Интересни приземявания

Интересни приземявания

Мнениеот mitkobiker » 06 Мар 2007 10:50

Преди секунди над София с безумен заход към 09 мина А320 на MyAir... определено над Гара Подуене летеше към старата писта и дори леко южно от стандартния заход към старата писта!!! т.е. от тук до бетона е имал не повече от няколко секудни за корекция в курса.... някой има ли представа дали италианците не са се стоварили на стара писта в крайна сметка?
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Интересни приземявания

Мнениеот Stoyan » 06 Мар 2007 12:47

mitkobiker написа:Преди секунди над София с безумен заход към 09 мина А320 на MyAir... определено над Гара Подуене летеше към старата писта и дори леко южно от стандартния заход към старата писта!!! т.е. от тук до бетона е имал не повече от няколко секудни за корекция в курса.... някой има ли представа дали италианците не са се стоварили на стара писта в крайна сметка?


Почти е невъзможно, защото част от нея е в ремонт и има големи Х-ове по нея.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот slice » 06 Мар 2007 15:59

... и ако беше кацнал, щеше да аварира и да се чуе!
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот mitkobiker » 06 Мар 2007 19:50

дам, явно са се ориентирали в последната секунда :-D
бях малко превъзбуден като ги видях- от години не се беше случвало точно над блока ми да прелети машина към 09- трасето се пада на стотина метра насевер
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот tedier » 06 Мар 2007 22:34

Обяснението на пилота бе,че така го е водило схемата за VOR/DME заход --което е необосновано защото по старата схема радиалът беше 268, а на новата е 271.....Оставам без коментар... Винаги се притеснявам от италианците,мислех си че поне тези ще идват подготвени..(а в началото дори самия той искаше полоса 09) Най-накрая каза че е видял big X ,ама не искал да прави маневри по-лесно било да мине на втори кръг
tedier
по-спотър
 
Мнения: 131
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

Мнениеот Делян » 07 Мар 2007 00:50

в крайна сметка touch-and-go ли са направили?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот Stoyan » 07 Мар 2007 00:52

Delyan Kovachev написа:в крайна сметка touch-and-go ли са направили?


Touch and go е тренировачна процедура в 99% от случаите.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 07 Мар 2007 00:59

Деляне, процедурата се нарича missed approach ама Стоян се прави на интересен и не иска да си каже направо :-D При touch and go имаме опиране в полосата и след това повторно излитане (простартиране).
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Stoyan » 07 Мар 2007 01:01

harrier написа:Деляне, процедурата се нарича missed approach ама Стоян се прави на интересен и не иска да си каже направо :-D При touch and go имаме опиране в полосата и след това повторно излитане (простартиране).
:-D
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот mitkobiker » 07 Мар 2007 13:57

tedier написа:Обяснението на пилота бе,че така го е водило схемата за VOR/DME заход --което е необосновано защото по старата схема радиалът беше 268, а на новата е 271.....Оставам без коментар... Винаги се притеснявам от италианците,мислех си че поне тези ще идват подготвени..(а в началото дори самия той искаше полоса 09) Най-накрая каза че е видял big X ,ама не искал да прави маневри по-лесно било да мине на втори кръг


значи си е имало изцепка вчера... на кого е давал обяснения?
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот tedier » 08 Мар 2007 00:07

Ами от Кулата го питаха,защото по време на захода всичко си беше наред, дори потвърди че вижда полосата!?!
tedier
по-спотър
 
Мнения: 131
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

Мнениеот mitkobiker » 10 Мар 2007 13:23

Преди минути LZ-BOR и D-ACKC прелетяха към 09 с не повече от минута разлика! За пръв път в София ми се случва да видя приземяване през толкова малък интервал ;-)
Може би германците бяха избързали малко, защото Боинга така или иначе си пристигна с 1 час преди разписанието :-D
Много е приятно вечер или при много добра видимост да набюдавам опашка от самолети на заход... но винаги до сега приземяванията са били подредени на поне 3-4 мин. едино от друго.

Това кацане беше ли според изискванията за безопасност в София?
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 10 Мар 2007 17:48

mitkobiker написа:Преди минути LZ-BOR и D-ACKC прелетяха към 09 с не повече от минута разлика! За пръв път в София ми се случва да видя приземяване през толкова малък интервал ;-)
Може би германците бяха избързали малко, защото Боинга така или иначе си пристигна с 1 час преди разписанието :-D
Много е приятно вечер или при много добра видимост да набюдавам опашка от самолети на заход... но винаги до сега приземяванията са били подредени на поне 3-4 мин. едино от друго.

Това кацане беше ли според изискванията за безопасност в София?


По правило сепарацията е приблизително 3 мили на самолети от среден клас. Имам предвид най-малко 3 мили (~ 1мин и половина).

Много зависи от възможностите за напускане на полосата: колкото по-бързо тя е напусната, толкова по-малък е интервала! :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 10 Мар 2007 19:46

По правило сепарацията се определя от това какъв клас са самолетите (Medium, Heavy и тн) и варира доста.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Stoyan » 11 Мар 2007 01:42

harrier написа:По правило сепарацията се определя от това какъв клас са самолетите (Medium, Heavy и тн) и варира доста.


Абсолютно правилно! :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Следваща

Назад към Спотърстване

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта