от tsonpen » 21 Авг 2005 17:16
aviofen,
няма еднозначен отговор, има варианти, ти сам ще се ориентираш как се постигат по-добри резултати. Но, мисля, че си прав - при движещи се самолети е по-разумно снимане на приоритетна скорост. Така можеш да зададеш висока скорост (например 1/1000 или повече, ако има добра светлина) и си спокоен за качеството. Можеш също да зададеш ниска скорост (например 1/90) и да проследиш самолета, движейки апарата по време на снимането. Така ще "блърнеш" пейзажа, а самолетът ще "излезе напред". Струва ми се, че нежелано "блърване" възниква повече при много отворена бленда (заради ниската граница на рязкост и от там несполучливо фокусиране) отколкото заради ниска скорост на затвора. В случая със самолетите това трудно може да се случи, защото обектът е далеч. Дори ако имаш ръчен фокус е препоръчително да го настроиш на безкрайност. И при отворена бленда интервалът между 20 метра и безкрайност ще е на фокус.
ОК-FUN е труден за снимане, защото самият самолет е много тъмен. От друга страна апаратът ти се е настроил повече по светлото небе с белите облаци, отколкото по самолета. Виж какъв хубав, дори тъмен цвят има небето, виж колко детайли има в облаците, докато детайлите в долната част на самолета се сливат в почти черно петно. Разбира се тук стои въпросът и какво ти си искал да покажеш със снимката, но ако си искал да се видят детайли под крилата на самолета е трябвало да използваш по-отворена бленда или по-дълга еспонация (чрез задаване на корекция при автоматични или полуавтоматични режими A, S или P). Така небето би избледняло, но ще се видят добре основните стойки на колесника.