Страница 3 от 3

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2014 13:22
от slice
Всъщност не е съвсем така. Замисли се защо бабите все настояват, че "на времето беше много по-добре".

Аз казах каквото имам за казване по темата

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2014 16:48
от Пароль
slice написа:Всъщност не е съвсем така. Замисли се защо бабите все настояват, че "на времето беше много по-добре".

Аз казах каквото имам за казване по темата

Току-що прочетох интересна мисъл:
"Скоростта на звука е странно нещо! Възрастните Ти говорят за факти от живота, когато си на 20 (години), а Ти ги чуваш когато си към 40 ... " :D

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2014 21:47
от NikeBetterWorld
slice, в кое училище преподаваш?

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2014 12:23
от slice

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016 16:58
от VS11
Аз сериозно обмислям да изкарам един PPL, в САЩ или Европа. Някой има ли представа колко струва в България, да речем с 60 часа летене? Видях http://www.aviocenter.com и http://www.airportdb99.com, но не виждам цени....има ли други училища, около Варна например?

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016 17:08
от ADS-B
Давам приблизителни числа без да твърдя, че са 100% достоверни:

Теория ~ 1000лв., изпити в ГВА - 10лв. на изпит. 9 броя. Прегледи в камо около ~200лв.
Час на ултралек с инструктор около 250лв., на нещо от рода на Cessna ~350лв. Поинтересувай се в БГ вече има National PPL който е по-малко часове и по-достъпен.

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016 17:33
от VS11
ADS-B написа:Давам приблизителни числа без да твърдя, че са 100% достоверни:


Благодаря за бързия отговор. 350лв на час са $200, което е американска цена...по-долу е за сравнение едно училище около Бостън, но на юг - Флорида, Аризона има по-евтини. Цените долу са за Piper Tomahawk, Cessna 172 SP e с $50 повече на час, а с Cessna 172 с Garmin 1000 e $56 повече.

Private Pilot Cost Breakdown
Dual Flight (20 Hour FAA Requirement) $ 3,180
Dual Flight (25 Additional for Average) $ 3,975
Solo Flight (10 Hour FAA Requirement) $ 990
Books / Supplies (Private Pilot Kit) $ 179
FAA Written Exam $ 150
FAA Medical (Estimate) $ 100
FAA Practical Test (Examiner Fee) $ 400
FAA Practical Test (Aircraft Rental Approx. 1.5 Hours) $ 148

Total (55 Hour Private Pilot) $ 9,577


Estimated Cost Range*
40 Hours (FAA Minimum) $ 6,592
50 Hours (Average Student) $ 8,652
60 Hours (Average Student) $ 10,302
70 Hours (Average Student) $ 11,952

*Based on average students and computed using maximum dual flight

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2016 09:40
от ADS-B
В САЩ винаги е било по-евтино, особенно ако караш програма за CPL. Конвертирането към европейски лиценз обаче е доста криво. Ако ще ползваш твоя основно с САЩ, по-добре си изкарай курса там.

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2016 10:56
от VS11
ADS-B написа:В САЩ винаги е било по-евтино, особенно ако караш програма за CPL. Конвертирането към европейски лиценз обаче е доста криво. Ако ще ползваш твоя основно с САЩ, по-добре си изкарай курса там.


Напълно съм съгласен. Искам да започна с малки стъпки (PPL) и да съм сигурен, че искам да инвестирам в по-горни лицензи :-)

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 25 Май 2017 10:18
от SLX
Изравям темата, за да споделя старо терзание.
Струва ми се все още твърде скъпо лицензирането за лек самолет, като дилемата ми е да опитам PPL за ултралек - финансово по-приемливо. От друга страна "ъпгрейд" към лек в последствие може също да е вариант. Медицинското освидетелстване клас 2 в момента струва 570 лв., като отказаха да ми обяснят какво точно включва освен да ме предупредят, че трябва да ида на гладно, правят се кръвни изследвания и ехография на коремни органи плюс таен психологически тест. Някой знае ли на медицината дали правят някакви тестове на вестибуларния апарат, барокамера или въртене на онзи весел стол? Съветът на околните е да ида първо на медицинска комисия (понеже съм на почти 40) и после да се вълнувам за теоретична и практическа подготовка. Има ли значение дали към Долна Баня или Лесново да се насоча?
Поздрави.

Re: Къде да се обуча

МнениеПубликувано на: 25 Май 2017 20:42
от ADS-B
SLX написа:Изравям темата, за да споделя старо терзание.
Струва ми се все още твърде скъпо лицензирането за лек самолет, като дилемата ми е да опитам PPL за ултралек - финансово по-приемливо. От друга страна "ъпгрейд" към лек в последствие може също да е вариант. Медицинското освидетелстване клас 2 в момента струва 570 лв., като отказаха да ми обяснят какво точно включва освен да ме предупредят, че трябва да ида на гладно, правят се кръвни изследвания и ехография на коремни органи плюс таен психологически тест. Някой знае ли на медицината дали правят някакви тестове на вестибуларния апарат, барокамера или въртене на онзи весел стол? Съветът на околните е да ида първо на медицинска комисия (понеже съм на почти 40) и после да се вълнувам за теоретична и практическа подготовка. Има ли значение дали към Долна Баня или Лесново да се насоча?
Поздрави.



Поинтересувай се за "National PPL".
Барокамера няма, стол има само на първоначален. Между Долна Баня и Лесново (там кой, авиоотряда ли?) има разлика в парите и в спецификата на обучението заради местоположението, самолетите и самите училища.