цинично, защото очевидно не знаеш че и в бъгарската авиация работят хора, които стоят на места като Пакистан, Африка, и подобни, за да продължава да ги има тези компании, които ти с лека ръка оплюваш. За едно съм съгласен с теб- момчетата и момичетата, които седят без работа никога не трябва да се предават!
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 24 Мар 2015 09:46

Старата песен на бис:

http://www.bgonair.bg/avioshou/2015-03- ... 6-stanulov

Николай, позволи ми да не се съглася с изказването ти относно Виа. Ако за теб плащането на 20000 Е за TR от младия и неопитен кандидат за втори пилот е даване на шанс от страна на авиокомпанията, за мен твърдо не е. Всъщност някои от коментарите на b73999 са повече от spot-on.
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот Nikolay » 24 Мар 2015 13:41

за съжаление такъв е пазарът, както беше казал Slice преди- в днешно време самолета не се нуждае толкова от пилот, колкото пилота от самолет, и това важи в пълна степен особено за неопитните пилоти.Аз дадох тези пари за TR без да имам нито един лев в мен, отидох до банката изтеглих кредит и сега си го плащам.Друг вариант е и Авиоотряд варна, там доста млади хора започнаха да летят на малки самолети. Има филмчета относно схемата pay2fly в западна европа, вижте там за какво става въпрос, как тамошната велика авиация принуждава хората завършили абсолютно всичко + TR да дават по още 50-80 000Евро само и само да бъдат назначени на минималната за страната заплата и да няма какво да ядат и къде да спят! Тогава ми говори че тук не се дава по-реален шанс на начинаещите!
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот slice » 24 Мар 2015 13:47

Абе истината обаче е, че там си имат авиация поне.... А това нашето е някаква пародия. Ники, ти си вътре и съм сигурен, че всеки ден си обръщаш погледа при поредния управленски абсурд, който се оправадава с "това е начина да стоим над водата".

На авиацията ни не и липсват пилоти.... липсват и управленски кадри! Затова е практически несъществуваща и е на life support.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот airtop » 24 Мар 2015 21:19

Nikolay, ако си теглил кредит за първоначалното си обучение ще изтеглиш ли нов за TR (или по-точно, коя банка ще ти го отпусне)? Друг е въпроса ако си от "държавната поръчка" или пък мама и тате са помагали...Но както и да е, това са подробности. Проблема с Pay To Fly е сериозен и не бива да се оставя на произвола на 'пазарните' сили. Твърдо вярвам, че авиационните власти (ICAO, EASA, както и националните CAA) трябва да пресекат тази практика с нормативни мерки. Иначе сме обречени на тотална експлоатация от самозабравилите се 'мениджъри' на авиокомпании.
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот b73999 » 24 Мар 2015 21:31

Nikolay написа:Колега,
доста непрофесонално си се изказал, не знам за ники ли летиш за ейр берлин ли летиш, но изказвания от тип какво си чул от достоверен източник звучат несериозно.Точно компанията, която според теб е "най-трагична" дава и продължава да дава шанс на момчета без абсолютно никакви връзки да започнат на голям и модерен самолет. Каргото е дори още по-показателен пример за това как в нашата "мизерна и изпълнена с роднински връзки" авиация, все пак и други ги огрява. Като цяло изказването ти ми звучи малко цинично, защото очевидно не знаеш че и в бъгарската авиация работят хора, които стоят на места като Пакистан, Африка, и подобни, за да продължава да ги има тези компании, които ти с лека ръка оплюваш. За едно съм съгласен с теб- момчетата и момичетата, които седят без работа никога не трябва да се предават!


Няма да ти отвръщам така обидно, както ти си го писал, то по-скоро за теб лошо говори. Мой приятел и човек, който много уважавам беше главен пилот на въпросната компания до преди няколко седмици, да кажем че имам представа как са били нещата и как са сега. Pay to fly е грешно във всеки му вид, независимо дали си плащаш 10,000 EUR за един чартърен сезон, или 80,000 EUR във Вюлинг, но да караш хората да си плащат не просто за рейтинга + бейс трейнинг и пак само с връзки и без точно определен конкурс, не е много благородно според мен. Отделно навремето с тегленето на пари от сметката и връщането им също не е по моите стандарти за благородност. Относно западните компании мога да дам пример от моят живот, аз съм българин, никога преди не бях живял в Германия или Австрия, ясно че нямам връзки и с конкурс и късмет получих работа и ми платиха част от началното обучение, два тайп рейтинга (на Е190 и А319/20/21), дори и получавах заплата, а при втория и за часовете в симулатора. Ето това трябва да стане в България, ако смяташ че в България сме по-долни и не заслужаваме, защитавай връзките. За мен да твърдиш, че наща авиация не е пълна с връзкарщина и шуробаджанащина е цинично, това и децата го знаят, а и не само при пилотите, РВД и изобщо страшно много от длъжностите се получават точно така. Ако нямаш някого, който да те набута, можеш да се напъваш колкото си искаш и да напишеш 1000 CV-та и Молби за работа, но единственото, което ще получиш е надменно мълчание, трябват връзки. За каргото също, ако няма кой да се обади за теб, успех да ти откликнат и това ме дразни ужасно, трябва всеки да има шанс, не живота му да зависи от някой си и дали ще се обадят за него. Съгласен съм и с лошото управление и като цяло някак си е много капсулована и изолирана. Това трябва да се промени и да се твърди, че всичко е супер и прекрасно, и честно е нонсенс.
Срещнали се на полянка, прабългарин и славянка.
Цуни-гуни, вади-тури, народили чукундури.
Хем ебливи, хем крадливи, но най-вече завистливи.

- Радой Ралин
b73999
по-спотър
 
Мнения: 124
Регистриран на: 11 Дек 2014 16:59
Местоположение: LBSF

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот Nikolay » 24 Мар 2015 22:05

Извинявам се, ако съм те засегнал по някакъв начин. В Карго Ер ме извикаха на интервю и ме поканиха да работя там без никакви връзки. Единствено един пирятел ми даде имейла на шефа на планирането и от там ме извикаха на интервю при директора.И след 2 месеца ми се обадиха да почвам на пост в планирането, и после пилот като се отвори място.За компанията, в която сега работя няма какво да обяснявам, не съм познавал нито един човек от нея.Така че за хората без работа- дерзайте.
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот VS11 » 27 Апр 2015 03:07

slice написа: На авиацията ни не и липсват пилоти.... липсват и управленски кадри! Затова е практически несъществуваща и е на life support.


Много си прав. За жалост не е само за авиацията в Б-я, а за цялата икономика като цяло.

Аз също мисля, че е глупаво държавата да плаща за обучение на пилоти. Въздушните сили трябва да е единственото място, където държавата да тренира срещу определени ангажименти. Ако а/к нямат пилоти, това си е тяхна грижа. Да спрат дейноста си. Никой не им длъжен.

Относно, хората теглили кредити за обучение. Не се сърдете, но кариерното планиране и как ще изплащате кредитите е ваша отговорност. За всички в Б-я винаги е било много ясно, как работи българската авиация и, че като цяло пилотската кариера има много предизвикателства на глобално ниво, и че много пилоти работят в чужди страни. Просто, всеки е трябвало да си прецени рисковете и дали си заслужават.

Аз не съм съгласен, че pay to fly е грешно. Това, че съществува, не значи, че е за всеки. Очевидно има пазар за такива услуги, следователно някой ще ги предлага. Да, това изкривява пазара, но всичко си има цена....всеки трябва да е подготвен, колко и какво е готов да плати (не само финансово разбира се).
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 663
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: "Авиокомпаниите ни остават без пилоти" - да да, ама НЕ!

Мнениеот b73999 » 28 Апр 2015 00:50

VS11 написа:
slice написа: На авиацията ни не и липсват пилоти.... липсват и управленски кадри! Затова е практически несъществуваща и е на life support.


Много си прав. За жалост не е само за авиацията в Б-я, а за цялата икономика като цяло.

Аз също мисля, че е глупаво държавата да плаща за обучение на пилоти. Въздушните сили трябва да е единственото място, където държавата да тренира срещу определени ангажименти. Ако а/к нямат пилоти, това си е тяхна грижа. Да спрат дейноста си. Никой не им длъжен.

Относно, хората теглили кредити за обучение. Не се сърдете, но кариерното планиране и как ще изплащате кредитите е ваша отговорност. За всички в Б-я винаги е било много ясно, как работи българската авиация и, че като цяло пилотската кариера има много предизвикателства на глобално ниво, и че много пилоти работят в чужди страни. Просто, всеки е трябвало да си прецени рисковете и дали си заслужават.

Аз не съм съгласен, че pay to fly е грешно. Това, че съществува, не значи, че е за всеки. Очевидно има пазар за такива услуги, следователно някой ще ги предлага. Да, това изкривява пазара, но всичко си има цена....всеки трябва да е подготвен, колко и какво е готов да плати (не само финансово разбира се).


Абсолютно правилно казано. В българската авиация винаги и всичко е ставало само с шуробаджанащина, освен може би евентуално единични случаи, това дори и българските пилоти не го отричат и ако някой твърди, че не е така е нагъл. Другият проблем е, че компаниите са мизерни с по 10тина лизингови самолети и вечно на ръба на фалита, не влагат абсолютно нищо в никого, нямат и пари да обучават, а да градиш кариера е невъзможно. Както имаше случаи на пилоти на 737, които летят от 30 години в България ер и Балкан и ги изритаха, защото е по-евтино да наемеш нови на по-евтини договори, това е благодарността след 30 години работа. Единствената оправия е някоя компания голяма да купи наща и да я управлява, както Етихад управлява Ер Сърбия, макар че това няма да стане никога.
И един случай отскоро, относно българските компании и как действат. Слава богу никога не ми се е налагало и не съм се сблъсквал с тях, но един мой колега и приятел, австриец който от съвсем скоро е в Норвежките авиолинии, с отлична характеристика, прекрасно направени документи и отлична подготовка, теоретична и практическа пробва в рамките на година във всяка българска компания и без никакъв резултат, дори отговор не получи, освен от България Ер за последната обява за пилотите на Боинг 737, като получи мейл дали още има интерес и да се обади за интервю, след много опити да се свърже с тях, около седмица по-късно му пратиха втори Имейл, в който казват, че не са му пращали нищо и може да го смята като несъстоятелен мейлът им :shock: Явно все пак се е намерил някой връзкар. Това е нагло и преди да ме е атакувал Nikolay, знам че България ер и Каргото плащат рейтингите в замяна на бонд, но се плаща на "правилните хора".

Поздрави и дано не звуча като някого, който има нещо лично против тях, аз нямам вземане даване с тях, просто този начин и арогантно отношение не ми допада.
Срещнали се на полянка, прабългарин и славянка.
Цуни-гуни, вади-тури, народили чукундури.
Хем ебливи, хем крадливи, но най-вече завистливи.

- Радой Ралин
b73999
по-спотър
 
Мнения: 124
Регистриран на: 11 Дек 2014 16:59
Местоположение: LBSF

ПредишнаСледваща

Назад към Пилоти и екипажи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта