Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 07 Яну 2024 19:56

Проверката за безопасност при преход екстра-Шенген към интра-Шенген не е задължителна. В MUC, например, такава няма (поне на Т2, както и на сателита му). Във VIE пък има, но само при трансфер. Така че това е въпрос на преценка и организация. Реално въпросът касае само пристигащите извън Шенген на ръкав (за останалите, ако случайно има трансферен пътник, има къде на долния етаж да се организира проверката).

Будките за паспортен контрол на Т2 са реверсивни, т.е. могат да поемат и пристигащи пътници; съответно, можем да се окажем в хибриден вариант като FRA Т1, където, в зависимост от гейта на пристигане и на заминаване, някои пристигащи извън Шенген правят трансфер към Шенген само с граничен контрол, а други (повечето) минават и през проверка за безопасност.

Отделно можем да видим кой извън Шенген ползва ръкави: едва ли има смисъл да бъдет проверявани, например, пътници, идващи от TLV. Нивата на проверка на летища като IST или лондонските също сигурно не са по-лоши от нашите, т.е. няма съществен смисъл от повторна проверка; реално такава е нужна само там, където нямате доверие на изпращащото летище (отличен пример е IST, където пристигащите от ЕС изобщо - не само от Шенген - и САЩ попадат направо в зоната на заминаващите, докато пристигащите от Африка и пр. държави от третия свят минават проверка за безопасност преди това). В краен случай полети от такива "недоверени" източници няма да се допускат на ръкав, а задължително ще са на автобус. Проверка на сайта на летището показва, че от листнатите дестинации извън Шенген, като махнем чартърите (където пристигащи транферни пътници няма, т.е. винаги могат да са на автобус) и споменатите от мен по-горе, остават Доха на Катар Еъруейз и Осло на Норуиджън; за първите нищо не знам, но би могло да се озоват и на автобуси; норвежците ги познавам и летищният им контрол на отстъпва на нашия, т.е. не би имало нужда от допълнителна проверка за безопасност и би следвало да могат да слизат на ръкав. (Ръкав ползваха преди и руснаците, но предвид колко сме им "недружествена" страна, нямам нищо против да слизат известно време на автобус, докато се очовечат.)
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот epetkov » 07 Яну 2024 22:07

epetkov
супер спотър
 
Мнения: 884
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 07 Яну 2024 22:12

Норвегия е в Шенген.
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот epetkov » 07 Яну 2024 22:21

epetkov
супер спотър
 
Мнения: 884
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Летище София - дейност

Мнениеот epetkov » 07 Яну 2024 22:25

epetkov
супер спотър
 
Мнения: 884
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 07 Яну 2024 22:26

mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 08 Яну 2024 01:26

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот epetkov » 08 Яну 2024 10:55

epetkov
супер спотър
 
Мнения: 884
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Летище София - дейност

Мнениеот europeandj » 11 Яну 2024 00:27

Тва е интересна информация, че все пак има места в Европа, където НеШенген правейки трансфер към Шенген минава само паспортен контрол, но не и проверка на багажа. С толкова много летене не съм попадал на подобен случай, като изключим един случай на полет Чикаго-Варшава-София, където след Гейта ни отвориха една вратичка на всички нешенгенци, обаче на отиване идвайки ОТ София по същия маршрут си минавахме проверка. Това дали може да се потвърди наистина, че към днешна дата има такава опция? Съмнявам се понеже - Атина, Виена, Варшава, Франкфурт, Мадрид, Барселона (и още няколко испански летища), Париж CDG, Прага, Рим...това са все летища, където съм правил трансфер от НеШенген и съм минавал секюрити чек. Вярно че преди години обаче ми се струва, че от София не минавахме никъде секюрити при трансфер ...
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот europeandj » 11 Яну 2024 00:27

Тва е интересна информация, че все пак има места в Европа, където НеШенген правейки трансфер към Шенген минава само паспортен контрол, но не и проверка на багажа. С толкова много летене не съм попадал на подобен случай, като изключим един случай на полет Чикаго-Варшава-София, където след Гейта ни отвориха една вратичка на всички нешенгенци, обаче на отиване идвайки ОТ София по същия маршрут си минавахме проверка. Това дали може да се потвърди наистина, че към днешна дата има такава опция? Съмнявам се понеже - Атина, Виена, Варшава, Франкфурт, Мадрид, Барселона (и още няколко испански летища), Париж CDG, Прага, Рим...това са все летища, където съм правил трансфер от НеШенген и съм минавал секюрити чек. Вярно че преди години обаче ми се струва, че от София не минавахме никъде секюрити при трансфер ...
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 01 Мар 2024 00:12

Няма по-хубав керосин от руския! Така де, особено когато "братушките" правят на твой гръб марж от над 30%.

https://www.mediapool.bg/darzhavniyat-a ... 56703.html

За сведение на посрещачите: актуалната цена на авиационното гориво (Jet-1) е под 700 долара за тон навсякъде в цивилизования свят (мдам, авиационното гориво се продава на тегло, колкото и да ни е непривично); и преди да сте казали "данъци", отново в целия цивилизован свят то е освободено от ДДС (защото е експорт) и има нулев акциз. Ако държавният "орляк" е купувал на 1,000, това си е една вкусна печалба - само дето нямат особен нальот, миличките. Интересно къде в целия пъзел е играта на концесионера? Нали не си мислите, че "Раянеър", "Уизеър" и групата на "Луфтханза" зарежзат в София на 3,400 евро на тон?
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот VS11 » 01 Мар 2024 00:18

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 04 Май 2024 18:35

Гледах едно интервю с Хесус К., и той каза, че Т1 ще затвори през 2030, когато отвори Т3. Не беше ли идеята доста преди това всички полети да се прехвърлят на Т2?
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот silversurfer » 11 Май 2024 12:08

Ryanair базира 4-та машина в базата си в София. Дестинации стават 40. Авикомпанията добавя и 5 нови дестинации от българската столица до Аликанте, Бристол, Копенхаген, Скиатос и Валенсия.
VIVA LA VITA !

Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1078
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта