Страница 25 от 26

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 08 Юли 2011 19:28
от Stoyan
Е айде де! Всеки ден чакам някой да ми почука на вратата и да ме умолява да му стана пилот! :-D

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 08 Юли 2011 23:55
от Nikolay
Защо имам чувството че подобна статия четох и миналата година... пък и в малка държава като България надали ще се усети нещо :-)

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 09 Юли 2011 01:23
от dobr0mir
Един от първите ми дни в академията единия от инструкторите ми каза, че съм си избрал професия, която е свързана с много пътувания и саможертви в личен план. Той самия е бил на 3 4 места по света преди да стане директор на техническа поддръжка в Air Europa и винаги цялото му семейство е трябвало да се мести с него.

Определено има раздвижване от моята академия заминаха 5-ма инструктори всичките посока Ryanair, но те са първите за последните 4 години напуснали за да започнат на Jet.

Скоро получих информация от пилот на луфтханза, който спомена, че вече имат някакъв минимален недостиг на пилоти. Във всички немско говорящи страни излиза работа дори и без опит на jet. Може да не е луфтханза, но все пак излизат обяви, където изискванията не са чак толкова завишени.

Аз лично завършвам есента и ще споделя гледната ми точка относно темата. Насочил съм се първо към всички немско говорящи страни и после последователно България, Испания,Западна Европа, Източна Европа,Близкия изток, Латинска Америка,Русия и руските републики, Азия и Африка. Ако някой може да сподели личен опит в търсене на работа бих му бил благодарен.

П.С. На есен живот и здраве ще придобия JAA ATPL frozen, ME, IR, MCC and ICAO 4-6

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 09 Юли 2011 10:57
от Nikolay
Моят най-добър приятел завърши немско училище към Луфтханза, и потвърждавам че казаното от Добромир е вярно. Викнат е на интервю в Swiss, Lufthansa, Condor...

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 09 Юли 2011 11:09
от harrier
Липсата на пилоти в Луфти никак не е малка и е породена от това, че тяхното училище сериозно намали приема преди 2г в разгара на кризата. А това е една от компаниите, които не взимат готови пилоти от пазара, а си ги обучават изцяло сами (единственото изключение ще се случи в края на тази година, но то е породено от други причини и бройката не е голяма). В момента има недостиг на пилоти на А32S, незнам как е при големите Ербъси. В регионалните подразделения и в Джърмануингс нещата са по-различни, тъй като там изискванията са други (и на компанията и на синдикатите).

В Суис недостигът от това, което чувам, е голям, а ситуацията допълнително се утежнява от факта, че компанията дължи огромен брой дни отпуска на пилотите си (числото е потресаващо) плюс факта, че скоро започват да пристигат нови попълнения във флотилията.

Отделно за ЛХ Карго се говореше преди около година, че и там се усеща лек недостиг на ко-пилоти.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2011 21:18
от VS11
Някой да знае нещо повече за Academy of Aviation във Варна? Аз докато проучвам училища наоколо и се натъкнах на този сайт"

http://www.academyofaviation.com/index.htm

На заглавната страница, пише, че планират клон в Европа - Варна, България за ФАА сертификация?

Извинявам се, ако това е дискутирано...

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 10 Юли 2011 21:46
от VS11
В допълнение към предишния ми пост, да споделя, че и аз вече много сериозно обмислям да се отдам на летателна кариера. В момента, най-много ми харесва една академия в САЩ: ATP Flight School

http://www.atpflightschool.com/airline_ ... index.html

Най-изгодната програма e 150 дни Fast Track. Общо взето в продължение на 5 месеца всеки ден само с летене се занимаваш. След това те ти гарантират 6 месеца инструкторска работа, като целта е да натрупаш 500 часа total time, което изглежда е минимум-а за повечето регионални оператори тук. След много години на говорене за очакване на липса на пилоти, този път наистина се очаква да се случи главно за регионалните оператори тук, защото след 2 години мисля (2013), много пилоти ще се пенсионират заради възраст 65г, и междувременно вдигнаха критериите за АТПЛ на 1500 часа, и прогнозите са, че много пилоти от регионалните линии ще отидат при големите. Поради тази причина, регионалните линии за да са подготвени, когато новите изисквания влязат в сила, наемат хора с 500 часа и ги тринират за регионални джетове срещу договор от 2 години.

ATP в момента дори предлагат безплатен хотел в определени градове (спестяваш $4,400), така, че инвестицията си струва ($60,000). Ще се радвам да чуя мнения по въпроса.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 12 Авг 2011 05:20
от VS11
British Airways стартират пилотска програма - компанията дава заем от 100к паунда за обучението.

"You must hold a valid passport, have the ability to travel globally without restriction, and also have the right to live and work in the UK." - Не знам какви точно права имаме българите за работа в UK, но реших, че ще има заинтерисовани..Повече инфо на сайта по-долу...

http://www.bafuturepilot.com/

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 14 Авг 2011 01:27
от Icemann
До колкото разбирам, надявам се правилно, искат един депозит от 84 000 паунда, който ще почнат да го връщат след успешното завършване на обучението... Естествено имат някаква финансова опция с банка, но надали банката ще е съгласна при факта, че не си гражданин на Кралството. Доста ги въртях тези схеми с финансиране от чужди банки и всичко опира или до националност или до наличен приход в дадената държава... за съжаление.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 15 Авг 2011 10:34
от slice
Новината е по-скоро показателна отколкото значима. Не е от значение, тъй като за кандидати от България по един или друг начин няма да е много лесно влизането в такава програма. Показателна е за това, че големите фирми започват да връщат кадетските си програми, което означава, че имат ресурс за обучение на кадри.

Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2011 00:22
от Yamenfly
От всичко изчетено до сега едно не ми става ясно-след като си взема сертификата CPL, независимо къде дали в Европа дали в Щатите, с 200-250 часа-как да натрупам 1000 часа за да бъда нает на работа защото повечето компании търсят хора с по 1000-1500 часа минимум, даже регионалните които видях искат поне 800?
Друго което ме интересува е дали някой знае авиокомпании в които можеш да си платиш обучението и после да те наемат на работа-така ще съм сигурен че няма да остана безработен.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2011 09:45
от slice
Това със заплащането не минава през самите авиокомпании а учебни центрове, които има договор с тях (обикновено). Иначе при нас - BHAir го правят.

Искам да се замислиш обаче каква висша форма на робство е това да си плащаш, за да работиш. Тази извратена схема е резултат от хората, които са готови да я използват. Знам, че времената са трудни, но браншът забрави, че на самолета му трябва пилот, а не на пилота самолет!

Потърси в нета малко. Попрочети пилотските форуми (pprune например). Логиката свършва когато вземеш CPL. От там започват абсурдите. Помисли сериозно дали ти трябва да се захващаш. Веднъж напишеш ли, че имаш CPL/IR в CV-то си, става невъзможно да си намериш каквато и да е работа.

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2011 11:42
от Nikolay
Илия, какво имаш впредвид "невъзможно да си намериш каквато и да е работа"?

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2011 12:35
от Stoyan
Става дума за това, че после казват: дай АТПЛ, МСС и Джет фам. Когато ги минеш ти казват: Хубаво, но нямаш 500ч да минеш с ZFT. Правуш ги и тях някак си. След това ти казват: Добре, но нямаш 1500ч....

И милион други подобни....

Re: Как се става пилот

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2011 13:50
от slice
А като решиш да търсиш друга работа докато се подобрят времената - оооо.... ти си overqualified. Друга тъпня на съвременната действителност.