Страница 1 от 9

Trainspotting

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009 17:44
от Toni
Отварям тази тема защото си мисля, че ще ни е любопитно да видим какво ще стане, ако снимаме и влакове.... най-малкото ще бъде забавно. Аз се чувствам бос в тази област на транспорта и ще ми бъде забавно да се оставя в ръцете на трейнспотърите.

Re: Спотърско общество

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009 17:55
от merlin
Ето като за начало, мега аматьорско изпълнение от жена с мобилен телефон :-D ,но пък изглежда красиво:

Изображение

Re: Спотърско общество

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009 18:22
от KRAKOMOBILA
Toni написа:Дайте да направим един хубав трейнспотинг :)

Хайде - само кажете кога.
П.П. ако разводняваме темата - нека модераторите се намесят. :)

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009 21:02
от ivozet
Изображение

Виена Südbahnhof - Bratislava :shock:

Изображение

Гсм-а снима по-добре от сапунерките :lol: Тази знаете къде е правена.

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009 21:29
от DinoZavrov
Карате ме да се опитвам да Ви отворя очите за истината, но аз съм свикнал.

Въпрос:
Каква е приликата между женските гърди и електрическите влакчета? :roll:

Отговор:
И двете са предназначени за деца, но се ползват от възрастните! :-D

Е, аз хващам моя дълъг път.

Изображение

Вървете смело и Вие по своя!
:-)

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009 22:20
от KRAKOMOBILA
Нека разкажа малко за трейнспотинга. Първо - има много общо с авиоспотинга. На първо място е това, че го правиме за удоволствие. При трейнспотинга се съчетава приятна разходка из природата с хобито и фотографията. Не във всички случай обаче е така. Според мен трейнспотинга се дели на три части : Трейнспотинг в гари, в депа и в междугарови участъци. В гарите - той може да бъде съчетан и с неприятни разговори от страна на транспортна полиция - както да бъде съпроводен със заяждания, триене на снимки, а в краен случай ако сте много нахални - 24 часа в ареста. :axe: . В депата - ако получите разрешение - проблеми няма, освен, че е малко мръсничко, но това се превъзмогва. Остава последния вариант в междугаровите пространства (между две гари) - там се получават според мен най-добрите снимки, защото се хващат машините и съставите в тяхната работна среда - а именно на път. При подходящо избрано място, добро време, правилно разположено слънце и добро кадриране - може да се получи кадър на които дори може да се чудите дали е истина. Ето един пример : http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... pos=-11939 - П.П. не е снимано от самолет. ;-)
Друго - трябва да се внимава как се кадрира самият състав на влака. В повечето случай - не трябва да има никакви отрязани части, било то вагони, буфери (кръгли като шипове отпред и отзад - някой си мислят, че са магнити - ама не са), пантографи (токоснематели) и тн. Има случай обаче в който може да се отреже примерно - част от състава, но това само ако се гони някакъв ефект.
Ето още примери: http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... ?pos=-8770
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... pos=-10230
Попринцип - аз съм малко грандоман и предпочитам товарните пред пътническите влакове - имат повече вагони - колкото повече, толкова по-добре (и при самолетите съм така - колкото по-голям, толкова по-добре - размера има значение :lol: ). При трейнспотинга - може да се излезне да се дебне определен влак (фотогеничен за които светлината е добре; интересен - които не се среща често; атракционен с парна машина - или нещо от рода) или пък да се излезне някъде за цял ден и да се снима всичко каквото мине. И двата варианта са много добри. Общо взето - това са основните неща за които се сещам в момента. Ако има нещо питайте. Ако съм пропуснал нещо - Can се занимава доста преди мене с трейнспотинг - ще добави. И накрая - както обичам да казвам - Трейнспотинга (както сигурно и плейнспотинга) съчетава хобито с приятна компания на приятно място. ;-) .
Та - може да се организира нещо и да идеме да поснимаме заедно. :)
Поздрави.

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009 22:39
от LZ-EZY
Като казахте train-plain спотинг се сетих за една забавна случка, която може да се опише с две думи като train-plain listening.
Миналата година брат'чеда тръгна на бригада на Щатите. През CDG с 6 часа между двата полета. Аз имах стаж на CDG и след дълги обяснения по телефона откъде да мине, седнахме на кафе.
Добре избрано : близо до гарата, както и до терминалите 2F,C,D... Наслушахме се :

"Le train TER 177347 en provenance de Lille Europe et a destination de Marseille Provence rentrera en gare quai No... Le TGV 346726 de ... " Демек влак номер ... от ... за ... ще влезе в гарата на ... коловоз.
И тъкмо лелката на SNCFс стиснатия нос млъкне, се чуе забързания глас на някои от Air France : "Mesdames et messieurs votre vol Air France 3567 a destination de Toulouse... Embarquement porte F16..." На роден език пътниците за полет ... за ... , извеждане към самолета изход B16.
И тук следва "last call" за Лондон, imbarco на Алиталия, Chui Mui или нещо от сорта за China airlines... И пак лелката с "притиснатия нос" OT SNCF и Ер Франс за Bordeaux и хоп един монотонен глас "Не оставяйте багажа си без надзор" и железниците ни предупредят да не се доближаваме опасно до кея...

Very nice coffea! :smt100 :smt101 :smt102 :smt119 :smt120

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 21 Апр 2009 23:01
от DinoZavrov
LZ-EZY написа:Като казахте train-plain спотинг


Това ще да е туй "животно"

Изображение

Хем train - хем plane! :rolleyes:

Внимавайте много с подобни комбинации!

Така са се получили: кентаврите, русалките, харпиите, свингса и какви ли не създания с неопределени свойства!!! :!: (и полова принадлежност) :roll:
От подобни експерименти, измряхме и ние - динозаврите. Като си спомня, що мъка беше да го сторим - та въобще не ми се възкръсва! :cry: :mrgreen: :cry:

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 22 Апр 2009 03:51
от Делян
да, спомням си я тази снимка от преди няколко години, класика е!

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 22 Апр 2009 12:50
от Dreamliner
Ето една от мен :mrgreen:

Изображение

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 22 Апр 2009 15:24
от merlin
На мен лично много ми харесва цветовата схема на националният превозвач на новите му машини, е не говоря за Еър-а, а за БДЖ и Дезиротата, който го е измислил заслужава похвала, дори си личи, че е професионално пипнато.

Много по-добре от тези на DB, Румънските железници и други.

ПП: Защото както ivozet показва, брандирането и тук е всичко- един САТ във Виена е само боя, а туристите се трупат на него.

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2009 05:36
от tu-134
Нямам много за тая тема но ето една моя снимка от септември 2008. Когато всичко се нареди :D

Изображение

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2009 12:42
от ivozet
М/у другото CATa на Виенна не е нищо кой знае какво по различно от влакчето S7. Очаквах по-голяма скорoст, но такава нямаше. Дефакто където не спира на сирките както S7.

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2009 13:03
от KRAKOMOBILA
При влаковете ограниченията са по няколко фактора. 1-во по релсов път, после по подвижен състав (локомотив и вагони). В повечето случай по-бързото движение на влаковете се осъществява заради по-малкото спирания, а скоростта е една и съща с другите влакове. Т.е. Бързият влак - няма да е по-бърз от пътническият, просто ще спира на по-малко места. :)

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2009 13:15
от Dreamliner
KRAKOMOBILA написа:При влаковете ограниченията са по няколко фактора. 1-во по релсов път, после по подвижен състав (локомотив и вагони). В повечето случай по-бързото движение на влаковете се осъществява заради по-малкото спирания, а скоростта е една и съща с другите влакове. Т.е. Бързият влак - няма да е по-бърз от пътническият, просто ще спира на по-малко места. :)


Веднъж се разхождахме до Земен и Земенския манастир с Desiro-то на БДЖ. Е повече от 50 км/ч не разви, но тъй като вратата на кабината беше стъклена и се виждаше пътя напред, човек може да забележи без много да се заглежда, че релсите са нагънати и криволичат, така че влаковете от този тип (както ги наричат в пресата - "влакове-стрела" :) ) не могат да развият нормалните скорости... :?

А относно CAT-а, той е по-скъп, ама не е кой знае колко по-бърз, и не бих го използвал ако не бързам, при положение че има алтернатива... :roll: