Страница 7 от 9

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 30 Окт 2009 14:34
от ivozet
Мда, малко да поразчупя нещата. Не съм върлувал от 5г. по ТЖВ :-D , някакви спомени от холандско. :rock:

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 08 Ное 2009 12:20
от KRAKOMOBILA
Изображение
Тренировки за БИАФ 2009. :twisted:

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 30 Ное 2009 21:40
от ivozet
От последното пътуване, което бе изцяло заради Освиенцим/Биркенау.

Вечерта на гарата в Дортмунд и лутане откъде да си вземем билети за влакчето до летищете. Намерихте инфо център, но хората от гишето не знаеха за какво искаме билети, въпреки че един от нас знае немски. С 300 зора вече взели билети сме на перон 4 и любезен конрольор във влака. :)


Изображение

Много място и невероятен комфорт в този влак. Не се усеща скорост.

Изображение

от другата страна

Изображение




Вече гара Катовице, неприятна гара

Изображение

Започваме на касата да си купуваме билет до Освиенцим, но освен полски друго не върви. ДОбре , че винаги си принтирам разните разписания. Служителката го видя, но пак нещо не на нея ясно. Попита на коя гара ще прекачваме. Казах на висок глас - Цебина. Ура! Трябва да си подготвен предварително. :lol:

Изображение

ето малко влакчето от същата гара

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Идва влакчето ни. Ако някой знае някакви данни за тази машина, нека сподели.

Изображение

Първа класа

Изображение

Изображение

екстра

Изображение

Изображение

Втора класа и запознаство с един поляк, пич отвсякъде. Подари ни билети за тяхното лотто

Изображение

Изображение

гара Цебина, която в голяма разпределителна. Чакаме трено за Освиенцим. :D
а през това време
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

влакчето за Величка, където е солната мина.нямахме време за там, затварят мината в 17:00
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

ето го и него

Изображение

вътре много поддържано

Изображение

гарата

Изображение

единствен останал вагон, с който са докарвани затворниците

Дано са Ви харесали снимките

Изображение

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 01 Дек 2009 00:04
от KRAKOMOBILA
Браво, хубави снимки. За EP07. Като цяло - първото ми впечатление за тях беше - отвратителни машини и като технически характеристики и като вид. В последствие се запознах малко по-добре с тях и вече мисля, че са доста добри машинки. Това е една от най-основните серий локомотиви в Полша. Но преди да напиша някой ред за тях - ето малко за означението в серийте на локомотивите в Полша.
Електрически и дизелови локомотиви:
- Буквено означение:
- Първа буква:
*Е - Електрически локомотив - (На полски - elektryczna)
*S - Дизелов локомотив - (На полски - spalinowa)
- Втора буква:
- За локомотивите:
*P - локомотив за пътнически влакове (На полски - pasajerska)
*T - локомотив за товарни влакове (На полски - towarowa)
*U - универсален локомотив (за пътнически и товарни влакове) (На полски - uniwersalna)
*M - маневрен локомотив (На полски- manewrowa)
- За мотрисите и мотрисните влакове:
*W - За високи платформи (На полски - wysoki)
*N - За високи и ниски платформи
*D - За дълги разстояния
*A - Railbus (На полски - autobus szynowy)
Цифрено означение:
Електрически локомотиви
*01-14 - Четириосни локомотиви с колоосна формула Bo-Bo - DC, 3 kV
*15-19 - Четириосни локомотиви с колоосна формула Bo-Bo - AC
*20-34 - Шестосни локомотиви с колоосна формула Co-Co - DC, 3 kV
*35-39 - Шестосни локомотиви с колоосна формула Co-Co - AC
*40-49 - Различнен брой колооси, колоосни формули и напрежение на контактната мрежа.
Електрически мотриси и мотрисни влакове:
*51-64 - Гарнитура от 3 вагона - DC, 3 kV
*65-69 - Гарнитура от 3 вагона - AC
*70-74 - Гарнитура от 4 вагона - DC, 3 kV
*75-79 - Гарнитура от 4 вагона - AC
*80-89 - Едновагонна мотриса - DC,3 kV/ AC
*90-93 - Гарнитура от 2 вагона - DC, 800 V
*94-99 - Всякакви мотриси и мотрисни влакове - DC с понижено напрежение
Дизелови локомотиви
*01-09 - Механична трансмисия (дизел-механични), единично управление
*10-14 - Механична трансмисия (дизел-механични), множествено управление
*15-24 - Хидравлична трансмисия (дизел-хидравлични), единично управление
*25-29 - Хидравлична трансмисия (дизел-хидравлични), множествено управление
*30-39 - Електрическа трансмисия (дизел-електрически), единично управление
*40-49 - Електрическа трансмисия (дизел-електрически), множествено управление
Като цяло - серийте на ТПС (тяговият подвижен състав) са съставени от буквено означение - с две букви и цифрено означение с една серия - от две числа, последвана от последователен номер в серията.
Пример EU07-424 - EU - буквено означение - означава Електрически локомотив - универсален. 07 - двуцифрена серия - означава - Четириосен електрически локомотив с колоосна формула Bo`-Bo` за напрежение в контактната мрежа 3 кв - прав ток. 424 - Пореден номер в серията на локомотива.
Като цяло - серията EU/EP 07 е продължение на серията EU06 произведена от английската фирма English Electric през 1968 в 20 броя локомотиви.
Машините серия 07 са проектирани като универсални машини за пътнически и товарни влакове. Машините от серията 07 се произвеждат от Pafawag Wrocław и Cegielski в Полша - след закупен лиценц от English Electric. Те са с вагонен тип кош с обособени две кабини за управление в двата края. Могат да се използват и по системата "Много единици" позволяваща да се управляват две машини от една кабина. Тези машини са в състояние да теглят пътнически влакове с тонаж до 650 т. със скорост 125км/ч, или товарни влакове с тонаж до 2000т със скорост 70км/ч. (разбира се при благоприятен наклон).
Производството на серия 07 в Полша започва през 1965 година - като серия 4E. До 1974 година са произведени общо 240 локомотива от серията. Локомотивите серия 07 се различават минимално от локомотивите серия 06. Направени са малки промени в сравнение с оригиналните британски машини.
Локомотивите от тази серия в полша се наричат - Siódemka (Седмица) - от номера на серията. Или Anglik (Англичанка) - за първите няколко оригинални машини от серията.
Ето и технически характеристики на машините:
Производител - Pafawag Wrocław и Cegielski
Модел - 4E (Pafawag), 303E (Cegielski)
Година на производство - 1965 - 1994
Брой произведени - 483
Колоосна формула - Bo′Bo′
Междурелсие - 1,435 mm
Дължина - 15,915 mm
Ширина - 3,038 mm
Височина - 4,343 mm
Колоосно натоварване - 20t
Тегло - 80t
Напрежение в контактната мрежа - 3,000 V DC
Тип двигател - EE 541B
Предавателно отношение на редукторите - 79:18
Максимална скорост - 125km/h
Мощност - 2,000 kW
Теглителна сила - 280kN


Съжалявам за многото информация и се надявам да не съм ви досадил с нея. :)

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 01 Дек 2009 12:08
от ivozet
Ехеее! Благодаря за изчерпателната информация, много интересно. Тези номера на машините са значи като тези на колите, по тях всичко можеш да разбереш.

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 28 Май 2010 15:23
от ivozet
Това ми хареса :D Някой бе избушил буферите на глухата. Забривил, че е глуха. Подкарал е и 25-30см . бетонен перон :wink:

Изображение

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2010 22:30
от Кристиян Благоев
Ето от мен нещо скромно :
"Белия кон" на фона на Лакатнишките скали :)
Изображение

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2010 23:29
от element
Изображение
Изображение
Това са снимки от Шумен.

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 03 Ное 2010 01:22
от Кристиян Ковачев
Ето малко снимки и от мен :) :
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010 22:54
от DinoZavrov
Ето и от мен, за да държим "будна" темата. :-D

Изображение

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010 23:47
от KRAKOMOBILA
Яка е снимката на 55-тата! Да отбележа, че тези локомотиви са с прякор - "Жигули" или "Пеперуда" :)

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2010 20:50
от element
Ето и малко снимки от едно пътуване с влак София-Атина-София.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 09 Дек 2010 21:25
от KRAKOMOBILA
Днес беше интересен ден за трейнспотърите в локомотивно депо София. За първи път след едногодишно възстановяване - беше приведен в движение парен локомотив 05.01 - произведен през 1941 година - бракуван през 1976 година и възстановен за движение едва онзи ден. Преди 3 дена беше вдигнат под пара - и днес се разходи из депото на собствен ход. Ето няколко снимки - като първата е специален поздрав за Авио спотърите с едно Бае отгоре - което доста дебнах.

Изображение
Изображение
Изображение

И едно видео - от първото потегляне - от Цецо Калудов (Can)

http://www.youtube.com/watch?v=XI_4NHkXNDI

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 10 Дек 2010 20:42
от next
Лол, като гледам клипа, голямо зрелище е било.

Re: Trainspotting

МнениеПубликувано на: 10 Дек 2010 20:47
от KRAKOMOBILA
Цялото зрелище е заснето с видео камера - след като стане готов материала - ще го видите. :)