от Toni » 05 Юли 2006 12:29
Не мога да кажа нищо за снимки на ДЦ3 защото не сам минали през мен. Отхвърлих снимка на един А320/321 от Варна заради крив хоризонт, и една снимана от прозореца на LZ-MDA защото вече имаш подобна. Мисля, че не е нужно да се пълни базата с подобни или почти еднакви снимки от един автор, на един самолет и правени в един ден. Така имаме голям брой снимки, но малко разнообразие и пълним сървъра, което за съжаление не безплатно удоволствие.
Още един път призовавам фотографите да се запознаят и да използват софтуеър, с когото да обработват снимките си. Дори и най-съвършенните апарати правят снимки, които имат нужда от корекция на експонацията, цветовете, яркостта и остротата. Много моля да обръщате внимание на хоризонта - не може да има криви стълбове, парапети и други очевидно хоризонтални или вертикални елементи.
Както добре знаете, не се заяждаме за деформации като барел дисторшън предизвикани от несъвършествата на зуум оптиката. Даваме си сметка, че не разполагате с тилт-шифт обективи и същото така не изискваме от вас да ползвате фукциите на ФотоШоп , които корегират тези отклонения.
Както пише и по другите сайтове за авиофотография, моля отделяйте време за обработка на снимките! Ако имате затруднения и въпроси, прочетете спациалната тема и ако иамте въпроси не се притеснявайте да питате. И ние не претендираме да сме върхът на сладоледа, но се опитваме да даваме най-доброто от себе си.
И преди да приключа с това обяснение искам отново да напомня нещо - преди да запаметите една снимка, моля проверярайте колко голям става файлът. Снимка с примерни размери 900х600, не би трябвало да е по-голяма от 250-300КБ. Ако правите снимките по-тежки, затруднявате всички. Снимките ще се отварят по-бавно и много по-бързо ще се изчерпи мястото на сървъра, което както знаем не е неограничено. Между другото, това беше причината, да спрем временно ъплоада през изминалата седмица - просто не остана място....
Успех!