Страница 34 от 36

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 23 Яну 2019 22:41
от Rosen85
Някой може ли да каже какво става тук?
На първата картинка се вижда, че HA-LYA от LTN-CRA е пренасочен към OTP,
а на другата от OTP лети към CRA, като се издига до 6700 метра, и дори и в момента кръжи около CRA.
Изображение Изображение

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 23 Яну 2019 23:10
от Big G
Rosen85 написа:Някой може ли да каже какво става тук?
На първата картинка се вижда, че HA-LYA от LTN-CRA е пренасочен към OTP,
а на другата от OTP лети към CRA, като се издига до 6700 метра, и дори и в момента кръжи около CRA.
Изображение Изображение

Най-вероятно става въпрос за лоши МТО условия на Крайова. Затова е кацнал на резервно Отопени. Моето предположение е, че по прогноза са дали подобрение на времето и затова е излетял. Явно прогнозата не се е сбъднала за посоченото време както е видно от картинката ти колко е въртял над Крайова. Иначе 6700 мисля, че е нормална височина за това разстояние.

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 23 Фев 2019 01:02
от Rosen85
Скучно му е на човека...
Изображение

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 06 Мар 2019 02:49
от mistoffelees
Човек дори добре да живее, рано или късно стига до go around - а бяхме вече над пистата. LH1428 от 4 март, официалното обяснение - windshear при tail wind, действалият към момента METAR казва 15004KT, подаденият 20 минти по-късно - 09004KT. Ама, страх лозе пази - а най-хубавото беше, че отървахме ходенето до Букурещ:
Изображение

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 31 Май 2019 20:47
от yordanov
Турците тази вечер с панорамна обиколка над българското Черноморие на път за Тирана и Прищина.
Предполагам, че избягват кофти атмосферни условия.

Изображение

Изображение

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 01 Юни 2019 01:03
от mistoffelees
WizzAir, BUD-SOF на 28 май. Поне първия от тия go-arounds го усетих съвсем ясно, че бях точно под него... но ми се стори, че на втория заход си кацнаха (и даже реших, че чакащият за излитане Ryanair се е забавил и затова диспечерите са дали go around на Wizz). Сега виждам, че на радара има три такива... интересно, има ли са някакви грижи и три пъти са отказвали кацане, или някой е тренирал go-around в бойни условия?

Изображение

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 02 Юни 2019 01:36
от Rosen85
mistoffelees написа:WizzAir, BUD-SOF на 28 май. Поне първия от тия go-arounds го усетих съвсем ясно, че бях точно под него... но ми се стори, че на втория заход си кацнаха (и даже реших, че чакащият за излитане Ryanair се е забавил и затова диспечерите са дали go around на Wizz). Сега виждам, че на радара има три такива... интересно, има ли са някакви грижи и три пъти са отказвали кацане, или някой е тренирал go-around в бойни условия?


Сега като слушам записите от кулата, след второто заобикаляне са искали информация и за летище Пловдив.
Имало някакъв wind shift при втория заход, поне така обясниха от кулата на един самолет на Air France.
По писта 09 вятърът бил с посока 110 градуса и скорост 1,5 възела.
После е станал 120 градуса и 6 възела. Видимост 10 километра без облаци. Наистина е имало пориви.
После кулата разпитва Wizz какъв е бил вятърът и те казват, че при 1000 фута са имали 15 възела tailwind, а при 500 фута е излязъл насрещен 10-15 възела.
После кулата разпитва Bulgaria Air за вятъра и т.н.

Понеже не съм компетентен, гледам времето LBSF 281400Z 12016KT 9999 FEW040CB SCT056 26/13 Q1008 TEMPO SHRA FEW030CB.

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 29 Юни 2019 20:49
от Vladimorka
EW930 (Кьолн - Анталия) се снижава за кацане в София в момента

Ps Спря снижаването на 10800 ft, разхерметизиране?

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 06 Юли 2019 14:59
от yordanov
Идеи какво се случва тук, какво е това кръгче над летището точно преди кацане?

https://www.flightradar24.com/data/airc ... d#212c967c

Изображение

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 06 Юли 2019 21:23
от mistoffelees
Графиката на движението не си е на мястото. Трябва да я преместиш, грубо казано, един пръст нагоре и няколко надясно така, че мястото, където линията от "жълта" става "бяла" (относителна височина 0) да попадне върху пистата, горе-долу срещу перона.

Така излиза следната възможна картинка: подготвен е заход към 09, съответо, излиза се от големия ляв вираж с курс ~250 с цел downwind leg успоредно на пистата и южно от нея с последващ десен U-turn до established на 09; обаче нещо се променя (вятър?) и явно екипажът получава писта 27, само че има проблем: самолетът се намира почти до началната точка на полосата, но е на няколкостотин метра от нея и на височина към 600 метра. Най-бързият начин е точно завой на 360 градуса, леко разтегнат в края така, че да се излизе по продължението на 27 на позиция и височина за влизане в глисада - това е "кръгчето"; ако маневрата не пречи на останалия трафик и диспечер и екипаж са ОК, действат.

Алтернативата на "кръгчето" би било широк ляв завой до курс ~090 и повтаряне на целия подход (възможно с набор на височина в началото) - което са поне още 5 минути връткане, както и 100-150 кила гориво.

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 06 Юли 2019 22:30
от karadzhoff
Доста интересно наистина. Обаче на мен ми де струва, че още първоначално са си захождали за 27. При положение, че идват от запад на изток са си направили обхода южно от летището и са заходили към 27. Поне на графиката аз не виждам никакъв (дори и начален) опит за заход по 09. Дали в някакъв момент не са се оказали твърде високо и вместо GA са направили този кръг с повторен заход? Или са получили някакъв уорнинг за срез на вятъра?

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 06 Юли 2019 23:01
от yordanov
Благодаря ви за включването!
И аз помислих, че може би е твърде високо.

Линкът над картинката показва целия маршрут на полета и съответно захода към 27.

Слушах и ATC-то, чува се, че пилотът рикуестна 360, но не става твърде ясно защо: http://archive-server.liveatc.net/lbwn/ ... -1130Z.mp3 (callsign-a на нашия човек е BUC5YU)

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 06 Юли 2019 23:57
от karadzhoff
Да. И аз го слушах. Заходът си беше плануван за 27 още в началото. Преди кацането екипажът поиска 360. Позволих си да пусна снимката във ФБ и там също споделиха, че е бил високо. Но наистина интересен подход - вместо да си направят един гоу араунд по схема... :D

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2021 13:56
от madan
Изображение

От преди малко

Re: Интересни наxодки от радара

МнениеПубликувано на: 09 Мар 2021 20:10
от concorde
Прави вълнички над морето :D