Страница 22 от 26

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 26 Окт 2009 15:33
от slice
Stoyan написа:А аз се чудя защо в ИВТ е пълно със стюардеси, а то каква била работата!


Чакай бе, аз мислех, че там САМО такива обучават :)
Сори, не се сдържах :)

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 26 Окт 2009 19:49
от merlin
Въпрос към знаещите:
Има ли някакви споразумения между авиокомпнаниите и пилотите, които позволяват на вторите и техните семейства да летят безплатно и специално за пилотите съм чувал, че може да летят като пътници на jump seat-a на всяка компания?
Въобще, какви им са привилегиите?

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 27 Окт 2009 00:33
от RRR
merlin написа:Въпрос към знаещите:
Има ли някакви споразумения между авиокомпнаниите и пилотите, които позволяват на вторите и техните семейства да летят безплатно и специално за пилотите съм чувал, че може да летят като пътници на jump seat-a на всяка компания?
Въобще, какви им са привилегиите?


Колкото и банално да звучи, условията са различни за различните компании. Всяка една компания си определя реда и условията за ползване на билети от страна на служителите си и техните семейства. В България Ер(както и в повечето авиокомпании) например си има издадена заповед, която регламентира тези правила. Най-общо казано обаче летателния състав след определен стаж има право на няколко безплатни билета годишно за семейството си по дестинациите които обслужва компанията, освен това има право и на друг брой билети със съответните намаления за семейството си. Това е нормална практика, а относно конкректните цифри за брой билети и стаж....фирмена тайна.
Колкото до превоза на пилоти.......в 90% от случаите те са добре дошли на jump seat-a - нормална колегиална етика. А в останалите 10% просто ситуацията не позволява - наличие на обучаем, проверяващ,шеф на борда и т.н.
Надявам се да съм бил полезен.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 27 Окт 2009 19:34
от Stoyan
slice написа:
Stoyan написа:А аз се чудя защо в ИВТ е пълно със стюардеси, а то каква била работата!


Чакай бе, аз мислех, че там САМО такива обучават :)
Сори, не се сдържах :)

Ахахаха, добро се получи! :-D

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 22 Яну 2010 23:40
от VS11
merlin написа:Въпрос към знаещите:
Има ли някакви споразумения между авиокомпнаниите и пилотите, които позволяват на вторите и техните семейства да летят безплатно и специално за пилотите съм чувал, че може да летят като пътници на jump seat-a на всяка компания?
Въобще, какви им са привилегиите?


Това за пилотите е вярно в САЩ, ако си член на един от профсъюзите, но не знам кой точно. Поне така беше преди няколко години.

Относно привилегиите, действително зависи от компанията, но в повечето случаи (поне в САЩ) всичко допира до така наречените ZED (Zonal Employee Discount) цени. ZED е споразумение между много а/к - разбирай повечето в света - което позволява такъв тип билет да се използва на всяка една от компаниите от служителите на всички участващи а/к. Всеки билет важи за определена зона, която е базирана на разстояние. За пример, ако летиш от Лондон до Сидни, и имаш такъв билет можеш да го използваш на много а/к, стига да имат места да те качат на съотвения полет, което е идеята на този тип билети, защото в повечето случаи, билетите, които служителите ползват не са с гарантирани места (positive space), а само ако има сводни (space available). Ако дадена а/к дава на служутелите си потвърдени билети, те ще са много малко - от порядъка на един на година, и то не за цялото семейство, а само за един партньор/съпруг. Отделен въпрос е, че ако дадена компания има малко дестинации не е голям "келепир" да имаш такива привилегии, затова и ZED fares. Има и сайт, където се купуват тези билети www.gozed.com. Естествено, трябва да работиш за компания член.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 23 Яну 2010 12:23
от vla_don
Специално за пилотите не знам, но има IATA Resolution 788 /имам я на руски език, ако те интересува/, която регламентира тези неща за персонал и свързани с авиацията лица. Тя е доста пожелателна и всяка компания си я прилага според вътрешни правила. Издават се ID билети с различно намаление от типа ID90, ID75 и т.н. Според това имаш съответния процент намаление от редовната тарифа и имаш или нямаш право на резервация. До към 2000г се ползваше масово но след няколко икономически кризи и появата на нискотарифните компании стана трудно а и ненужно. Във всички случаи плащаш летищните такси, а ако нямаш и резервациа става проблем.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2010 12:57
от tsonpen

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2010 13:08
от Stoyan
Капитан Лавринов. Много приятно, само не знам защо са снимали захода във Варна пък показват кацане в София.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 11 Мар 2010 23:24
от BGH5556
Stoyan написа:Капитан Лавринов. Много приятно, само не знам защо са снимали захода във Варна пък показват кацане в София.


За съвипусниците само добро или нищо 8)

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 11 Мар 2010 23:58
от Stoyan
BGH5556 написа:
Stoyan написа:Капитан Лавринов. Много приятно, само не знам защо са снимали захода във Варна пък показват кацане в София.


За съвипусниците само добро или нищо 8)

Е как иначе! :wink:

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 11 Май 2010 09:53
от airhead
Здравейте на всички :D
Нов съм във форума, а и в бранша и след като изчетох доста неща по различни сайтове, а и тук, се нуждая от малко по конкретна и синтезирана информация, защото явно не мога да се ориентирам по темата "Как се става пилот".
Бих бил искрено благодарен ако някой се заеме да ми отговори на следните въпроси:
1. Кои са стъпките, по които трябва да върви човек, за да стане пилот в България, тръгвайки от 0-та?
2. Колко време трае и колко пари струва обучението, включително летателното време, докато се стигне до правомощие за работа в Гражданска Авиация като FO?
3. За колко време човек може да си върне вложените в обучение средства?
4. Коя школа бихте ми препоръчали и защо? На пръв поглед Ер Скорпио ми изглеждат най-стабилни!
5. Относно медицинския преглед, какви са утвърдените допустими норми за диоптер?
Знам, че отговорите на тези въпроси не могат да бъдат напълно точни и че всичко е относително, но се опитвам да сложа някаква рамка, за да започна отнякъде.
За начало мисля, че тази информация би била достатъчна, но ако някой се сеща нещо друго, нека сподели.
Благодаря предварително за отделеното време :wink:

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 11 Май 2010 10:19
от slice
airhead написа:1. Кои са стъпките, по които трябва да върви човек, за да стане пилот в България, тръгвайки от 0-та?


Основно начините са два:
1. Модулен курс - започваш с курс за любител пилот (PPL), след което надграждаш Instrument Rating (IR) и CPL. Така накрая си събрал CPL/IR, което ти дава право да летиш като командир на еднпилотни самолети или като втори пилот на транспортен самолет
2. Интегриран курс ATPL(A) - директно без да минаваш през отделните етапи. Караш непрекъснато теория и след това летиш. Излизаш със CPL(A)/IR и възможност след като налетиш 1500 часа да вземеш ATPL(A), който пък ти дава право да летиш и като командир на транспортен самолет

Сам се досещаш че втория вариант е по-удачен, но по-труден финансово, тъй като при него ще трябва да се плати целата сума за кратък период от време. При модулния курс можеш тази година да изкараш PPL на едно място, другата IR на друго и т.н.

2. Колко време трае и колко пари струва обучението, включително летателното време, докато се стигне до правомощие за работа в Гражданска Авиация като FO?


Интегрирания курс на обучение трае (данни от ЧТК) 7 месеца теория и после за колкото успееш да налетиш 200 часа. Тук е важно да отбележим, че завършвайки с 200 часа на Cessna/Piper после никой няма да те пусне на голям самолет. За големите самолети е необходимо да преминеш допълнително обучение наречено Type Rating. То ти дава право да летиш на конкретния самолет и също не е евтино, да не кажа, че за някои самолети струва колкото първоначалния курс. Не се стряскай обаче - обикновено практиката е авиокомпанията, в която те наемат да ти поеме това финансиране при определени условия

3. За колко време човек може да си върне вложените в обучение средства?


Едва ли тук има някой, който може да ти даде отговор на този въпрос, особено при сегашната ситуация на пазара

4. Коя школа бихте ми препоръчали и защо? На пръв поглед Ер Скорпио ми изглеждат най-стабилни!


Тук нямам право да коментирам, но ще те посаветвам да си направиш проучването по-подробно от това, което си свършил до сега.

5. Относно медицинския преглед, какви са утвърдените допустими норми за диоптер?


Понятието диоптер определя корекция. Казвайки аз имам 3 диоптъра, казваш глупост. Нося очила 3 диоптъра е вече друго. Според JAR-FCL може да си пилот с корекция до 3 диоптъра (2 за астигматизъм). Имай предвид обаче, че всички нормативни ограничения са минимума. Никой не може да задължи камо да не те отрежат на първоначален и при малък диоптер на очилата ти. Нещата са много относителни и най-добре ако си тръгнал насериозно да планираш летателна кариера първо мини през КАМО.

Също така ти препоръчвам за повече информация да се обадиш в ЧТК или направо да дойдеш, за да ти се доизяснят нещата.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 11 Май 2010 11:11
от airhead
Благодаря ти slice.
Мисля, че скоро ще навестя ЧТК и КАМО, пък да видим какво ще излезне от цялата работа!

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 07 Дек 2010 23:59
от dobr0mir
В България влезе ли в сила минимума за ICAO english level 4??? Имали места, където можеш да положиш изпит???

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 08 Дек 2010 00:41
от Stoyan
До колкото знам от 2011 години влиза. Места има. Най-близкото ти е ДП РВД. Виж в сайта им за повече инфо.