Как се става пилот

Re: Как се става пилот

Мнениеот airtop » 24 Апр 2009 19:05

Това с Варна и Бургас и двата дни в седмицата звучи меко казано несериозно. Сигурно по поръчка точно тези дни са с перфектно време, самолетите са изправни точно тогава, инструкторите са на линия...
Знаете, че съм 'адвокат' на обучението в САЩ и точно такива проблеми са част от причините. Там например имаш възможност да излетиш и след 5 (пет) минути да си на initial за ILS на друго летище, след като изпълниш подхода, изпълняваш минаване на втори кръг и след още 5-10 минути си на трето летище и изпълняваш VOR или NDB подход. След поредното 'go around' или 'touch and go' се връщаш на първото летище посредством GPS или някакъв друг тип подход, кацаш и отиваш на разбор. От излитането до кацането са изминали, има-няма 45-50 минути, през цялото време си бил 'under the hoods' или 'под перде', сменил си поне 5-6честоти (ком, нав са си отделно), изпълнил си поне три подхода и т.н. и т.н....
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: Как се става пилот

Мнениеот emoen4ev » 24 Апр 2009 19:46

Stoyan написа:
emoen4ev написа:На LBWN, LBBG, LBGO.

Sorry за негативизма, но летния сезон не може да ме убедиш, че правите каквото и да било инструментално на Варна и Бургас. За Горна съм съгласен, но там няма ИЛС.

Хубав ден! 8)

Нямам и намерение да убеждавам - просто отговорих на въпроса.
Аз лично винаги преди да си пусна flight plan, се чувам с Варна, Бургас или Горна и си стиковам времето на изпълнение на задачите с тях. Но дори и да не съм го направил и им се изтърсим за пет захода не сме имали проблеми. И да има трафик векторират те докато кацне трафика и т.н. Не виждам проблема. Защо трябва летището да е пусто този ден за да работят с теб. За мен е по-добре да съм в условия максимално близки до реалните.
Та така.
Последна промяна emoen4ev на 14 Май 2009 20:21, променена общо 1 път
emoen4ev
кандидат спотър
 
Мнения: 3
Регистриран на: 23 Апр 2009 12:47
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот Stoyan » 24 Апр 2009 20:39

emoen4ev написа:
Stoyan написа:
emoen4ev написа:На LBWN, LBBG, LBGO.

Sorry за негативизма, но летния сезон не може да ме убедиш, че правите каквото и да било инструментално на Варна и Бургас. За Горна съм съгласен, но там няма ИЛС.

Хубав ден! 8)

Нямам и намерение да убеждавам - просто отговорих на въпроса.
Аз лично винаги преди да си пусна flight plane, се чувам с Варна, Бургас или Горна и си стиковам времето на изпълнение на задачите с тях. Но дори и да не съм го направил и им се изтърсим за пет захода не сме имали проблеми. И да има трафик векторират те докато кацне трафика и т.н. Не виждам проблема. Защо трябва летището да е пусто този ден за да работят с теб. За мен е по-добре да съм в условия максимално близки до реалните.
Та така.


Не съм казал, че трябва само с теб да се занимават, но обстоятелството "трафик" прави нещата много по-непълноценни.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот VS11 » 25 Апр 2009 02:31

Е хайде хайде, вие изкарахте Варна и Бургас като Хийтроу. Има достатъчно "слотове" да си кацат и излитат учебни самолети дори и през силни дни. И при 200 полета на ден да има, за 16 часа на ден работа, това прави около 1 полет на всеки 5 мин.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 688
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Как се става пилот

Мнениеот Stoyan » 25 Апр 2009 08:39

VS11 написа:Е хайде хайде, вие изкарахте Варна и Бургас като Хийтроу. Има достатъчно "слотове" да си кацат и излитат учебни самолети дори и през силни дни. И при 200 полета на ден да има, за 16 часа на ден работа, това прави около 1 полет на всеки 5 мин.

Колега, с колко захожда 1 С-172 и с колко захожда един 737?

Нали се сещаш че ако пуснеш да заходи малкия самолет, правата ще ти остане заета за доста време?
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот BHAir2 » 25 Апр 2009 09:59

Много добре знаеш, че това не е проблем ;-) Един по-къс заход за малкия, един по-дълъг за големия, малко ограничения по скорост и готово.
Аватар
BHAir2
най-спотър
 
Мнения: 321
Регистриран на: 15 Окт 2004 21:04
Местоположение: Пловдив и София

Re: Как се става пилот

Мнениеот slice » 26 Апр 2009 12:06

За съжаление редовния и учебния трафик се различават доста.... Ето в момента - цяла група от осем човека и два самолета седим на замята само защото в Горна кацна харватския президент. В Бургас беше същото - като се появи самолет за кацане и където и да идем все пречим!
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот dimitar vasilev » 26 Апр 2009 12:15

slice написа:За съжаление редовния и учебния трафик се различават доста.... Ето в момента - цяла група от осем човека и два самолета седим на замята само защото в Горна кацна харватския президент. В Бургас беше същото - като се появи самолет за кацане и където и да идем все пречим!
А в каква връзка е това кацане точно в Горна?
dimitar vasilev
най-спотър
 
Мнения: 494
Регистриран на: 30 Дек 2006 19:03
Местоположение: СОФИЯ

Re: Как се става пилот

Мнениеот Stoyan » 26 Апр 2009 22:05

dimitar vasilev написа:
slice написа:За съжаление редовния и учебния трафик се различават доста.... Ето в момента - цяла група от осем човека и два самолета седим на замята само защото в Горна кацна харватския президент. В Бургас беше същото - като се появи самолет за кацане и където и да идем все пречим!
А в каква връзка е това кацане точно в Горна?

Нали трябва да имат и те 3 международни полета годишно!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот slice » 27 Апр 2009 09:24

dimitar vasilev написа:
slice написа:За съжаление редовния и учебния трафик се различават доста.... Ето в момента - цяла група от осем човека и два самолета седим на замята само защото в Горна кацна харватския президент. В Бургас беше същото - като се появи самолет за кацане и където и да идем все пречим!
А в каква връзка е това кацане точно в Горна?


Никаква идея, а и се оказа на Босна и Херцеговина
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот asd » 04 Май 2009 11:03

BHAir2 написа:Много добре знаеш, че това не е проблем ;-) Един по-къс заход за малкия, един по-дълъг за големия, малко ограничения по скорост и готово.


По-скоро е проблем, защото късия заход не е много подходящ за обучение, особено с обучаем пилот "под перде" - все пак, ако ще се учи да каца по ИЛС, по-добре да има възможност да изпълни стандартен заход.

А за Варна мога да кажа - виждал съм Еър Скорпио и в доста натоварени дни. Не знам обаче колко са чакали за кацане. За по-малко чакане - ето това ми звучи доста логично (поне до колкото за един учебен полет, който не бърза за никъде, един час по-рано или един час по-късно не е толкова важен):

Аз лично винаги преди да си пусна flight plan, се чувам с Варна, Бургас или Горна и си стиковам времето на изпълнение на задачите с тях.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Как се става пилот

Мнениеот tihoanna » 11 Май 2009 20:11

Приемам забележката, а сега някой дали може да поразкаже за Wombat играта, някакви тънкости и неща за които трябва да се внимава :)
Последна промяна tihoanna на 11 Май 2009 22:18, променена общо 1 път
tihoanna
кандидат спотър
 
Мнения: 1
Регистриран на: 10 Май 2009 16:03

Re: Как се става пилот

Мнениеот atzah » 11 Май 2009 21:36

Много те моля, големи букви,
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0% ... 0%B5%D1%82

По отношение на формата: Според нетикета на много общности писането изцяло с главни букви е израз на агресия, а неправомерната употреба на акроними и l33t talk на английски и шльокавица на български - израз на неуважение към останалите участници в комуникационния процес.
142/143/319/320/321/332/333/343/380/733/734/735/736/73G/738/739/744/762/763/772/773/AN4/CR9/DH4/ERJ/E75/E90/E95/F70/100/M81/M82/M83/M87/T20/TU3/TU5
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Re: Как се става пилот

Мнениеот burner84 » 28 Юни 2009 08:20

Ако някой случайно е решил да учи в Канада и се нуждае от каквато и да било информация бих се опитал да помогна с каквото мога. Не го правя с някакава цел, просто знам, че не е никак лесно. Пратете ми ЛС ако искате. Поздрави от мен на всички във форума!
burner84
кандидат спотър
 
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Авг 2008 13:32
Местоположение: Sofia,Bulgaria

Re: Как се става пилот

Мнениеот Nikolay » 04 Юли 2009 16:55

Абе тука сега гледах едно филмче за обучаващите се пилоти в едно училище, и те също имаха пагони. Да попитам - кои пагони са за student pilot - с една или две черти?
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Обучение и образование

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта