GullivAir в страната на самолетите

GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот mistoffelees » 05 Сеп 2021 20:01

Гледам, че си нямаме обособена тема за "Гъливер", пък те все пак си летят, имат редовна линия и заслужават внимание. И ако съм първият от форума, качил се при тях с редовен билет, ето какво да очаквате.

Уеб сайтът е симпатичен, а процесът на покупка на билет - удобен и без излишни глупости. Ако се регистрирате на сайта, ще си спестите попълването на част от личните данни при всяка покупка. Не е идеално (идеално щеше да е да използва всичките ми данни и да позволява да си добавя данните на често пътуващи спътници, но това последното дори Miles & More не го може :) ). Не работеше бутончето за добавяне на екстри към билета - с натискането му нищо не се случи, но пък изчезна и бутончето за следваща стъпка. Дано го оправят някога, удобно е да купиш няколко билета и после да добавиш, примерно, регистриран багаж където ти е нужно.

Онлайн чекинът минава бързо и ефективно. Отваря точно 24 часа преди полета, а дотогава дава малоумното съобщение, че резервацията не е намерена. Не е особено добре измислено; очевидно трябва да казва, че полетът още не е отворен. Ако сте пропуснали момента на отварянето, ще получите мейл с напомняне (е, ще го получите и дори вече да сте се регистрирали, но да не искаме твърде много).

Сега най-интересното - първите ATR-72 по редовни линии у нас. Сигурно най-забележимата му черта е, е няма пътническа врата отпред, а само авариен изход. Вратата отпред е карго. Входът за пътници е от задната врата (по-новите варианти на този модел могат да имат и пътническа врата отпред). Съответно, при пълна машина качването става бавничко, защото е само от едно място. Челната част на кабината е облепена с маска както на техните А330, което придава на самолета малко необичаен и "хищен" вид; добър ход, зачита им се. Вътре е чистичко и спретнато; не е особено широко, но все пак това е малък самолет. Салонът е достатъчно тих за витлов самолет, дори може би една идея по-тих от тази на любимия ми Dash-8. Компонован си е 2+2, няма "бизнес" класа. Стюардесите са две, любезни момичета, стараят се. От София до Бургас са само 50 мин. и вътреки това успяха да предложат минерална вода и кафе; не е много, но важен е жестът. От пилотите на моя полет, капитанът със сигурност беше по-скоро с иберийско име, отколкото с българско; фамилията на втория пилот беше сякаш нашенска. Нищо чудно част от пилотите да са чужденци, надали можеш да намериш у нас пилоти с type rating за машина, която за първи се ескплоатира от тукашен оператор. Не се обадиха по интеркома по време на полета, което е малко необичайно - пътниците обикновено се радват на приказливи пилоти :) Като цяло, при тихо и хубаво време полетът с витлов самолет е огромно удоволствие заради по-малката височина и по-ниската скорост; моят беше точно такъв.

Най-кефещ за мен е фактът, че летят до Бургас и то след като Националният е спрял да го прави; при това, за разлика от тимаджиите, имат ясно и удобно разписание (а не когато им скимне); през септември летят вечер от София и сутрин от Бургас, много удобно да отидеш до морето в петък вечер и да се върнеш за работа в понеделник сутрин. Цените на билетите им са съвсем приемливи, 60 лева за една посока с ръчен багаж и до 100 лв. с чекиран плюс право на рефънд или смяна на дата. Полетът на 3-и вечерта беше 100% пълен, но сигурно и дългият уикенд е изиграл роля; ще видя след седмица в делничен ден сутрин как ще е. Стискам им палци и за други вътрешни линии :)
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот Делян » 06 Сеп 2021 17:45

Поздрави за темата, интересно преживяване по вътрешните полети, но да беше сложил снимков материал за цвят.

Също обикновено слагаме този вид блогове в позабравената тема за Trip Reports.

Аз също ще се опитам да обновя темата днес или утре с първият ми полета като част от екипажа (crew member).
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4661
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот mistoffelees » 13 Сеп 2021 15:46

И малко инфо от обратен полет в делничен ден BOJ-SOF: самолетът отново беше почти пълен (въпреки, че вече сме извън отпускарския сезон - повечето пътници видимо не бяха летовници). За мен това е чудесна новина, защото потвърждава колко търсен е този маршрут.

Днес бяхме с друга от техните машини и друг екипаж - и да, командирите са испаноезични, но вторите пилоти са българи. Интересно комбо, дано им помогне да си отгледат нужните екипажи.

И още една добра новина, "Гъливер" удължиха ежедневните полети чак до края на лятното разписание. Още можете да се повозите с тях до морето :) Дано им върви и да посмеят догодина да има сутрешен и вечерен полет във всяка посока.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот voodoo » 14 Сеп 2021 17:59

А какво става с Тирана? Виждам, че полетите се изпълняват, а не са в продажба поне не на сайта им?
Аватар
voodoo
спотър
 
Мнения: 63
Регистриран на: 16 Юли 2008 14:11
Местоположение: София

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот mitkobiker » 18 Сеп 2021 01:58

mistoffelees, благодаря за интересната нова тема!
С тази авиокомпания летях по редовните им чартъри до Ла Романа тази пролет. Седалките на LZ-ONE бяха непоносимо тесни, а аз не съм човек с особено сериозни габарити. Храната на борда от София беше една от най-вкусните, които съм имал в самолет през последните 2-3 години :-D . Екипажът не блесна с някакви геройства в обслужването... но и никой не е очаквал подобни неща от родна авиокомпания :-D
И аз дочувам от познати бургазлии, че линията до Бургас върви с прилично затоварване и това силно ме радва. Много се надявам тези полети да се задържат и да станат поне два на ден, защото в момента са чисто удобство за пътниците от Бургас, но не и за базираните в София.
Тази авиокомпания разполага с много подходяща машина за вътрешни и регионални полети и ми се иска да се пробват и по трасето до Варна :)
Доста ми е странно, че полетите им НЕ излизат по резервационните системи. До момента не съм намерил начин да видя разписание или цена на полет по линията до Тирана. И никак не ми е ясно, кой и как може да пълни по 70+ седалки на полет по тази линия до зоната на здрача.
Както бе споменато по-горе само Бургас се продава в сайта им.
Струва ми се, че идеите за редовни междуконтинентални полети (САЩ, Канада, Индия и пр.) и хъб в София, захранван от флотилия от АТРи е доста сериозно изхвърляне и най-вероятно подобни планове ще продължат да си седят само на прикази.
Трябва да се отбележи, че Gullivair направиха доста успешна симбиоза за един от най-големите наши туроператори и миналата зима успяха да изпълнят няколко чертърни вериги, които бяха абсолютно новаторство за българския пазар и станаха хит. За този успех допринесоха различни причини, но и наличието на А330 на разположение за полети до екзотични дестинации от София беше определящо. Тази есен веригите до Малдивите и Доминиканската Република (евентуално) ще започнат през втората половина на октомври и (евентуално) ще продължат чак до средата на пролетта. Това си е огромно развитие на пазара на организираните почивки у нас.
Виждам Gullivair да продължат с (относително успешните) чартърни вериги от София и Букурещ плюс някакви заигравки с АТРите, но толкоз. Все пак не трябва да се забравя, че тази авиокомпания до голяма степен е стъпила върху останките на BH Air и черпи жизнени сокове и меринджейски ресурс от групировката, която хранеше BH. ;-)
... а се носят основателни слухове за нескрита ненавист между G2 и FB. До скоро пътищата им не се пресичаха особено, но Бургас и всички нови регионални десинации ще са повод за директна конкуренция за един доста немощен пазар.
AB6 313 318/9/20/2N/21/2Q 332/3/9 343/5/6 359 388 717 733/4/5/6/G/8/9/M8 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9 AN4 AT4/7 AR1/8 141/2/3 CNJ CR2/7/9/K CS1/3 DHT DH2/4 D28/38 ER3/4 E70/75/90/95 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE TRN
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2502
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот so » 18 Сеп 2021 11:11

Затоварването до Бургас е средно 35-40 човека на полет. Имат идея да продължат и зимата но не ежедневно. Екипажите са много етусиазирани и обслужването на редовния полет е феноменално в сравнение с националния. Не само като отношение но и като продукт. Всички там чакат JFK. Което ми се струва лично на мен като фантастичен роман. Ще си останат, за съжаление нещо като чартър за туроператорите. Това с редовните и другата година ще се пробват Варна и според мен до там. Жалко, защото ми се струват доста яки.
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1065
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот alex_2 » 18 Сеп 2021 11:52

mitkobiker написа:... а се носят основателни слухове за нескрита ненавист между G2 и FB. До скоро пътищата им не се пресичаха особено, но Бургас и всички нови регионални десинации ще са повод за директна конкуренция за един доста немощен пазар.


FB хем искат да са монополисти, хем предприемат изключително странни действия по отношение на бизнеса си. В този смисъл, Бургас малко са им я подарили направо, защото както знаем от 2-3 години на практика при БГ Еър липсва - само за по 2-3 месеца лятото. А не мисля, че през зимния сезон не биха се намерили пътници (включително пътуващи по работа) поне за полет през ден или обединен с Варна.

Нещо чува ли се за Русе? :)

И малко в страни от темата за Гъливер, но пък за вътрешните полети - мисля, че е крайно време концесионерът на летище София да помисли за условията в частта от терминал 2 за вътрешни линии - само един гейт (и то всички знаем какъв), при положение, че и до Варна, и до Бургас в момента летят по две компании, е просто абсурдно ..
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1339
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот mashine1984 » 18 Сеп 2021 20:55

LZ-ONE с тия седалки е перфектен за DEL
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1445
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот A330-200 » 19 Сеп 2021 17:13

Здравейте на всички,
Пропуснал съм тази тема, но пък и с ръка на сърцето си признавам че от много време не съм влизал във форума.
От няколко месеца съм част от GullivAir и много се радвам да видя отзивите тук.
Ще се опитам занапред да давам по-своевремнна информация за плановете ни, но засега само искам да споделя следното

– Редовната линия Бургас - София – Бургас - и именно в този ред, защото фокусът ни е наистина да предоставим възможност на бургазлии и гостите на града да посетят София за ден, било то да свършат някаква работа или просто да се разходят. Избраните часове, на този етап показват, че стратегията ни е правилна. Целта е линията да остане целогодишна. Дали ще е ежедневна, предстои да решим и това до голяма степен ще зависи от интереса на пътниците след края на активния туристически сезон, но сме готови да поддържаме сегашното темпо целогодишно :D

- Русе - плановете ни са сериозни, но обемът подготовка, който е нужен, няма да позвили това да се случи тази година.

– Тирана - полетите не са достъпни на сайта и в резервационните системи, тъй като това са пакети продавани от тур-оператор. Да, имаме идея да започнем редовни полети, но Ковид ситуацията в момента, както и капацитета, на този етап не ни дават възможност за това.

– Функционалността на сайта - вземам си бележка от това, което каза mistoffelees, и още утре ще обърна внимание на колегите, които го поддържат.

– Чуждестранните пилоти - да, част от екипажите ни са испанци и румънци с огромен опит в експлоатацията на ATR 72-600. Сертифицирани инструктори, които сме наели за да допринесат за една изключително висока степен на квалификация на колегите с по-малък опит на този тип самолет.

- За полетите за САЩ - знам, че малко хора вярват, че те ще станат реалност, но мога да ви уверя, че много хора в екипа, полагат ужасно много услия това да се случи и сме доста близо. Остават няколко стъпки, които не зависят от авиокомпанията.

Поздрави на всички
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 597
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: GullivAir в страната на самолетите

Мнениеот mashine1984 » 19 Сеп 2021 22:28

На мен ми предстои пътуване с тях до Ла Романа. Надявам се само да не е с LZ-ONE заради тесните седалки. Вече пътувах с него до Мале в края на мината година/началото на тази и си беше тежичко. За храната се съгласявам на 100% с байкъра - определено най-добрата, която съм ял на борда на самолет през последните години. Много ми се искаше да пуснат тези полети до Тирана, защото смятах да почивам там това лято/есен заради прекрасните плажове, които имат в Албания и почти липсващите ковид рестрикции. Дано поне догодина да ги има тези полети. Надявам се, че плановете им за полети до САЩ ще се осъществяват този път. Според мен плановете им за довеждащ трафик от Индия може да бъде ключов за успеха им. Ще се радвам А330-200 да ни държи в течение за случващото се в компанията.
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1445
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта