Как се става пилот

Re: Как се става пилот

Мнениеот Nikolay » 20 Юни 2011 19:19

Изображение

Ето това казва документацията, съобразно която те оценяват годен или негоден :)
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 504
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Как се става пилот

Мнениеот ivaio » 21 Юни 2011 10:13

Аз пък съм в обратната ситуация - имам медицина от Гърция и се чудя дали мога да мина тука годишния преглед или ще искат да правя първоначален.
Нямам никакви притеснения от самия преглед, а по-скоро целта ми е да спестя време и средства.
ivaio
кандидат спотър
 
Мнения: 9
Регистриран на: 16 Яну 2010 02:58

Re: Как се става пилот

Мнениеот slice » 21 Юни 2011 10:17

Този текст е вкаран именно защото е известно, че повечето хора приемат прегледа емоционално и се наблюдават промени в сърдечния ритъм. Патологичните такива в крайна сметка са свързани и с други изменения и аномалии.

Всичко това обаче не означава, че няма да ти правят проблеми в търсене на патология. Важното е да имаш нерви и да не си създадеш такава докато се занимаваш с тях.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот Icemann » 23 Юни 2011 21:48

Здравейте, имам въпрос към всички вас, които са по-навътре с нещата. Прочетох по на бързо цялата темичка, но не успях все пак да намеря отговор на въпросите си.

След като пиша в тази тема, се подразбира, че имам желание да стана пилот. Вече така да се каже съм предприел и действия, като онзи ден получих своето медицинско за Клас 1. :-D
Сега естествено остава по-важният въпрос, след като си говорим за скъпо обучение, а именно... къде? Направих проучване из българските училища и накрая се спрях на две: Ер Скорпио и Бриз Авиейшън. Не мога да реша обаче къде е по-добре за мен от няколко гледни точки.

1. Теорията: в Скорпио, от това, което ми казаха е че теорията се учи в ТУ София, докато в Бриз тя е дистанционна, по система на Оксфорд и Бристол, изцяло съобразена от Английското ГВА(пак информация от самото училище). От една страна, дистанционното обучение ме кара да стоя на страна, но пък от друга, алтернативата в ТУ не ми вдъхва доверие също поради няколко факта. Главният от тях е скорошното навлизане на JAA стандартът у нас и възможността на преподавателите да обучават адекватно по новите изисквания. Това ми го каза приятел, вертолетен пилот към военните. Второстепенно остава това, че ми се струва по-скучно да се учи 1 година интензивно теория само, вместо да се комбинира теорията с практиката.

2. Техниката: Трябва ли да се притеснявам от факта, че Бриз провежда обучението на Cessna 152/172 а само за Multi Engine ползва Diamond DA42? Сравнено със Скорпио, те ползват изцяло Diamond DA40/42.

3. Инструкторите: Не можах да открия никаква информация за опита им в 2те училища. Единствено досег имах с мениджъра на Бриз, който е пилот с доста опит по негови думи, още от времето на Балкан. Тук съм чувал, че не е добре да са млади инструкторите, тъй като те не целят да те научат, а да си натрупат часове.

И последно: Ер Скорпио наричат техният курс интегриран, докато от Бриз твърдят, че е модулен и никъде в България не се предлага интегриран такъв. Какъв е позитивът на интегрираният курс на края, след като пак ще имам същия брой часове и набор от сертификати/лицензи.

Надявам се съм се изразил коректно и Ви благодаря за помощта предварително.
Изображение
Аватар
Icemann
спотър
 
Мнения: 23
Регистриран на: 23 Юни 2011 16:14
Местоположение: Пловдив

Re: Как се става пилот

Мнениеот Stoyan » 23 Юни 2011 22:09

Привет и добре дошъл!

Ще си позволя да ти отговоря, изхождайки от собствения си опит.

Аз летях в Бриз. Имам CPL(A)+ME+IR, като само МЕ летях в Ребус.

Ситуацията в Бриз е следната:

Инструктурите са много точни, с голям опит в селскостопанската и гражданската авиация. Предполагам сега ще направиш физиономия, че споменавам селскостопанската, но вярвай ми, тези пилоти знаят най-добре как се лети. Летене в истинската му, чиста, на ръка форма. Колкото до мениджъра, той наистина е с много опит, не случайно е и шеф на TRTO-то на ИВТ.
Дали инструктурите са млади или не е друга тема. Реално погледнато млад инструктур в БГ момента май няма. Всичките са стари кучета.

Няма никакво основание за притеснение, че самолетите са Cessna. Не случайно цял свят ги ползва за обучение. В момента в страната положението е такова, че единственият самолет за МЕ е DA-42, така, че искаш-не искаш на него се очертава да летиш, ако нещата не се променят.

Освен всичко друго, никога не е излишно да си летял на повече типове.

Колкото до курсовете. Аз лично съм фен на модулния. Разликата в общи линии е такава, че при модулния след всяка стъпка (PPL, CPL) можеш да си извадиш съответния бревет, докато при интегрирания това става накрая, като по време на обучението си през цялото време с бревет на обучаем (Student License).

Имай предвид, че за да ти сложат отметка IR трябва да имаш МЕ. Не ме питай защо-наредба на ГВА.

И накрая-всичко е въпрос на самоподготовка и допълнително четене. Аз лично съм карал по учебници на Оксфорд с обяснения на български от един велик (по мое мнение) авио инжинер-Антон Цеков, а и на други.

Ако имаш въпроси-моля питай, може и по скайп.

Готина вечер! :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот Icemann » 23 Юни 2011 23:14

Благодаря много за информацията, с удоволствие ще очаквам да поговорим в подробности в Скайп. icemann3017 ми е името там, ще чакам да ме добавиш.

Ако има и хора "възпитаници" на Скорпио да споделят опит ще съм много благодарен :)
Изображение
Аватар
Icemann
спотър
 
Мнения: 23
Регистриран на: 23 Юни 2011 16:14
Местоположение: Пловдив

Re: Как се става пилот

Мнениеот Nikolay » 24 Юни 2011 10:04

Icemann написа: И последно: Ер Скорпио наричат техният курс интегриран, докато от Бриз твърдят, че е модулен и никъде в България не се предлага интегриран такъв. Какъв е позитивът на интегрираният курс на края, след като пак ще имам същия брой часове и набор от сертификати/лицензи.


Нещо не си разбрал, или поне ми се иска да не си разбрал- в България има интегрирани курсове. Със сигурност мога да говоря за съответния предлаган от Частен Транспортен Колеж. Там са два типа- единият е две години теория, между тях се лети VFR фазата. Като завършиш колежа взимаш изпитите пред ГВА и долиташ часовете. Това е най-обширният курс предлаган в България (разбира се след Висшето образование в ТУ). Аз го завърших тази година и съм доволен- всичко си тече както трябва - и ученето, и летенето и най-вече екипът от преподаватели са главно млади хора, които знаят точно на какво да те научат така че хем да имаш по-богати знания, хем да си наясно какво те очаква на изпитите пред ГВА. Другият вариянт пак в Колежа, ако нямаш две години за губене е вечерен курс ATPL който е в рамките на 6 месеца някъде.
Аз лично предпочитам интегрирания курс, защото както каза Стоян накрая взимаш всичко наведнъж а не се занимаваш с PPL-чета нз си кво.. :-D . Единствения недостатък е че трябва да го завършиш за 3 години.
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 504
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Как се става пилот

Мнениеот slice » 24 Юни 2011 11:28

icemann, ама и ти си попаднал във водовъртежа на нашата учебна авиация, където всеки те лъже за нещо.

Нямам много време, но на кратко ще ти кажа и моето мнение:

1. В ТУ-София не ходи. Те са една от най-лъжливите структури като FTO в България в момента. Дори не съм сигурен дали успяха да си запазят сертификата (колегите казват, че са, но не го заслужават).
2. В Ер Скорпио не ходи. Те са като морски нимфи. Много могат да ти замотаят главата, но накрая знай, че едно обучение при тях не си струва нервите (това го говоря вече от опит). Единственото им хубаво нещо е големия диамант и тренажора за него. А това, че ти рекламират малкия за SEP не значи, че няма все пак да летиш на Цесна (чувам имат планове да "съживяват" една). Иди и ги питай колко инструктори имат на щат към настоящия момент, че ми е много любопитно, какво ще ти отговорят.
3. Бриз - не мога да говоря за качество на обучението, нямам никаква връзка с тях. Чувам от Стоян, че са ОК, но тая работа с "дистанционната теория" ми звучи несериозно.
4. Интегрирано или не. На теория ако искаш да ставаш професионален пилот избираш интегриран курс, защото той е методически насочен в тази сфера. Модулно първо те обучават като за любител (PPL - колкото да не си потрошиш врата), след това като любител който иска да хвърля парашутисти, да вози бабички на морето или нещо такова (CPL), накрая те обучават като полупрофесионален пилот, който иска да вози бабички на двумоторен самолет в облаци. И си до там. После ходи и се доказвай, че си за голямата авиация.
Интегрирания курс (теоретично) те започва още от самото начало като професионалист. Ама теоретично. В България ситуацията е малко извратена и разликата е предимно документална.
Относно дали изобщо има интегрирани курсове - има определени неразбирателства с администрацията по темата, но като цяло това е резултат от прехода към FCL нормите и ще се изчисти.
5. Защо си изключил изцяло ЧТК+AirSport за интегриран курс?

ЗАПОМНИ ЕДНО! Всички те лъжат. Не прибързвай с решението а внимателно проучи всички факти. Ако имаш интерес, заповядай в ЧТК да поговорим по въпроса, за да чуеш още едно мнение по въпроса.

Поздрави
Илия
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот Icemann » 24 Юни 2011 13:01

В ЧТК звънях един път и информацията, която получих е че предлагат вечерен САМО теоретичен курс в рамките на 4 семестъра и никакво летателно обучение. Каза ми го някаква жена, мисля от регистратура, затова и ги изключих. ЕрСпорт съм останал с информацията, че са повече насочени към любителската авиация и акробатните маневри(надявам се не бъркам компанията).

slice, с удоволствие бих си уговорил среща. Нека се разберем на лични.
Изображение
Аватар
Icemann
спотър
 
Мнения: 23
Регистриран на: 23 Юни 2011 16:14
Местоположение: Пловдив

Re: Как се става пилот

Мнениеот Nikolay » 24 Юни 2011 14:48

По-горе съм написал какви са двата интегрирани курса, които се предлагат от ЧТК. Разбира се, че е само теорията там. Те имат договор със Air Sport и съответно там летиш. По-голямата част от учениците на Air Sport се обучават за професионални пилоти :wink: А Air Sport са много точни- плащаш и летиш когато и по колкото искаш, и са ти на 30км от София а не в Горна Оряховица примерно или Пловдив...
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 504
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Как се става пилот

Мнениеот Icemann » 24 Юни 2011 14:56

Е мен точно Бриз ме кефеха, че са в Пловдив, защото и аз съм от там :-D Надявам се с Илия да се видим защото днес пак звъннах в канцеларията и ми наговори жената там набързо някакви неща без да си има идея какво, как и защо...
Изображение
Аватар
Icemann
спотър
 
Мнения: 23
Регистриран на: 23 Юни 2011 16:14
Местоположение: Пловдив

Re: Как се става пилот

Мнениеот Stoyan » 24 Юни 2011 18:09

А и нека уточним, теоритичният ти курс не е обвързан с летателното обучение. Т.е. можеш да караш теория в колежа и да летиш в Бриз, Ер Спорт, Скорпио или където си поискаш.

Илия тук е много прав, като ти казва да проучиш внимателно.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот slice » 24 Юни 2011 19:43

Tova, koeto kazva Stoyan vazi samo za modulen kurs. Za integriran - niama kak.

Sorry za cyr
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот Nikolay » 24 Юни 2011 20:43

Stoyan написа:А и нека уточним, теоритичният ти курс не е обвързан с летателното обучение. Т.е. можеш да караш теория в колежа и да летиш в Бриз, Ер Спорт, Скорпио или където си поискаш.

Илия тук е много прав, като ти казва да проучиш внимателно.


Та да уточним за последно - интегриран курс в Колежа - Air Sport летене. Такъв им е договора :wink:
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 504
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Как се става пилот

Мнениеот dobr0mir » 08 Юли 2011 13:10

http://travel.usatoday.com/flights/stor ... 48661596/1

Demand for airline pilots set to soar

After nearly a four-year drought of job openings, the airline industry is on the brink of what's predicted to be the biggest surge in pilot hiring in history. Aircraft maker Boeing has forecast a need for 466,650 more commercial pilots by 2029 — an average of 23,300 new pilots a year. Nearly 40% of the openings will be to meet the soaring travel market in the Asia-Pacific region, Boeing predicts, but more than 97,000 will be in North America.

"It is a dramatic turnaround," says Louis Smith, president of FltOps.com, a website that provides career and financial planning for pilots. "Pilot hiring was severely depressed in the last three years. The next 10 years will be the exact opposite, with the longest and largest pilot hiring boom in the history of the industry."





good news coming from USA....

Естествено положението не е толкова розово, колкото изглежда в статията, но все пак е надежда за всички, които са избрали да учат за пилот. Както е казано надеждата умира последна.... :))

Happy landings
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 183
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

ПредишнаСледваща

Назад към Обучение и образование

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron