Страница 8 от 55

МнениеПубликувано на: 28 Окт 2005 14:29
от SPEED_BIRD
naskopc написа:да ви кажа честно на мен ми е адски интересно да ги слушам :D .
вчера ми беше за първи път.доста неща и не разбрах а доста думи не се чуваха ясно.май (от това което слушах )най добре се чу екипажа на Alitalia,който захождаше да каца по 27 мисля че в този момент беше над Вакарел.но пак ви казвам не съм сигурен беше ми за първи път .


Думите които не си чувал ясно би трябвало да са от комуникацията на София Контрол със някои пилоти. Повечето от тях се намират на височина няколко километра и за да се чуват ясно се изисква специални антенни и апаратура с които аз не разполагам все пак :)

Всъщност аз не съм сигурен че дори и София Контрол ги чува чак толкова ясно. Може би АТС може да ни каже нещо по въпроса ?

А иначе след малко практика ще им хващаш думите без проблеми дори и когато има зашумяване. То не че някои от тях не са толкова зле с английския че трудно им се разбира така или иначе :D

МнениеПубликувано на: 28 Окт 2005 14:39
от Stoyan
В тази връзка преди около 30 минути на Подхода колегата каза на един трафик: Ай кол ьо (което на мене ми звъчи като Ай, Кольо) ("л-то" му беше по-скоро "лиъ"). Понякога наистина им е лош Английския. :lol:

МнениеПубликувано на: 28 Окт 2005 18:15
от Pilot737
Това е супер яко. Мерси много!

МнениеПубликувано на: 28 Окт 2005 21:36
от naskopc
SPEED_BIRD написа:
naskopc написа:да ви кажа честно на мен ми е адски интересно да ги слушам :D .
вчера ми беше за първи път.доста неща и не разбрах а доста думи не се чуваха ясно.май (от това което слушах )най добре се чу екипажа на Alitalia,който захождаше да каца по 27 мисля че в този момент беше над Вакарел.но пак ви казвам не съм сигурен беше ми за първи път .


Думите които не си чувал ясно би трябвало да са от комуникацията на София Контрол със някои пилоти. Повечето от тях се намират на височина няколко километра и за да се чуват ясно се изисква специални антенни и апаратура с които аз не разполагам все пак :)

Всъщност аз не съм сигурен че дори и София Контрол ги чува чак толкова ясно. Може би АТС може да ни каже нещо по въпроса ?

А иначе след малко практика ще им хващаш думите без проблеми дори и когато има зашумяване. То не че някои от тях не са толкова зле с английския че трудно им се разбира така или иначе :D



мисля че днес се чува по добре от вчера,предполагам че и метерологичните условия оказват влияние на антената ти.преди малко чух да си говорят на български :D но не разбрах на кой полет .също така чух и полетите от Македония и Београд но не разбрах дестинацията

МнениеПубликувано на: 28 Окт 2005 22:18
от SPEED_BIRD
Ами разхождам антената из терасата да видя къде ще приема най-добре. Сега съм я хванал със скоба извън нея и май там е най-добре... :roll: Не смея да я кача горе на покрива че ще ми я вдигнат веднага. :(

МнениеПубликувано на: 28 Окт 2005 22:21
от BGH362
Ааа по-добре не я качвай :)

МнениеПубликувано на: 28 Окт 2005 23:21
от maxxim
SPEED_BIRD написа: Повечето от тях се намират на височина няколко километра и за да се чуват ясно се изисква специални антенни и апаратура с които аз не разполагам все пак :)



Не е проблема от разстоянието и височината,тъй като практически при захода те имат пряка видимост с антената ти.
Аз при Контрола доста ясно съм слушал самолети които напускат нашето въздушно пространство при турската граница и от там се поемат от Истанбул.При височина 10-12км. теоретично може да се приеме,че от там също има пряка видимост със София.

Аз мисля, че проблема е по-скоро в средствата за комуникация на самолета и най-вече самия микрофон пред устата на пилота.Да кажем неговото разположение
Също така съм слушал покрай полезния сигнал(говора на пилота) да се чува и брум, което наподобява откачена маса на микрофона( е надали е точно това), вероятно нещо по сервизните настройки на радиостанцията,а може би странично влияние върху нея от другите уреди и системи в кокпита.

Факт е,че някои самолети се чуват доста по-кофти от други и то дори на София Кула , когато са на земята, и това ме кара да си правя тези изводи със скромните ми познания по радиотехника.

МнениеПубликувано на: 29 Окт 2005 00:05
от SPEED_BIRD
Принципно си прав но има и дуги фактори които влият на приемането, като например облачната покривка в момента, общия радио-фон над града, влажността на въздуха и други. Затова височината също има значение макар и не чак толкова. Но и това за микрофона е вярно; обърнете внимание че British Airways се чуваха просто идеално дори и със старата антена. Много самолети имат остаряло радио оборудване. :(

Друга история е самия скенер. Той все пак не е професионален и съответно няма висока чувствителност и добри филтри. Въпреки това за подход и кула е идеален а за контрол както изглежда няма много желаещи да слушат така или иначе. :-)

МнениеПубликувано на: 29 Окт 2005 14:57
от SPEED_BIRD
Ето го и самия дзвер! Вързан за тръбите на парното :-D

http://avsim-bg.org/users/speed_bird/scanner.jpg

МнениеПубликувано на: 29 Окт 2005 16:01
от naskopc
супер е и върши стархотна работа :D

МнениеПубликувано на: 29 Окт 2005 16:56
от BGH362
Да така като няма контрол е екстра

МнениеПубликувано на: 30 Окт 2005 20:55
от ATC
SPEED_BIRD написа:Ето го и самия дзвер! Вързан за тръбите на парното :-D

http://avsim-bg.org/users/speed_bird/scanner.jpg


сега като пуснат парното да не го сварим :)

МнениеПубликувано на: 31 Окт 2005 12:00
от SPEED_BIRD
Ами той и без това се затопля докато работи. Ще трябва да ми подложа нещо отзаде че да не вземе да се изпоти :-D

МнениеПубликувано на: 31 Окт 2005 14:51
от naskopc
вчера докато слушах,чух женски глас но незнам на кой полет беше и коя компания,въпроса ми е често ли се случва да има жена командир на самолетите които прелитат над България?бях чел някъде че авиоотряд 28 имат жена командир.

МнениеПубликувано на: 31 Окт 2005 15:19
от AiBOJ
naskopc написа:вчера докато слушах,чух женски глас но незнам на кой полет беше и коя компания,въпроса ми е често ли се случва да има жена командир на самолетите които прелитат над България?бях чел някъде че авиоотряд 28 имат жена командир.

Да и аз знам че Авиоотряд имат жена командир и даже гледах по телевизията предаването Моят ден и тя разказваше за работата си и т.н.