Браво, хубави снимки. За EP07. Като цяло - първото ми впечатление за тях беше - отвратителни машини и като технически характеристики и като вид. В последствие се запознах малко по-добре с тях и вече мисля, че са доста добри машинки. Това е една от най-основните серий локомотиви в Полша. Но преди да напиша някой ред за тях - ето малко за означението в серийте на локомотивите в Полша.
Електрически и дизелови локомотиви:
- Буквено означение:
- Първа буква:
*Е - Електрически локомотив - (На полски - elektryczna)
*S - Дизелов локомотив - (На полски - spalinowa)
- Втора буква:
- За локомотивите:
*P - локомотив за пътнически влакове (На полски - pasajerska)
*T - локомотив за товарни влакове (На полски - towarowa)
*U - универсален локомотив (за пътнически и товарни влакове) (На полски - uniwersalna)
*M - маневрен локомотив (На полски- manewrowa)
- За мотрисите и мотрисните влакове:
*W - За високи платформи (На полски - wysoki)
*N - За високи и ниски платформи
*D - За дълги разстояния
*A - Railbus (На полски - autobus szynowy)
Цифрено означение:
Електрически локомотиви
*01-14 - Четириосни локомотиви с колоосна формула Bo-Bo - DC, 3 kV
*15-19 - Четириосни локомотиви с колоосна формула Bo-Bo - AC
*20-34 - Шестосни локомотиви с колоосна формула Co-Co - DC, 3 kV
*35-39 - Шестосни локомотиви с колоосна формула Co-Co - AC
*40-49 - Различнен брой колооси, колоосни формули и напрежение на контактната мрежа.
Електрически мотриси и мотрисни влакове:
*51-64 - Гарнитура от 3 вагона - DC, 3 kV
*65-69 - Гарнитура от 3 вагона - AC
*70-74 - Гарнитура от 4 вагона - DC, 3 kV
*75-79 - Гарнитура от 4 вагона - AC
*80-89 - Едновагонна мотриса - DC,3 kV/ AC
*90-93 - Гарнитура от 2 вагона - DC, 800 V
*94-99 - Всякакви мотриси и мотрисни влакове - DC с понижено напрежение
Дизелови локомотиви
*01-09 - Механична трансмисия (дизел-механични), единично управление
*10-14 - Механична трансмисия (дизел-механични), множествено управление
*15-24 - Хидравлична трансмисия (дизел-хидравлични), единично управление
*25-29 - Хидравлична трансмисия (дизел-хидравлични), множествено управление
*30-39 - Електрическа трансмисия (дизел-електрически), единично управление
*40-49 - Електрическа трансмисия (дизел-електрически), множествено управление
Като цяло - серийте на ТПС (тяговият подвижен състав) са съставени от буквено означение - с две букви и цифрено означение с една серия - от две числа, последвана от последователен номер в серията.
Пример EU07-424 - EU - буквено означение - означава Електрически локомотив - универсален. 07 - двуцифрена серия - означава - Четириосен електрически локомотив с колоосна формула Bo`-Bo` за напрежение в контактната мрежа 3 кв - прав ток. 424 - Пореден номер в серията на локомотива.
Като цяло - серията EU/EP 07 е продължение на серията EU06 произведена от английската фирма English Electric през 1968 в 20 броя локомотиви.
Машините серия 07 са проектирани като универсални машини за пътнически и товарни влакове. Машините от серията 07 се произвеждат от Pafawag Wrocław и Cegielski в Полша - след закупен лиценц от English Electric. Те са с вагонен тип кош с обособени две кабини за управление в двата края. Могат да се използват и по системата "Много единици" позволяваща да се управляват две машини от една кабина. Тези машини са в състояние да теглят пътнически влакове с тонаж до 650 т. със скорост 125км/ч, или товарни влакове с тонаж до 2000т със скорост 70км/ч. (разбира се при благоприятен наклон).
Производството на серия 07 в Полша започва през 1965 година - като серия 4E. До 1974 година са произведени общо 240 локомотива от серията. Локомотивите серия 07 се различават минимално от локомотивите серия 06. Направени са малки промени в сравнение с оригиналните британски машини.
Локомотивите от тази серия в полша се наричат - Siódemka (Седмица) - от номера на серията. Или Anglik (Англичанка) - за първите няколко оригинални машини от серията.
Ето и технически характеристики на машините:
Производител - Pafawag Wrocław и Cegielski
Модел - 4E (Pafawag), 303E (Cegielski)
Година на производство - 1965 - 1994
Брой произведени - 483
Колоосна формула - Bo′Bo′
Междурелсие - 1,435 mm
Дължина - 15,915 mm
Ширина - 3,038 mm
Височина - 4,343 mm
Колоосно натоварване - 20t
Тегло - 80t
Напрежение в контактната мрежа - 3,000 V DC
Тип двигател - EE 541B
Предавателно отношение на редукторите - 79:18
Максимална скорост - 125km/h
Мощност - 2,000 kW
Теглителна сила - 280kN
Съжалявам за многото информация и се надявам да не съм ви досадил с нея.