Здравейте, имам въпрос към всички вас, които са по-навътре с нещата. Прочетох по на бързо цялата темичка, но не успях все пак да намеря отговор на въпросите си.
След като пиша в тази тема, се подразбира, че имам желание да стана пилот. Вече така да се каже съм предприел и действия, като онзи ден получих своето медицинско за Клас 1.
Сега естествено остава по-важният въпрос, след като си говорим за скъпо обучение, а именно... къде? Направих проучване из българските училища и накрая се спрях на две: Ер Скорпио и Бриз Авиейшън. Не мога да реша обаче къде е по-добре за мен от няколко гледни точки.
1. Теорията: в Скорпио, от това, което ми казаха е че теорията се учи в ТУ София, докато в Бриз тя е дистанционна, по система на Оксфорд и Бристол, изцяло съобразена от Английското ГВА(пак информация от самото училище). От една страна, дистанционното обучение ме кара да стоя на страна, но пък от друга, алтернативата в ТУ не ми вдъхва доверие също поради няколко факта. Главният от тях е скорошното навлизане на JAA стандартът у нас и възможността на преподавателите да обучават адекватно по новите изисквания. Това ми го каза приятел, вертолетен пилот към военните. Второстепенно остава това, че ми се струва по-скучно да се учи 1 година интензивно теория само, вместо да се комбинира теорията с практиката.
2. Техниката: Трябва ли да се притеснявам от факта, че Бриз провежда обучението на Cessna 152/172 а само за Multi Engine ползва Diamond DA42? Сравнено със Скорпио, те ползват изцяло Diamond DA40/42.
3. Инструкторите: Не можах да открия никаква информация за опита им в 2те училища. Единствено досег имах с мениджъра на Бриз, който е пилот с доста опит по негови думи, още от времето на Балкан. Тук съм чувал, че не е добре да са млади инструкторите, тъй като те не целят да те научат, а да си натрупат часове.
И последно: Ер Скорпио наричат техният курс интегриран, докато от Бриз твърдят, че е модулен и никъде в България не се предлага интегриран такъв. Какъв е позитивът на интегрираният курс на края, след като пак ще имам същия брой часове и набор от сертификати/лицензи.
Надявам се съм се изразил коректно и Ви благодаря за помощта предварително.