А да се сещате къде ще са базирани тези вертолети? На летище София?
В някоя статия четох, че Божурище, ако не го напрявят МОЛ, ще е идеалното място за лека и вертолетна авиация.
merlin написа:А да се сещате къде ще са базирани тези вертолети? На летище София?
В някоя статия четох, че Божурище, ако не го напрявят МОЛ, ще е идеалното място за лека и вертолетна авиация.
Stoyan написа:airtop написа:И двете. Веднъж се наложи да кръжа над Дружба около 10 мин. изчаквайки Кулата да ме вмъкне в "натоварения" трафик.
А и честно казано не виждам разлика - когато става въпрос за кацане при отказ на двигател, няма значение какво си правил когато ти е отказал (дали си прелитал или си кръжал), важно е каква ти е височината. Плюс това наредбите никъде не разделят полета на кръжене и прелитане - и слава богу. Полета си е полет.
Позволи ми да не се съглася с теб.
Мен също са ме въртели над Гара Искър (което не е точно дружба ако го правиш както трябва).
Има значение дали ще ти "кръжи" трафика или само ще прелети. От шумова гледна точка предимно, но не само.
merlin написа:"Дарик" купува два новинарски хеликоптера за 1 млн. долара
Машините са от модела Robinson R44 Raven II Newscopter
airtop написа:Stoyan написа:airtop написа:И двете. Веднъж се наложи да кръжа над Дружба около 10 мин. изчаквайки Кулата да ме вмъкне в "натоварения" трафик.
А и честно казано не виждам разлика - когато става въпрос за кацане при отказ на двигател, няма значение какво си правил когато ти е отказал (дали си прелитал или си кръжал), важно е каква ти е височината. Плюс това наредбите никъде не разделят полета на кръжене и прелитане - и слава богу. Полета си е полет.
Позволи ми да не се съглася с теб.
Мен също са ме въртели над Гара Искър (което не е точно дружба ако го правиш както трябва).
Има значение дали ще ти "кръжи" трафика или само ще прелети. От шумова гледна точка предимно, но не само.
Позволи ми аз да не се съглася. Ние говорим за отказ на двигател и евентуално долитане до аварийна площадка.
Шум, трафик, фигури от висшия пилотаж и география на столицата са други теми.
Stoyan написа:
А и тук говорим за хеликоптер, който не планира като самолет!
asd написа:Stoyan написа:
А и тук говорим за хеликоптер, който не планира като самолет!
Но и не каца като самолет. Според мен аварийното кацане с хеликоптер изисква много пъти по-малко място на земята. Примерно колкото 10 места на паркинга пред гара Искър, ако въобще има такъв. (Като го пиша това съвсем не искам да вземам страна във вашия спор или да засегна някого.)
Но и не каца като самолет. Според мен аварийното кацане с хеликоптер изисква много пъти по-малко място на земята. Примерно колкото 10 места на паркинга пред гара Искър, ако въобще има такъв.
slice написа:нека правим разлика между самолет и планиране и вертолет и авторотация! Едно новинарско хели се предполага, че лети сравнително ниско над гъстонаселени райони!
Чл. 9. (1) Не се разрешават полети на ВС над гъстонаселени райони и над райони с
големи струпвания от хора на височина, по-малка от тази, която при възникване на
аварийна ситуация ще осигури кацане, без да застраши живота на хора или имущество по
земната повърхност.
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 56 госта