De-icing spots

De-icing spots

Мнениеот SPEED_BIRD » 08 Фев 2005 12:56

Chudia se... pri taia zima na letishteto sigurno praviat de-icing... niakoi spotter da e uspial da zasneme tozi proces ? :roll:
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот slice » 08 Фев 2005 13:20

не, но го гледах...
прави се на стоянките преди запуск
камионетката обикаля около самолета и пръска
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот SPEED_BIRD » 08 Фев 2005 14:02

E, i az sum go vijdal na jivo i to dosta puti ama interesuva me tuka na letishteto kak go praviat... :D
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот slice » 08 Фев 2005 14:16

нали това казах.... товарят пътниците, затварят вратите, идва камьона, пръска обилно, тръгва си камьона, запускат и тръгват
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот SPEED_BIRD » 08 Фев 2005 14:44

E da ama az iskam da go vidia tova na snimka.... :D
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 08 Фев 2005 15:04

В събота с hornise бяхме на спотинг, но не правеха de-icing. Преди време бях гледал да правят de-icing на един CRJ на Lauda air на стоянката на летище София.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот ATC » 08 Фев 2005 19:55

основно сега като не вали го правят рано сутрин и вечер
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот SPEED_BIRD » 08 Фев 2005 20:14

Малко вариации по тeмата... :D

http://vacc.fi/df/viewtopic.php?t=3959
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот борден » 08 Фев 2005 22:17

Аз лично в тази процедура не намирам абсолютно нищо интересно. Къпят самолета, ебати.
Екшън е да се наблюдава как духалото (камион с двигател ВК-1, например) подсушава перона и рульожките. Е така разбираш каква мощ има в реактивния двигател!
Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

Мнениеот SPEED_BIRD » 08 Фев 2005 22:32

Нищо не е в сравнение с моща на един слон...

http://www.smartcockpit.com/pictures/176.html

:D :D :D
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот EVGENY » 30 Мар 2005 17:12

Процеса на de/anti-icing е доста важна част от функционирането на едно летище . В зависимост от региона където е разположена , всяка аерогара отделя различни средства за поддръжката на съответната техника . Но едва ли има място , където да няма такова оборудване .
Всъщност независимо от мястото на летището , след кацане върху крилото на самолета винаги има тънък заледен слой . Той се образува от рязката смяна на температурата при снижаване . Лошото в случая е , че се променя характеристиката на крилото и неговата обтекаемост . Това от своя страна води до различна подемна сила и от там до по-трудно излитане на машината . Всичко това е описано простичко в закона на Бернули за флуидите .
Та да се върна на de/anti-icing процедурите . Поради пренебрегнати правила за de/anti-icing много самолети са имали проблеми , а някои са завършвали с трагичен край . Затова редовно се преминават курсове и се подновяват лицензи . Всяка една течнаст , с която се обработва самолета има така нареченият "holdover time" . Това е времето , което при определени МТО условия може да издържи течността без да замръзне и да позволи нормално излитане на машината .
На Летище София се ползват основно два вида течности . TYPE 2 - 50/50% и TYPE 2 - 100% . Пъвият вид е разредена с вода течност в съотношение 50/50 , която е загрята . Тя се ползва за de-icing . С нея се отстранява снега/леда от крилото . Може да се използва до -3 С . В повечето случаи се предпочита двустъпков метод на обработка . Това значи , че се пръскат крилото и стабилизаторите с тънък слой 100% - ов разтвор след 50/50 . 100% - овият Тип 2 е студена течност , която не позволява на повърхността да замръзне до -14 С . Под тази температура за да се пусне един самолет да излети трябва да се обработва със загрят до 60 С 100% - ов разтвор .
борден написа:Аз лично в тази процедура не намирам абсолютно нищо интересно. Къпят самолета, ебати.

Може и да си прав . Няма нищо интересно . Но в никакъв случай няма да можеш да правиш снимки на самолети във въздуха през зимата или пък зимни излитания ако я няма тази процедура и ако доста хора не полагат непривлекателен труд за да осигурят безопастността на полета .
slice написа:нали това казах.... товарят пътниците, затварят вратите, идва камьона, пръска обилно, тръгва си камьона, запускат и тръгват

Слайс , никой не пръска обилно . Всеки ползва точно толкова колкото е необходимо за безопасно излитане . А и всичко това се плаща !!! Цената на 50/50 е 3.5 EUR на литър , а на 100% цената е 5.0 EUR .

Страшно ми харесаха "Малко вариации по тeмата... :) " на SPEED_BIRD . Техниката е страхотна . За жалост ние все още не разполагаме с такива коли . Но във Финландия това си е най-често използваният елемент от земното обслужване .

За снимки - ако мога някоя сутрин ще ги направя . :)

Ами това е :)
Аватар
EVGENY
най-спотър
 
Мнения: 258
Регистриран на: 16 Мар 2005 23:41
Местоположение: София

Мнениеот EVGENY » 01 Апр 2005 12:56

И понеже не видях снимки (може и да съм пропуснал) от de/anti-icing
на Летище София реших да доставя малко . ТОВА е процедура на de-icing
точно преди излитане на OS796 на 31.03.2005 . За целия процес бяха
изразходвани 161 литра TYPE 2 - 50/50 . Етиленгликолът не е
токсичен , но все пак е по-добре без него :):):)
Аватар
EVGENY
най-спотър
 
Мнения: 258
Регистриран на: 16 Мар 2005 23:41
Местоположение: София

Мнениеот SPEED_BIRD » 01 Апр 2005 16:12

Neshto ne moga da otvoria vuporsnia site. Problema samo pri men li e ?
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот A330-200 » 01 Апр 2005 17:58

SPEED_BIRD, явно проблема е при теб, защото при мен сайта се отваря светкавично а снимките са перфектни и много изчерпателни.[/quote]
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот cedar jet » 03 Апр 2005 05:20

Vednaj putyvah of SOF do BEY s redovem polet na Hemus Air ot vremeto, kogato izpolzvaha TU134. Be6e zimata t-18C. V produljenie na 2 chasa ni DEICE-vaha. Prez tova vreme umrqhme ot stud. Pomnq 4e nqkoi kaza 4e dokato DEICE-vat ednata strana na samoleta, drugata pak zamruzvala. Vuzmojno li e tova? :shock:
cedar jet
най-спотър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 30 Мар 2005 03:07
Местоположение: SOF-LBSF/BEY-OLBA

Следваща

Назад към Спотърстване

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта