avio_lubitel написа:Vednaj putyvah of SOF do BEY s redovem polet na Hemus Air ot vremeto, kogato izpolzvaha TU134. Be6e zimata t-18C. V produljenie na 2 chasa ni DEICE-vaha. Prez tova vreme umrqhme ot stud. Pomnq 4e nqkoi kaza 4e dokato DEICE-vat ednata strana na samoleta, drugata pak zamruzvala. Vuzmojno li e tova?
Да , това
беше възможно
.
Преди време за тази процедура се използваше така наречената "верила" . Това беше de-icing fluid TYPE 1 . Между другото , доколкото знам , тази течност се използваше само от нас и от Руснаците . И право да Ви кажа никой командир на западна авиокомпания не беше очарован , че самолетът му ще бъде обработван с подобно нещо .
Всащност техническите показатели не отговаряха на нито една спецификация . Не се знаеше каква е структурата на молекулата на етиленглиголът и как се променя с температурата , влажността , при преминаването през помпите на колата и куп още фактори . Затова се премина на сертифициран флуид от вида TYPE 2 . Има и TYRE 3 и TYPE 4 . Но ние не сме на полюса и за това не ги ползваме . А тези от Вас , които са наблюдавали цветна течност - това се прави (оцветява се допълнително) за да е по-лесно на операторите да наблюдават къде по повърхността са минали и къде са пропуснали .