Здравей!
Добре дошъл във форума!
Да, така е, при почти всички авиокомпании се предлага тази опция "ad initio", тоест работиш като стюард една година, след което автоматично получаваш type rating за самолета, на когото преди това си работил като стюард. Има и т. нар. "преходен период" по времето на упражняване на професията стюард, където си длъжен след проверка на пътническия салон, да отидеш в кокпита при пилота, сменяш си мястото с първия офицер и извършваш рулирането, както и самото излитане. През това време първия офицер пък е на твоето място в кабината при пътниците. След достигане на крайсерската височина отиваш отново при пътниците, където отново се грижиш за техния комфорт. Преди кацане отново си при пилота, където подготвяш самолета за заход над летището-дестинация. Кацането е изцяло по инструменти, ето защо често се избират летища, където има мъгли и се каца по CAT III, като напр. Цюрих, Лондон, Осло, дори и София някой път. Такъв тип стюарди са с униформи на пилоти, само дето козирките на фуражките им са малко по-къси от тези на нормалните пилоти, както и обърнати нагоре. Имат и още една нашивка, която обаче е на крачола...
Това е общо взето.
Поздрави
Емо
П.П.:Айде да видим кой не е разбрал тънкийо намек...