Страница 2 от 7

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2009 07:09
от pastora_bg666
Някой ми беше казал, че LZBTJ е бившия самолет на Тодор Живков, дали е така?

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2009 09:48
от lordbuck1
http://www.vbox7.com/play:c0f2f653

някой да е чувал този самолет да е правил преход от ню йорк до софия без междинно кацане в средата на 80-те години ?

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2009 11:49
от airdimov
Да, самолетът е бивш правителствен, именно с него Т.Ж. излита над горящия Як-40 през 1988 г.
Самолетът имаше малко по различно оборудване, но допълнителни резервоари не е имал, тъка че е немислимо да е летял на такива разстояния.
И едно предложение към спотърското общество - Помолете Президенството и Мн съвет да изпратят LZ-BTZ в музея в Пловдив, вместо да го продадат на съмнителни рускоговорящи люде за смешни пари!
Поздрави и успех!

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2009 11:59
от dimovlz
Не знам дали е съвпадение или e премислено (някой от Авиоотряд 28 или от УБО :-) би могъл да каже), но и двете правителствени 54-ки носят регистрации подозрително приличащи на тези на Тодор Живков:

LZ-BTJ - (Todor Jivkov)
LZ-BTZ - (Todor Zhivkov)

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2009 12:02
от Big G
Това с потапянето на LZ-BTJ е поредната простотия. Tози самолет е история и за добро или лошо, мястото му наистина е в музея.

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2009 12:04
от dimovlz
airdimov написа:Да, самолетът е бивш правителствен, именно с него Т.Ж. излита над горящия Як-40 през 1988 г.
Самолетът имаше малко по различно оборудване, но допълнителни резервоари не е имал, тъка че е немислимо да е летял на такива разстояния.
И едно предложение към спотърското общество - Помолете Президенството и Мн съвет да изпратят LZ-BTZ в музея в Пловдив, вместо да го продадат на съмнителни рускоговорящи люде за смешни пари!
Поздрави и успех!


Какво допълнително оборудване е имала джулията? Комуникационно, навигационно, опознавателно или говориш просто за вътрешно оборудване на салона във вариант ВИП?

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2009 17:26
от Георги Николов
dimovlz написа:Не знам дали е съвпадение или e премислено (някой от Авиоотряд 28 или от УБО :-) би могъл да каже), но и двете правителствени 54-ки носят регистрации подозрително приличащи на тези на Тодор Живков:

LZ-BTJ - (Todor Jivkov)
LZ-BTZ - (Todor Zhivkov)


За случая не знам, но има много други случаи, когато кръга около ръководителите на държавата се е подмазвал на "вождовете". Вземете случая с номера и регистрацията на ЛАЗ-8 LZ-BKP/БКП/ и „подмазването“ към Георги Димитров . Колкото до „тато“, чувал съм неговото мнение по въпроса, от устата му за препарат, който кръстиха на него.

МнениеПубликувано на: 12 Яну 2009 19:36
от Chavdar
airdimov написа:Да, самолетът е бивш правителствен, именно с него Т.Ж. излита над горящия Як-40 през 1988 г.
Самолетът имаше малко по различно оборудване, но допълнителни резервоари не е имал, тъка че е немислимо да е летял на такива разстояния.
И едно предложение към спотърското общество - Помолете Президенството и Мн съвет да изпратят LZ-BTZ в музея в Пловдив, вместо да го продадат на съмнителни рускоговорящи люде за смешни пари!
Поздрави и успех!

Преди два месеца в разговор с ръководството на авиомузея стана въпрос защо няма при тях Ту-134 или 154. От музея са искали да вземат LZ-BTU от Бургас или варненския Ту5. За бургаския е нямало проблем да го получат въпроса е те да са намерили средства за транспортирането му до Пловдив.Разбира се такива средства е нямало и всичко остава така. Та тогава присъстващите на разговора се пошегувахме, защо не опитаме с някой от многобройните полети на Руслани до Бургас да прхвърлим Ту-то до Пловдив, като на пилота се даде солидна почерпка-за руснаците ясно каква :D .
Разбира се без пари няма да стане работата същото се отнася и за Ту-134, искали са Ту-134 от музея ,ако не се бъркам даже този ,който беше в Биг Брадър, но видяхме за пари къде отиде, въпреки че се спомена че отново ще бъде сглобен и ще е поставен някъде в Елин Пелин, което мен ме съмнява.
Та по този повод LZ-BTZ няма начин как да остане в БГ най малко в музея поради факта, че всичко се свежда до пари.

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2009 15:43
от dimovlz
Сглобен?!? Та той беше НАРЯЗАН - да не би случайно да го заваряват?

За транспортирането на LZ-BTU - проблемът е доста сложен и не е само пари - чисто логистично аз специално не си представям как ше стане - ще трябва да се разстикова и после отделните части да се превозат като едрогабаритен товар.... аз специално не знам машина в България, която да може да пренесе фюзелаж на Ту-154 (30 и кусур метра).

Всички по-голем самолети в музея в Крумово (Ил-14, Ан-24, Ил-28), до колкото ми е известно са стигнали до там на собствен ход в последния си полет.

Димоо

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2009 18:03
от RGG
Похвално е, че колегата и приятел harrier е възродил тази тема. Независимо от това, каква ще е съдбата на въпросната 54-ка, чрез тази тема се отваря един много по-болезнен и много по-глобален проблем. Това, за което говоря е липсата на култура, уважение и интерес към авиациата, техниката и историята у нас.

Ще си взема свободата и ще открия нова тема посветена на този проблем.

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2009 18:13
от EricEntrena
dimovlz написа: аз специално не знам машина в България, която да може да пренесе фюзелаж на Ту-154 (30 и кусур метра).
е има такива машини стига да има кой да ги потърси и да им плати :)

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2009 18:26
от RGG
40 и кусур метра, да сме по-точни :)

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2009 19:07
от EricEntrena
стига да има желание, начин ще се намери :wink: но все пак явно парите са по-важни в нашата страна, отколкото желанието да се запази историята

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2009 15:30
от EricEntrena
във сайта - http://www.ch-aviation.ch/aircraft.php видях следното:
Tu-154B LZ-BTG Stored at Sofia (SOF)
Tu-154B LZ-BTM Stored at Sofia (SOF)

има ли нешщо такова или информацията е доста стара??

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2009 19:45
от RGG
BTG беше нарязан преди 8-9, може и 10 години на летище София. Даже покрай "края на Балкан" в сп. Криле имаше точно негова снимка от последните му дни. Този самолет намери края си зад бившата техническа стоянка. Спомням си, че няколко седмици преди това го гледах и му се радвах, че е от по-чистичките 54-ки, с него съм летял 2-3 пъти, както и първия ми полет въобще със самолет през далечната 1991 е с него... Той е от тези 54-ки, които имаха още малко ресурс и могаха да бъдат продадени, НО поредната свръхмодернизация на БАЛКАН им сложи край буквално за дни...