Страница 1 от 1
Критика

Публикувано на:
20 Авг 2005 19:45
от aviofen
Незнам дали ще го одобрите но отварям тази тема защото ми се стори че няма друга която да отговаря на молбата за критика към следните снимки :
Много бих се радвал да чуя вашите смазващи критики понеже съм новак в снимането и не съм съвсем наясно със самата естетика


Публикувано на:
20 Авг 2005 20:05
от harrier
Снимките ти са добри от естетическа гледна точка. А и имай предвид, че не е важно да следваш определени критерии. Фотографията а също и авиационната фотография са неща, които човек си ги разбира по свои си начин обикновено. Така че keep up the good work!


Публикувано на:
20 Авг 2005 20:51
от Airfan
И мен ме кефят максимално. Надявам се да идем да поснимаме през септември или октомври заедно, когато съм в Бургас.

Публикувано на:
21 Авг 2005 00:51
от HORNISE

Публикувано на:
21 Авг 2005 12:42
от aviofen
Радвам се че ви харесват на мен самия също ми харесват тези снимки,но понеже от planepictures.net ми ги върнаха понеже : за OK-FUN - бил "bad contrast - bad quality" , за LZ-HMS - "grainy,bad compression" интересно ми беше вашето мнение.
Airfan септември - октомври трябва да съм в София иначе и на мене ми се иска въпреки че и трафика ще е слаб


Публикувано на:
21 Авг 2005 12:48
от harrier
Едно от най-тънките неща във фотографията е експонацията. Ти на ръчни насторйки ли снимаш? Защото автоматиката често не преценява по най-добрия начин скоростта и блендата.

Публикувано на:
21 Авг 2005 14:48
от aviofen
Апаратчето ми е слабичко откъм зум но има ръчни настройки на бленда и скорост на затвора и си ги ползвам още не съм свикнал съвсем с тях.Започнах да ги ползвам когато виждах че автоматиката наистина не става за снимане на високоскоростни обекти

Публикувано на:
21 Авг 2005 15:43
от tsonpen
aviofen,
снимките са хубави, но има и истина в това, което са ти казали от planepictures, особено в случая с OK-FUN. Там е имало нужда да се направи корекция на експонацията (вероятно това е имал предвид harrier). Дори и евтините цифрови апарати имат такива корекции, къдено в степени се задава по-голяма или по-малка осветеност от измерената(не знам дали осветеност е правилно като термин). Това е много полезно при снимки в контражур (като случая със самолет на фона на много по-светлото небе).
Аз мисля, че не е добра идея да се снима само на ръчни настройки (ръчно нагласяне и на бленда и на еспонация, manual "M") при снимки на самолети. Добър вариант е да се ползва приоритетна бленда(aperture priority или "A") или приоритетна скорост(shutter prioroty или "S") с предварително зададена корекция в зависимост от обекта на снимане и позицията спрямо светлината. В този случай фотографът нагласява блендата (с което контролира границата на рязкост), а електрониката експозицията или обратно - фотографът еспонацията (за да гарантира висока скорост на затвора при бързодвижещи се обекти, например), а електорниката определя блендата. По-масов като използване е режимът приоритетна бленда. И при двата случая се следят строго показанията на електрониката за автоматичната настройка на другия показател. За съжаление приоритетна бленда и скорост имат камери поне от среден и висок клас.
Аз в момента снимам с една сапунерка само с автоматичен режим ("Р") и само с външен дисплей, който е почти невъзможен за използване при слънчев пек. Само до преди година и половина бях с висок клас апарат с външен дисплей, но и с дисплей във визьора и пълен комплект режими. Той пък беше по-стар като коцепция и винаги вкарваше много шум в снимката, беше бавен и харчеше страшно много ток. Ще съм доволен, когато се снабдя с цифрова огледално-рефлексна камера(Канон, Никон от 1500 до 2000 лв.). Всичко друго е компримис!

Публикувано на:
21 Авг 2005 16:22
от aviofen
Мерси за подробния отговор

.Апарата ми има функция приоритет на скорост и на бленда.Мисля си не е ли по-добре да се снима тогава на приоритет на скорост при положение че самолетите минават много близо с около 260км/ч отколкото на приоритет на бленда.Няма ли да се получи блър-ване с приоритет на бленда?
Сори ако задавам тъпи въпроси отскоро снимам
И също така за ОК-FUN определено не ми е лесно да го преценя това нещо окото ми не е опитно

Публикувано на:
21 Авг 2005 17:16
от tsonpen
aviofen,
няма еднозначен отговор, има варианти, ти сам ще се ориентираш как се постигат по-добри резултати. Но, мисля, че си прав - при движещи се самолети е по-разумно снимане на приоритетна скорост. Така можеш да зададеш висока скорост (например 1/1000 или повече, ако има добра светлина) и си спокоен за качеството. Можеш също да зададеш ниска скорост (например 1/90) и да проследиш самолета, движейки апарата по време на снимането. Така ще "блърнеш" пейзажа, а самолетът ще "излезе напред". Струва ми се, че нежелано "блърване" възниква повече при много отворена бленда (заради ниската граница на рязкост и от там несполучливо фокусиране) отколкото заради ниска скорост на затвора. В случая със самолетите това трудно може да се случи, защото обектът е далеч. Дори ако имаш ръчен фокус е препоръчително да го настроиш на безкрайност. И при отворена бленда интервалът между 20 метра и безкрайност ще е на фокус.
ОК-FUN е труден за снимане, защото самият самолет е много тъмен. От друга страна апаратът ти се е настроил повече по светлото небе с белите облаци, отколкото по самолета. Виж какъв хубав, дори тъмен цвят има небето, виж колко детайли има в облаците, докато детайлите в долната част на самолета се сливат в почти черно петно. Разбира се тук стои въпросът и какво ти си искал да покажеш със снимката, но ако си искал да се видят детайли под крилата на самолета е трябвало да използваш по-отворена бленда или по-дълга еспонация (чрез задаване на корекция при автоматични или полуавтоматични режими A, S или P). Така небето би избледняло, но ще се видят добре основните стойки на колесника.

Публикувано на:
22 Авг 2005 09:01
от aviofen
Благодаря

това последното е наистина полезно.Ще се замислям повече следващия път.

Публикувано на:
23 Авг 2005 11:23
от tsonpen
Ето един пример за ефект, постигнат чрез снимане с ниска скорост на затвора:
http://www.airliners.net/open.file/905296/L/