Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговор!

Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговор!

Мнениеот air-master » 01 Фев 2012 04:59

Здравеѝте!
Ако имате подобен проблем и искате да летите прочетете темата.
Ето за какво става на въпрос :

Изображение

Виждате ли 74 ? ... аз виждам 21.

Наслушах се на хиляди мнения от всякакви компетентни личности . Според някоѝ от тях даже шофьорска книжка не трябва да имам .... :shock:
Общо взето през цялото време слушах как трябва да виждам неща, които не виждах!? Но и нямаше как да им покажа, какво виждам с очите си, нито да видя, какво вижда един човек с нормално цветоусещане. В един даден момент и аз започнах да се замислям дали не съм със сериозен проблем и дали не виждам нещата по различен начин от другите хора.
Отидох да проверя в КАМО как стоят нещата и дали поне нямам шанс за клас 4, които е за стюард.
Е, ако трябва да се изразя модерно : ГРЕДА! Ама здрава греда! :smt021
Беше ми казано, че няма да стане за клас 4/cabin crew/ и да не си помислям за клас 1/пилот/...
Проверката за цветоусещане там се прави със стандартните ишихара плеѝтове . Ако се установи проблем те изпращат в транспортна болница, където се правят тестове с аномалоскоп. / въпросният аномалоскоп ще го спомена по-напред в темата с нещо важно/
Та ако трябваше да приема това НЕ, което получих в КАМО, то трябваше да се разделя и с мечтите си да летя. Просто нямаше как да го приема така лесно това НЕ за краен отговор.

Eто, какво пише в изискванията на JAA :

JAR-FCL 3.225.
Цветно възприятие
(а) Нормалното цветно възприятие
се дефинира като способност да се
издържи с положителен резултат те-
ста на Ишихара или аномалоскопа
на Нагел (виж параграф 1, Приложе-
ние 14 на Подчаст В).
(b) Кандидатът трябва да има нор-
мално цветно възприятие или
цветовото му възприятие да е без-
опасно. При началния преглед кан-
дидатите трябва да издържат теста
на Ишихара. Кандидати, които не
са издържали теста на Ишихара, се
оценяват като безопасни по отно-
шение на цветовете, ако издържат
успешно разширен тест по метод,
приемлив за AMS (аномалоскопия
или цветен фенер - виж параграф 2,
Приложение 14 на Подчаст В). При
препотвърждаване или подновява-
не цветното зрение е нужно да се
тества само на клинична база.
(с) Кандидат, който не е издържал
тестовете за цветно възприятие, се
счита за небезопасен по отношение
на цветовете и трябва да се оцени
като негоден.

Разрових се доста в интернет и намерих, че има и друг тест, коѝто е признат от JAA. Името му е CAD Test /Colour Assessment and Diagnosis test/. Мястото, където го има е Лондон. В UK Civil Aviation Authority, което се намира на летище Gatwick. Сега се връщам за секунда към аномалоскопа, чрез които в транспортна болница ми казаха, че имам СЕРИООЗЕН Проблем! :x Според изследванията на хората, които са разработвали CAD test-a аномалоскопа не може да определи точно степента на проблема.
Няколко месеца по-късно бях на Gatwick за въпросния CAD тест. Първо ми беше обяснено подробно, в какво се състои проблема ми и защо би ми попречило да летя, като пилот ако се окаже повече от лека форма. След това започна въпросния тест, коѝто изглежда така :

http://www.youtube.com/watch?v=E2s-plQlnec

с разликата, че истинския тест е много по-труден от това видео и принципа е долу-горе следния :
дават ти дистенционно, което има 4 бутона, които са разпределени в 4те посоки, в които се движи цветното квадратче. На самият тест това цветно квадратче прави едно движение и картината изчезва. Трябва да натиснеш копчето, в която посока се е движил квадрата и картината пак се появява и квадрата прави едно движение и така 25 минути. При мен се случи така, че резултатите ми бяха на ръба и се наложи да го направя още три пъти. Общо четири пъти и накрая се взима общата оценка от четирите теста. /Но това е само в случаѝ, че резултатите от първия тест са нито за късане нито за минаване. Ако от 1вия тест резултата е добър – директно получаваш COLOUR SAFE и съответно ако не са добри - COLOUR UNSAFE / Чаках точно две минути компютъра да ми обработи резултатите. Две минути през които щеше да ми излети сърцето с take off/ go around thrust . След тези две минути това, което разбрах беше:
Имам червен/ зелен colour deficiency, което е наѝ-често срещаната форма. И ако нямах късмет да съм с това нарушено цветоусещане – то поне сега имах късмет! Оказа се лека форма и получих fit unrestricted JAA Class 1 /минах почти на ръба на границата, след която почват ограниченията /
Изображение
Дано на никоѝ да не му се налага да се сблъсква с този проблем, но ако все пак това стане – не бързаѝте да се отказвате и пробваѝте докраѝ! Просто не е истина тези ишихара плеитове, колко здрави хора са спряли!!! Според статистика, която прочетах за CAD test-a от явилите се с нарушено цветоусещане 30-35% са издържали теста и са Colour Safe /не пише колко са restricted или unrestricted/
Ето един саѝт, където има доста ишихара числа и информация за цветното зрение. http://www.colour-blindness.com/
В краѝна сметка : Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговорът е - Да, но зависи от степента.
Изображение
Аватар
air-master
по-спотър
 
Мнения: 163
Регистриран на: 02 Ное 2006 15:47
Местоположение: Silistra, SOF, BOJ

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот slice » 01 Фев 2012 11:12

Евала, че не си се отказал и си пробил системата. Много мои колеги изгоряха именно заради цветовете. Я кажи сега, UK медицина ли ще вземеш или с резултатите ще се върнеш в КАМО за BG такава.

Едно от положителните неща след вкарването на FCL 3 е разбиването на хегемонията на KAMO. Все повече хора, на които им измислят някоя глупост просто отиват навън (обикновено в Гърция) и си изкарват медицина.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот Stoyan » 01 Фев 2012 12:14

Всъщност той може ли тук да си лети с Британска медицина?

Моята елементарна логика говори, че не би трябвало да има проблем, именно за това бяха уеднаквени стандартите. Бъркам ли?

П.С. д-р Недков, когато говорих с него, каза, че резултатите от прегледите трябва да се изпратят по служебен път до нашето ГВА и нямало да има проблем да му издадат наша медицина.

Тук обаче идва въпроса дали иска Стефан българска медицина , респективно срещи с Караджов?

Изобщо, аз всеки изминал ден се чудя защо нещата се правят нарочно по-сложни!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот Пароль » 01 Фев 2012 12:40

Stoyan написа:П.С. д-р Недков, когато говорих с него, каза, че резултатите от прегледите трябва да се изпратят по служебен път до нашето ГВА и нямало да има проблем да му издадат наша медицина.
Тук обаче идва въпроса дали иска Стефан българска медицина , респективно срещи с Караджов?
Изобщо, аз всеки изминал ден се чудя защо нещата се правят нарочно по-сложни!

На доста места се срещат хора, които са "по-католици" от Папата. За съжаление!
Тези Ишихара тестове в последните години станаха нечетливи благодарение на шрифта, който използват. Би трябвало предварително да запознават изследвания с начина, по който се изписват буквите и цифрите (с черно или синьо мастило на бял лист) и тогава да тестват. Или пък да използват таблици, които са написани със някой често срещан в ежедневието шрифт! В частност, 74 от показаната снимка, може да се прочете и като 14, 41, 47 и други комбинации!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот slice » 01 Фев 2012 13:08

Stoyan написа:Всъщност той може ли тук да си лети с Британска медицина?

Моята елементарна логика говори, че не би трябвало да има проблем, именно за това бяха уеднаквени стандартите. Бъркам ли?

П.С. д-р Недков, когато говорих с него, каза, че резултатите от прегледите трябва да се изпратят по служебен път до нашето ГВА и нямало да има проблем да му издадат наша медицина.

Тук обаче идва въпроса дали иска Стефан българска медицина , респективно срещи с Караджов?

Изобщо, аз всеки изминал ден се чудя защо нещата се правят нарочно по-сложни!


Сам знаеш, че тълкуването на FCL 1/3 у нас е въпрос на тълкуващия. Още по интересно ще стане след април, когато влиза в сила Part FCL.
До колкото ми е известно ако имаш чужда FCL медицина тук трябвало да ти я заверят или нещо такова. Аз лично не виждам причина за това, при положение, че би трябвало да имаме mutual recognition за другите страни членки. А това, че те нямат за нашите лицензи е друга тесла.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот air-master » 01 Фев 2012 13:28

slice написа: Я кажи сега, UK медиcина ли ще вземеш или с резултатите ще се върнеш в КАМО за BG такава.

Вчера си направих цялата медицина в UK. JAA Class1.

Stoyan написа:Всъщност той може ли тук да си лети с Британска медицина?

В UK CAA ми казаха, че нямам проблеми да си летя, където и да е – стига да е по JAA и съответно в БГ не трябва да е проблем. НО знам ли... Все пак в България може на някои да не му хареса идеята, че нямам цяла книжка, каквато издават в нашето камо ами имам само един лист, на които пише, че UK CAA ми дава JAA JAR-FCL3 Клас 1-ви. Всички изследвания си ги пазят в aeromedical department-a, a aз получих сертификат, които удостоверва, че имам клас 1. Ако някои се съмнява в документа – звъни на UK CAA Medical-a, казва ми идадения от там Reference номер и ще разбере как стоят нещата.

Stoyan написа:Тук обаче идва въпроса дали иска Стефан българска медицина , респективно срещи с Караджов?

Ако мога да си карам с UK медицина, към момента няма да искам БГ. Аз като мина покраѝ КАМО и TCAS-a ми влиза в конфликт. Засега не искам подобни срещи. :rolleyes:

Пароль написа: Би трябвало предварително да запознават изследвания с начина, по който се изписват буквите и цифрите (с черно или синьо мастило на бял лист) и тогава да тестват.

В Англия е точно така. Първо ти показват 6 числа, които са направени много контрастни и всеки ги вижда.
Изображение
Аватар
air-master
по-спотър
 
Мнения: 163
Регистриран на: 02 Ное 2006 15:47
Местоположение: Silistra, SOF, BOJ

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот air-master » 01 Фев 2012 13:32

slice написа:
Сам знаеш, че тълкуването на FCL 1/3 у нас е въпрос на тълкуващия. Още по интересно ще стане след април, когато влиза в сила Part FCL.
До колкото ми е известно ако имаш чужда FCL медицина тук трябвало да ти я заверят или нещо такова. Аз лично не виждам причина за това, при положение, че би трябвало да имаме mutual recognition за другите страни членки. А това, че те нямат за нашите лицензи е друга тесла.


Хмм... това трябва да го проверя в следващите 4-5 дена докато съм в Англия и ако е така да бягам пак до Gatiwick, да ги моля да ми пратят всички изследвания до БГ. Те вчера ми изпратиха само сертификата, че съм взел клас 1
Изображение
Аватар
air-master
по-спотър
 
Мнения: 163
Регистриран на: 02 Ное 2006 15:47
Местоположение: Silistra, SOF, BOJ

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот slice » 01 Фев 2012 18:25

От човека, който чух за заверката разбрах, че не е необходимо да се показват изследвания, а само да се направи заверка. Провери тук в ГВА.
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1975
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот air-master » 03 Фев 2012 03:00

slice написа:От човека, който чух за заверката разбрах, че не е необходимо да се показват изследвания, а само да се направи заверка. Провери тук в ГВА.

Благодаря! :) Ще проверя и аз и после ще кажа, какво е станало в краѝна сметка.
Изображение
Аватар
air-master
по-спотър
 
Мнения: 163
Регистриран на: 02 Ное 2006 15:47
Местоположение: Silistra, SOF, BOJ

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот air-master » 12 Фев 2012 07:19

.
Последна промяна air-master на 11 Окт 2013 00:33, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
air-master
по-спотър
 
Мнения: 163
Регистриран на: 02 Ное 2006 15:47
Местоположение: Silistra, SOF, BOJ

Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отгов

Мнениеот lok45111 » 20 Ное 2012 21:34

Някой може ли да даде повече подробности относно изискванията за PL(FB) по JAA?
lok45111
спотър
 
Мнения: 64
Регистриран на: 27 Фев 2008 00:37
Местоположение: София


Назад към Обучение и образование

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron